Jewels in horloge

Watch this :face_with_monocle:

2 likes

Heel leuk topic :+1::+1:
Zat er zelf vanmorgen ook aan te denken.
Wist wel ongeveer waar de klepel hing, maar nu op zeker.
Bedankt voor de vraag @Riddler :slightly_smiling_face:

1 like

Bij de Lord Marvel van @anon50762135EV is zelfs de tonas gelagerd in een steen, zie je niet vaak.

5 likes

Okee, dat heb ik inderdaad nog nooit gezien. :open_mouth:
Wel fraai. :ok_hand: Al ben ik op die plek nog weinig overmatige slijtage tegengekomen, i.t.t. bij de lagering van de arbre in de tonkloof. :thinking:

1 like

Beste @riddler begrijp me niet verkeerd. Maar je koopt voor een vermogen aan Omega’s, zo’n beetje elke week wel een en niet de lulligsten. Top :+1:. Edoch, telkens weet je me te verbazen met je vragen. Alsof je Ferraris’s aanschaft en op het Ferrari-forum vraagt wat nu eigenlijk pk’s zijn. Zoiets. Nu zullen er wel weer hordes gaan reageren dat eea los staat van elkaar of wat dies meer zij. Ik vind het curieus…maar enjoy your watches :blush:

3 likes

Je hebt een punt, maar je hoeft gelukkig geen techneut te zijn om een mooie wagen (of horloge) te appreciƫren.

Dit terzijde is’t een interessant topic, dus laat de weetjes en technische uitleg maar komen :+1:

1 like

Klopt. Zeker interessant. Maar ik schaar de functie van een juwel toch wel, en zeker na enige tijd, tot basiskennis behoren. Maar laat mijn opmerking geen belemmering zijn om verdere vragen te stellen. Ik ben alleen verbaasd. :wink:

2 likes

Daarentegen heeft mijn Sarb033 23 jewels, terwijl het geen chrono is…

1 like

En natuurlijk is de link hiernaar ook snel gelegd:

2 likes

Je hebt gelijk!

Vragen stellen zal ik hier niet meer!

1 like

Nope, heb ik niet gezegd. Gewoon doen. Laat je door mij niet weerhouden. Ik ben ook maar een nobody op dit ondermaanse.

1 like

Laat je niet gek maken.

1 like

CitaatDurfde vraag eigenlijk niet te stellen ivm domheid :cry:

Er zijn geen domme vragen. Alleen domme antwoorden.

1 like

Eens, en de antwoorden maakt dat men zich niet verbonden voelt met het forum. Het kan zo zijn dat we van @Riddler na vandaag niks meer gaan vernemen…

1 like

Dus uw veronderstelling is dat elke Ferrari bezitter/rijder elk klein onderdeel uit de motor van een Ferrari kent… dat is ook een gevaarlijke veronderstelling, en uw vergelijking van een juweel en een pk gaat ook niet op want @Riddler vraagt hier niet wat een uur/minuut/seconde is maar hij vraagt uitleg over ongeveer de kleinste onderdelen die in een uurwerk zitten…
Om bij auto’s te blijven u weet natuurlijk wat en stoichiometrische verbranding is in de motor van uw wagen, maar weet u dan ook wat de lambdawaarde (Ī») waarde is van de verbranding in uw wagen, (en veronderstelt u dat elke Ferraririjder/bezitter dat weet)…

Neen volgens mij bestaan er geen domme vragen maar er bestaan wel domme reacties (en u heeft er net ƩƩn gelezen :innocent:)…

8 likes

Inderdaad! :+1:

1 like

http://www.pocketwatchrepair.com/how-to/jewels.php

Zijn nog een aantal informatieve links, maar kan ik zo snel even niet vinden.

1 like

Vooral niet doen. Had er nog niet bij stilgestaan bij de jewels. Nu weet ik dat ook weer. Thx… :+1:

1 like

kun je beter niet doen, voor je het weet heb je 200+ reacties over hoe je het fout doet.

1 like

Goed topic. Ook weer wat geleerd
En ook anderen hier die er wat van opgestoken hebben

We zijn niet allemaal zoals u die alles denkt te weten
:roll_eyes:

3 likes