Jingle bell, jingle bell

Daaristiedan !!!
Afgelopen dinsdag in Engeland op de post gegaan. Leve de Royal Mail !
En nu maar bellen met de kerst.
Ziet er op het eerste gezicht allemaal prima uit.
Loopt, ringt en is probleemloos in te stellen.
Mooie gave plaat, kortom, ik ben weer gelukkig.
Weet iemand wat voor band er orgineel aan hoort en of deze nog te verkrijgen is?
groets
rombo

Mooi, hoor! (tu) Geniet ervan!

Ondertussen ben ik ook nog in blijde (maar ongeduldige!) verwachting van twee pakketjes uit Engeland… X(

deze prachtige band…

maar die er nu op zit staat hem ook erg goed.

Gefeliciteerd(tu) Mooie aanwinst, zit er ook een ‘stil alarm’ op:)

Uit de kunst, prachtige aanwinst(tu) hoop er zelf ook nog een keer eentje te kopen. Eerst nog even op een pakketje uit Engeland wachten:(

geweldige klok, gefeliciteerd!
ik wist niet dat ze zo fors waren.

Idd een mooie klok, en beide bandjes staan hem goed.

Mooi horloge Rombo!
De blauwe van Rob met de mooie band is ook een topper.

Groet,
Werner

Gefeliciteerd! Ik heb er zelf ook een (zie foto hieronder) en vind het een erg fijn horloge met een echt handige functie. Ik gebruik 'm als geheugensteuntje.

Inmiddels een beetje de tijd gehad om alle functies te testen en te controleren.
De wekkerfunctie is nogal “random”.
Gemiddeld tussen drie kwartier en anderhalf uur te laat met het aflopen.
Kun je natuurlijk niet hebben als je een beetje op tijd op je werk dient te verschijnen.
Daar baal ik best wel van, want het is eigenlijk de charme van dit horloge.
Zou het een eenvoudige ingreep zijn om dit te herstellen en wie kunnen jullie mij daarvoor aanbevelen?
Vast bedankt voor het meedenken,

rombo

Afgelopen dagen de tijd gehad om dit horloge op z’n functies te testen.
Loopt goed en is gemakkelijk in te stellen, maar… het aflopen van het wekkertje gebeurt “at random”.
Tussen instellen en werkelijk alarm is een groot verschil.
Varierend van 45 minuten tot zo’n anderhalf uur te laat.
Niet erg handig als je geacht word op tijd op je werk te verschijnen.
Jammer ook, omdat het juist die functie is waar ik dit horloge voor gekocht heb.
Ik heb de verkoper al een mailtje gestuurd, maar ik wil eigenlijk dit horloge niet terugsturen.
Is dit probleem eenvoudig op te lossen en kan iemand mij een goed adres aanbevelen?
vast bedankt
rombo

Beste Rombo,

Kijk eens op deze site
http://thewatchspot.blogspot.com/
. Je zou contact kunnen opnemen met deze Richard Askham. Pas geleden heb ik er een seiko 6309 laten servicen. Ook andere forumleden zijn bij hem geweest.
Op zijn site staan meer bellmatics, dus volgens mij heeft hij er wel ervaring mee.
Vragen staat in ieder geval vrij.

Michel

alarm niet op tijd si een bekend probleem van de bellmatics

ik dacht dat Richard dat zelfs een keer in zijn blogs heeft besproken.

anders: bellmatics.com

Dank voor jullie meedenken.
Ik heb inmiddels contact opgenomen met Richard.
Ik hou jullie op de hoogte.

groets,
rombo

Het at random aflopen is een kwestie van een te rijk, te vet gesmeerd zijn van het afloopmechanisme waardoor het blijf ‘plakken’. Een, desnoods gedeeltlijke, schoonmaakbeurt lost dit probleem op.
Mooi uitvoering van de Bellmatic trouwens.

henkm Schreef:

Mooi uitvoering van de Bellmatic trouwens.

oh, zijn er lelijke bellmatics dan? :wink:

Mijn beste,

Mooi, mooi, en nog eens mooi.
En ik meen het nog ook!! Door de vorm en de verzonken wijzerplaat met verstelbare ring oogt deze ‘Seiko’ als een heus sieraad voor de pols.

En onthoud: “Seiko’s zijn gemaakt om de tand des tijds ruimschoots te overtreffen”.
Derhalve wens ik je voor nu en in de tijden die volgen, heel veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze oogstrelende Seiko.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Even de stand van zaken:
Richard heeft mijn Bellmatic opengemaakt en een voorlopige diagnose gesteld.
Het blijkt dat er een creatieve geest aan dit klokkie gesleuteld heeft.
Een stuk of zes onderdelen moeten vervangen worden, waarvan drie stuks ooit handgemaakt zijn door de reparateur.
Op bijgaande foto ziet u er 1 van, u mag raden welke het oude/nieuwe onderdeel is.
Ik hou u op de hoogte.
groets
rombo

dat herinnert me eraan dat ik al mijn vintages toch eens open moet maken om te kijken wat er voor een bastelwerk in te vinden valt.

http://www.bellmatics.com/