jenny caribbean 1000

Wow. Naar horlogemaker brengen…

1 like

Hier moet je niet zelf mee gaan lopen rommelen dit kun je beter aan een vakman overlaten.

4 likes

Pracht horloge. Maar laat eerst even naar de staat van het uurwerk kijken. Losse opwindstift kan op schade duiden.

1 like

In zulke Caribbean’s liggen inderdaad vaak de’hi swing’ eta’s 2724. Hi swing staat dan wel vrijwel altijd vermeld op de plaat. ( volgens mij niet te zien op de foto) Indien niet, dan waarschijnlijk een voorloper zoals eta 2452. Sowieso onderdelen zoals opwindstift met beetje geduld wel te vinden met een ebay search bv…

1 like

Niet zelf aan gaan pielen. Buiten het feit dat het een erfstuk is, is dit een bijzonder horloge, dat aan een complete service en reparatie toe is.
In een nette en geserviced staat is deze vintage duiker zeer verzamelwaardig.

Google eens naar dit horloge, dan weet je een beetje wat je in bezit hebt.

4 likes

De stift lijkt me niet heel lastig te vinden. Maar de juiste kroon wordt wel lastig denk ik. Heb je de kroon er nog bij?

1 like

Bedankt voor de info.

Er staat niks van swing op de wijzerplaat.
Dus nu weet ik het ook niet meer,
Zal dus idd naar een horlogemaker moeten.
Pffff die vragen al 65 euro om het alleen maar te mogen bekijken. Dan komt de reparatie er ook nog bij
Dus 150 euro ben je zo kwijt…

Helaas heb ik niet zoveel centjes op het moment.
Moet het doen met 40 euro in de week.
Das wordt dus ff sparen.

Gr
Taxi willem

2 likes

Plaats ns een foto van je eigen horloge ipv een plaatje van internet?

Jepp die wel. Zie fotos


Gr taxi willem

Gedaan. Je was me net voor…
Ik was niet in de buurt van het horloge vandaar.
Gr

Taxi willem

1 like

Tof ding hoor.

Houd rekening met een service beurt en onderdelen. Je gaat al snel > 200 euro.

1 like

Hahaha ja das een idee…
Helaas ik rij schoolvervoer.
En heb ik mijn beperkingen vanwegen mijn gezondheid
(Versleten rug, neuropatie) kan niet lang zitten.
Tevens rij ik ook nog met een electrische voertuig.
Geen tesla maar nissan max op snelweg 180km
Kan moet ik een hotelkamer boeken want het opladen bij een gewone paal duurt 16 uur… schijt hok ;-(

Dus lange afstandritjes krijg ik niet meer.
Sparen dus.

Gr Taxi Willem

Zit er in je buurt een horlogemaker Willem?

Maar met 40,- in de week zal het lastig worden. Kijk maar uit voor de geldwolven hier. Je zal al wel wat berichten hebben gekregen!

4 likes

Ja, dan snap ik dat je niet zo heel veel kan investeren in dit horloge.
Het is een zeer gewild vintage duikhorloge, die in een werkende staat voor een aardig bedrag verkocht worden. Hieronder een voorbeeld in 2019…

2 likes

Nauw Geldwolven is wat teveel gezegt…

Kijk bij de juwelier en andere winkel moet ook personeel betaald worden enz diverse andere kosten.
Dus ja dan loopt dit gauw in de papieren.
Nu zag ik op die forum een topic van 6 jaar terug dat iemand ook zn horloge heeft opgeknapt en zelf een nieuw glas had geprint op de 3dprinter…

Kijk misschien kan een hobbyist mij helpen…

Gr
Taxi willem

2 likes

Mag ik dan “onze” Inca aanbevelen, die man gaat tot het uiterste om e.e.a. weer perfect in orde te krijgen.

2 likes

Hoi Hendrik.

Bedankt voor de tip he’
Ik neem aan dat Inca mee leest,

Het schijnt niet zn makkelijk klusje te zijn, en er zijn onderdelen die ontbreken,
De opwindas die uit twee delen bestaat is een lastig, teminste !
ik vond deze op ebay in duitsland voor 70 euro compleet met kroon,
Maarja is dat de goede?? Schijnt niet zo maar te passen
download3
Blijft lastig verhaal he, Ik dacht ff voor 150 euro klaar te zijn,maar dat gaat uhm echt niet worden.

Juweliers en horlogemakers zijn wel te vinden hoor,
Ook hier in de buurt…
Maarja ook die moeten de onderdelen wel hebben,
In de winkel kunnen ze voor 65 euro even kijken wat er moet gebeuren, Maar dan??! Als ze deze open maken kunnen ze deze dan weer makkelijk sluiten als er teveel moet gebeuren?Want eenmaal binnen kunnen ze de hoofdprijs rekenen.

Waarde opgeknapt is 1000 euro zeg maar,
Dat is voor een hele mooie, Nauw dan moet er bij mij nog veel gebeuren, en dien ik eerst waarschijnlijk 450 euro te investeren om deze in die staat te krijgen.
Dat gaat het niet worden.
Ik zal moeten kijjen wat mijn optie zijn.
Mag ik trouwens iedereen bedanken op dit forum die mij heeft geholpen met advies, Top!!!

Mvg
Taxi Willem

2 likes

Om er zeker van te zijn zal ik @Inca even taggen. Bij deze. Oh hij zat er al in zag ik. :man_facepalming:

Vergeet winkels en juweliers. Die zetten dit toch door naar horlogemakers en zetten vervolgens hun marge er weer bovenop. Handel alleen rechtstreeks met horlogemakers. Scheelt je weer een duit.

2 likes

Ik denk dat deze geen deksel hebben, en langs de voorkant open moeten. Niet zo een makkelijk werkje zonder de juiste tools

2 likes

Ik stuur even een pb.

2 likes