JetPilot One

Al struinend over het WWW kwam ik de JetPilot JP1 Chronograph tegen. Op Watchville vond ik zelfs een Hands-on Review. Toch wel een aantrekkelijke uitstraling en voldoende keuze in uitvoeringen. Ik zie het meer als een TOOL-CHRONO, but correct me if I’m wrong.
Al met al een goed aanbod, zonder import- of verzendkosten, dacht ik zo. Probeer maar eens een nieuw horloge van titanium, met een Vj 7750, voor onder de €1000 te vinden. Blijkbaar zijn de stalen uitvoeringen nog iets lager geprijsd.
Vooral de blauwe uitvoering trekt mijn aandacht wel heel erg.

Oké, jullie willen plaatjes :sunglasses:

De Chrono’s:

De chrono’s met UTC:

Copyright: af1jetpilot.com

Om nu het hele stuk te vertalen, gaat mij een beetje ver. Vandaar even de links naar de site en de review.
Horloges: http://www.af1jetpilot.com/JP1Watches/Collection.html
Review: http://www.fratellowatches.com/hands-on-review-jetpilot-jp1-chronograph/

Wat denken jullie?

2 likes

Vind de wijzerplaten wel errug druk moet ik zeggen.

nou vooruit: doe die gele dan maar…

Groet
Herman

Druk was ook meteen het eerste wat ik dacht… verder niet mooier of lelijker dan een andere piloten chrono.

Geinig, en voor "sensible"money.

Daddel.

Druk, maar verder niet iets waar de wereld echt op zat te wachten IMHO.

Ik vind ze wel gaaf. Doen me in de verte denken aan tutima’s en sinns uit vervlogen tijden. Het zou helemaal mooi zijn geweest als ze een lemania uurwerkje hadden kunnen bemachtigen om erin te zetten :slight_smile:

Te druk en niet echt onderscheidend.

P.S. Fratello maakt de opmerking: “Just for comparison: brands on Kickstarter with Seiko movements are charging roughly the same for their watches”.

Iemand een idee welk horloge hij bedoelt? Zou best eens een vergelijkbare Seike chronograaf willen zien.
Ken ze nml. niet…

1 like

Stuckx The Bull maakt gebruik van zowel mechanische als meca quartz chronograaf uurwerken van Seiko.

Voor de mechanische chrono met NE88 vragen ze geloof ik 800,-

Een aardig horloge. Ik hoef 'm niet per sé, maar ik zou 'm niet wegmikken. Ik hou overigens niet van zoveel keuze qua wijzerplaten: het komt op mij over alsof de ontwerper geen beslissing kon maken. Daarnaast doet de veelheid van mogelijkheden me aan de plakmerker denken (“in 6 uitvoeringen”). En ik heb last van keuzestress.

Ik hou van keuze. Dus dat vind ik een pre. Had nog nooit van dit merk gehoord. Vind de retro vormgeving leuk. Maar dat is je smaak of niet (net als bijvoorbeeld exotische vrouwen :sunglasses:; die ik toch echt prefereer boven de gemiddelde oerdegelijke Hollandse bleke, 80kg wegende exemplaren :wink: ). De specs op papier zijn zeker niet verkeerd en de prijs heel redelijk. Zeker als je 'm vergelijkt met wat sommige Zwitserse merken durven te vragen voor zoiets. Wijzerplaat is wel druk. Maar, ik heb ook even naar de echte foto’s gekeken. Geven een veel beter beeld. En daarop ziet de JP1 er zeker niet slecht uit! @anon50762135EV Denk dat ik er toch nog even omheen rijd, met de wals! Zie hier dagelijks horloges voorbijkomen die imo meer walswaardig zijn. :smile:

3 likes

Ondanks de drukke dial, hebben de meeste chrono’s daar niet last van, vind ik ze toch redelijk goed afleesbaar.

@TagEd Bij sommige zou je zelfs de wals kunnen beschadigen, als je er overheen rijdt. :wink:

1 like

Bedankt! Het is een TMI uurwerk, maar wordt Seiko genoemd (omdat Seiko de eigenaar van TMI is). Nu begrijp ik het :smiley:.

ZO erg is het nou toch ook weer niet? :slight_smile:

Vind t niet verkeerd voor die prijs. En druk… Dat vind ik wel bij zo n pilot passen.

een Pilot met een tachymeter?.. ik heb maar één keer gevlogen in mijn leven… en… eh… Hectometerpaaltjes zijn dun gezaaid op 20.000’ AGL :smile:

1 like

Hoog Breitling gehalte.

Doet mij i.e.i meer aan Sinn denken. Het zal de originaliteitsprijs niet winnen, maar ik vind deze stijl horloges wel mooi.

Groet,

Tecco

1 like

voor degene die laag bij de grond vliegt… :slight_smile:

1 like