Jenny Carribean 1500 repareren

Destijds zal dat hars vast een functie gehad hebben mbt de 1000m WR. Dit soort vintage duikers zullen nooit weer (uitzondering daar gelaten) worden gebruikt om te duiken, dus gewoon lekker een massieve spacer draaien zou ik zeggen :slightly_smiling_face:

LOL… bij deze eigenaar zie ik het juist wél gebeuren…

:smiley: :smiley: :smiley: :smiley:Wie weet…

1 like

Heb mijn Jenny 1500 weer opgehaald bij Wesselink.
Blijkt dat de metalen “onderring” wel nog aanwezig is.
Het gaat dus enkel om het kunststof gedeelte (hars of iets) om passend te krijgen in het blok.
Ik was ff uit de lucht vanwege een staaroperatie

2 likes

Mocht er iemand een ring kunnen draaien dan zou ik ook interesse hebben

Ik heb zelf ook nog een project liggen

1 like

@Arie_Kabaalstra

Als er een soort hars om zit zou je de ring toch van kunststof kunnen maken?

Misschien in de makkelijke weg, ik heb al een aantal keer een dergelijke ring gemaakt van zo’n ring die vast zit aan de dop van een pet fles.
Of aan de dop van bruistabletten.
Zo geen foto voorhanden maar prima plastic, licht vervormbaar onder druk en met een vijltje zo op maat!

3 likes

Ik heb ook een jenny caribbean 1500 maar mis helaas de kroon. Op eBay wordt wel het een en ander aangeboden maar ik heb geen idee wat ik moet hebben. Kan iemand mij hierover adviseren?

2 likes

Deze bijvoorbeeld

Is weer anders dan

1 like

Tja, niet alleen de kroon heeft aandacht nodig zie ik… je weet wel zeker dat het uurwerk in orde is?
De Caribbean King van HF en omstreken @Martijn gaat je beslist meer kunnen vertellen.

Die 2e verkoper van een Jennykroon ken ik overigens als betrouwbaar en reëel.

1 like

Ja de bezel ziet er niet uit maar ik heb het opgegeven om dat nog netter te krijgen. Uurwerk is volledig gereviseerd en loop perfect. Heb het ook veel gedragen maar ben helaas de kroon verloren.

2 likes

Bedankt voor de tag @Skyjack ik zal je even een pb sturen @astronaut

1 like

Sneak preview

Horloge helemaal opnieuw opgebouwd:

• nieuwe juiste pakkingen
  • nieuwe kroon+ split stift
  • glas gepolijst
  • custom made bezel insert

Foto’s volgen snel :sunglasses:

9 likes

image

Ik draag vandaag ook mijn Jenny.

Qua uiterlijk vind ik de voorkant echt schitterend dus wil ik ook graag zo houden. Ik loop echter al een tijdje met het idee om de caseback te laten vervangen. Niet omdat hij niet mooi is maar juist om de originele te conserveren voor het nageslacht. Hij is zo versleten dat je de opdruk nauwelijks meer kan lezen.

Ik heb er de ballen verstand van dus wellicht kan iemand hier me vertellen of het lastig is om er een vervanging voor te vinden. Wat het misschien extra lastig maakt, is het feit dat ik niet precies weet om welk type Jenny het gaat. Ik heb haar hier in het blauw gekocht als een Jenny 2001 maar ik kan daar verder niets over vinden.