Jenny

Sinds ik op het HF zit krijg ik wat vaker (nou ja wat vaker, vroeger kreeg ik ze nooit) vragen over horloges die mensen nog ergens in de kast hebben liggen. Zeker als ik het verhaal van het horloge van mijn vader vertel. Laatst een vriend van me die me zijn oude horloge, dat niet meer liep, liet zien.
Het was een merk dat ik niet ken, Jenny. Nooit van gehoord zelfs. Ik kan er wel een heel verhaal over beginnen maar ik weet verder niks, behalve dat het een automaat is. Maar jullie wellicht wel? Dit zijn de foto’s.

Waar ik benieuwd naar ben: is dit een interessant horloge? Zouden jullie het laten opknappen? Of verkopen? Of is dit niks bijzonders en moet hij het snel terugmikken in de lade met herinneringen aan zijn jeugd? Opnieuw tast ik in het duister. Dus weer: verlicht mij.

4 likes

ja

ja

Aan mij voor een appel en een ei

nee maar serieuze reactie. Zijn betrekkelijk waardevolle horloges dus verkoop zou je kunnen overwegen als hij niks met horloges heeft

Zoek maar eens op Google naar Jenny Caribbean, zijn zeer begeerde horloges. Er zijn nu ook moderne Reissues gemaakt maar de originele worden onder de vintage liefhebbers zeer gewaardeerd.

3 likes

Lees dit maar eens…zijn zeldzame horloges en zeker wel het restaureren waard.

1 like

Jenny’s zijn serieus geld waard.

Edit: en vooral ook leuk en verzamelwaardig :+1:

1 like

Dang jij bent snel man!

2 likes

Wat dhr. Koekoek zegt :point_up:
Je kan hem hier altijd voor een appel en een ei kwijt :wink:

2 likes

Genoeg over Jenny te vinden.
https://www.google.nl/search?rlz=1C1CHBF_enNL820NL820&biw=1920&bih=969&tbm=isch&sa=1&ei=k_EGXNuNC8fNwAKW5I24Cg&q=jenny+watches&oq=jenny+watches&gs_l=img.3..0i19.61192.64300..64621...0.0..0.88.618.8…1…1…gws-wiz-img…0j0i67j0i30j0i10i30j0i5i30i19j0i8i30i19.39py_7jomLk#imgrc=zB1MX-zw3qazFM:

1 like

:heart_eyes:

1 like

Ah, maar deze is niet van mezelf.

Volgens mij heeft hij niets met horloges, althans niet dat ik weet. Ik kan niet uitsluiten dat het gevoelswaarde heeft natuurlijk.

Ik heb wel iets geleerd van mijn Connie-topic. Zoiets laten restaureren kan best een honderd of vijf kosten.
Maar dan is het ook wat waard?
Zou hij er ook een redelijk bedrag voor krijgen als hij het in deze staat verkoopt?

Ik vraag alles, want ik heb geen idee wat hij ermee wil als hij hoort dat het wel wat is.

1 like

Als je hem zo verkoopt, krijg je er een lage prijs voor. De koper weet niet wat er vervangen moet worden en neemt daarmee risico.

Je kan hem opknappen. Dit kost sowieso enkele honderden euro’s. Maar dan willen sommigen er al niet meer mee rondlopen (want te duur) of je moet hem zien te verkopen :slight_smile:

Zou hem vragen of er emotionele waarde is, en dan een keer iemand rustig naar laten kijken en een schatting laten maken van restauratie. Genoeg goede adressen hier op het forum bekend…

Edit: ik vind ze in ieder geval gaaf!

1 like

dit is wel het laatste wat ik dacht toen ik dit afgrijselijke ding zag :joy:

2 likes

Ik vermoed dat je mailbox aan het vollopen is met kandidaat kopers??

1 like

Deze was in heel mooie staat en is verkocht voor 1800$. Ik zou alleen het glaasje even op poetsen en een doekje over de kast halen. Dat scheelt een hele hoop qua uiterlijk. Want zo slecht is hij er helemaal niet aan toe.

Meneer Donders! Misschien komt het omdat uw zaak failliet is, maar om dit afgrijselijk te noemen :astonished:

3 likes

Da’s een dooie link.

Nee nog niemand. Dat is wel weer opmerkelijk.

Dooie link? Listing has ended betekent dat hij verkocht is. Dan weet je daad werkelijk hoeveel iets opbracht, in dit geval 1800$ best offer.

1 like

:joy::joy::joy:

prachtig, de reactie dan. met het horloge heb ik niks

1 like

Mooie Caribbean 1000. Deze waren gekend voor de ‘triple safe’ kasten met 1000m waterdichtheidsrating. De moeite waard om op te laten knappen, ja. De glaasjes zijn wel zo goed als onvindbaar. Waarde rond de 1000 euro.

1 like

Niets aan doen. Glaasjes beetje poetsen en doekje inderdaad zoals koekoek zegt.

Zijn genoeg liefhebbers met een eigen horlogemaker die em dolgraag zouden overnemen.

Als je hem zelf laat servicen/repareren, is het maar de vraag of je die kosten weer terug verdient.

2 likes