JLC & Enicar ''TV'

Dacht maak ff een aantal foto’s van twee vintage ‘TV Look’ Modellen.

De JLC is in bijna nieuwstaat en draag ik regelmatig. Ben meestal niet zot op die gouden dingen maar deze staat erg mooi als je m om hebt.

De Enicar is ook een bijzonder ding. Deze draag ik minder maar mag er ook wezen al zeg ik het zelf.

TV dial horloges zijn erg cool.

Prachtig die Omega. Als je m ooit kwijt wilt :D…

Hahahaha, dat is mijn Grail 1, die kunnen ze later uit mijn kist halen. (okay dan, mijn erven kunnen er om gaan loten).

Hahhaha. Logisch ook…en vooral die plaat maakt m bijzonder.

Die donkere blauwe vind ik minder

Ja, met grijze dial is hij het mooist. Deze dial is alleen niet meer zo goed, ik zoek nog een nieuwe.

Hij past wel goed bij mijn MKIII.

Inderdaad staat zeker goed.

Maar die dials zijn toch bina niet te vinden. Word denk ik opmaken of zo laten.

Zo laten totdat het niet meer gaat. Het gaat met name om de minutenindexenprint aan de zijkant van de dial.

Hmm…jammer hoor…Mijn TV’s zijn gelukkig in bijna onberispelijke staat:P.

Inderdaad, die JlC lijkt wel NOS. Dat is echt een mooi exemplaar. Quartz of niet, die zou ik graag om mijn pols willen dragen.

Een Master-Quartz. Heel apart ding.

Die Enicar mag er anders ook wezen!

Dank je. Op een of andere manier dragen ze heerlijk.

Mijn volgende TV wordt denk ik een Omega.

Die JLC is idd super. Wat een vette band!

Helaas niet meer is mijn bezit maar zie hier nog een voorbeeld van een TV dail.

groet,
Niels

Goede keuze, Omega had al wide screen tv’s toen wij nog naar de tv moesten lopen om van kanaal te wisselen.

http://www.google.nl/search?q=omega+tv+dial&hl=nl&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&ei=nPALT_HhLIiCOvzWqK0H&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CA4Q_AUoAQ&biw=1440&bih=782

Zelf ben ik er ook dol op, naast mijn “Jedi” heb ik ook nog een andere jaren 70 Seamaster.
Dat was mijn eerste echte Omega (mijn eerste Omega was troep waarmee ik opgelicht ben / me opgelicht voel).

wow, ik had het gouden model nog niet eerder gezien.
Hierbij mijn stalen versie:

Prachtig die stalen. Is dat de originele doos? Die heb ik er namelijk niet bij.

Vind t wel leuk om een broertje te zien van mijne. Ik heb ze namelijk nog niet eerder gezien.

Mooi hoor (en jammer). Heb je hem verkocht?

Ja, dat is de originele doos.
Volgens mij heeft Henrik er ook een (gehad?).

Heb je smalle polsen of is het een vrij groot horloge?