Jlc master compressor dualmatic vs rolex sub vs ?

Hallo iedereen, ik heb nog eens jullie hulp nodig voor een ernstig first world problem…

Omwille van een aankomende promotie heb ik beslist om mezelf te belonen met een horloge. Zou anders ook gebeurd zijn, maar nu heb ik een excuus dat mijn wederhelft ook kan aanvaarden…

Twee jaar geleden heb ik de rolex explorer 1 gekocht en sindsdien dacht ik altijd dat dit met de sub een ideale combinatie zou zijn. Het is kortweg een bloedmooi horloge. Niet opzichtig, gewoon perfect.

Het probleem is nu echter dat ik een soortgelijk horloge heb (longines hydroconquest) en nog geen horloge met lederen ban heb. Dus tijdens het surfen kwam ik de jeager le coultre master compressor dualmatic tegen

https://www.google.be/search?q=jeager+oe+coultre+master+compressor+dualmatic&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl-be&client=safari#imgrc=Efk59UsKd7sVvM:

En om een of andere reden ben ik nu dus aan het twijfelen geslagen… het horloge waar ik al jaren van droom of het horloge dat nu meer klikt…

Daarom dat ik nu even pols naar de meningen van mijn lotgenoten in deze vreselijke verslaving…

Alvast bedankt

Kristof

1 like

Longines eruit , Sub erin.

Fixed that for you.

1 like

Die JLC vind ik persoonlijk te druk. Dan dit…

8 likes

De JLC vind ik persoonlijk een slechte verhouding hebben. Te rommelig qua looks. De Sub is een icoon. Maar wel weer veel van hetzelfde. Ik zou de keuze wat breder maken.

Longines eruit is jammer genoeg geen optie. Was mijn eerste automatic en ik zou er nooit afscheid van kunnen nemen

Andere voorstellen zijn van harte welkom. Wie weet kom ik een verborgen parel tegen.

Om een beetje een richting aan te geven: budget is 6000 euro, mag gebruikt zijn en ik heb dunne polsen. Heb altijd gedroomd van de navitimer maar owv mijn dunne polsen zal dat nooit kunnen

Alvast bedankt voor de reeds gegeven input

De Rolex mag de Longines inwisselen. lastig zo’n bewezen tijdloze topper als de sub te evenaren. Als je er niet van zou houden is het een andere kwestie. Maar je wil de sub al heel lang. Dus… :slight_smile:

Deze? 38mm.

2 likes

Dunne polsen i.c.m sub kan een probleem zijn.
Als je polsen van 16 a 16,5cm hebt , dan is het niet comfortabel… vooral even gaan passen.

6k budget? , Longines als duiker houden en kijken naar een DJ 36MM… :+1:

1 like

De navitimer is 41mm, dus als je de JLC of sub goed kunnen staan, dan de navitimer zeker! Ik heb er jarenlang een gedragen.

JLC ook gehad en vond ik heel gaaf. Toch liever de sub. Daar klopt alles aan.

De Navitimer 01 is toch niet zo groot? 43cm, dus maar 3mm groter dan de Sub en volgens mij prima te doen op smalle polsen.

Trouwens, gefeliciteerd met je promotie!

43 cm :stuck_out_tongue_winking_eye:

Welke maat HQ heb je nu? 39mm, 41mm of de 44mm? Als dit de 41 is past de Sub zeker op je dunne polsen. Is de HQ blauw kun je toch wel een zwarte of groene Sub toevoegen?
Anders ga je voor de GMT :ok_hand:t2: Hoef je de duiker niet te verdedigen.

Bedankt voor de input zover! Ik zal even proberen te antwoorden op alle vragen

Navitimer gaat van 43 tot 46 mm dacht ik. Ik kon niet meteen een model van 41 mm terugvinden. Dit maakt mijn dilemma nog groter :slight_smile:

De hydroconquest die ik nu heb is 41mm en zwarte wijzerplaat. Dat gaat nog net op mijn polsen. Natuurlijk is twee mm extra geen enorm verschil, maar waar leg je dan de grens. Groene sub ben ik niet zo zot van. De pepsi wel, maar die zit dan weer buiten budget.

Aan de DJ 36mm heb ik ook even gedacht, maar de klik is er niet echt.

Zowiezo ga ik ze allemaal eerst even omdoen. Denk er namiddag even een gezellige namiddag maastricht van te maken met enkele pasbeurten :slight_smile:

De Navitimer Heritage is met 42mm het kleinste model. Daarna gaan ze van 43 t/m 48mm. Als ik jou was zou ik gewoon eens gaan passen en daarna pas beslissen of het model werkelijk te groot is of juist goed staat. Het is per slot het model dat je graag wilt hebben.

Oeps…ja, ik draag hem graag om mijn middel :grimacing:

1 like

Doe mij ook zo’n middel :joy:

1 like

het doel heiligt de middel…

Ref A23322 is volgens mij 41,8 mm en heel fraai.

Horloge niet van mij.

2 likes

Alles anders van JLC dan dressers lijkt helemaal nergens op, gekunsteld. Maar dat is mijn idee hè

1 like

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/5/7/578a185170ec81ae23a1d41eac97faa77d62bc11.jpg

Mooie plaat, top uurwerk, zeer functioneel, bomvol stijl.

4 likes

Heb ik ook geroepen en vervolgens toch gedaan, geen moeite mee. :slight_smile:

Bij de juiste lug to lug lengte en kromming van de lugs. Een 40mm horloge met een L2L kan als een lul op een weduwnaar slaan terwijl een 42mm met korte lugs juist weer comfortabel kan passen.

Focus niet alleen op diameter, maar kijk naar Lug to Lug.

Maar al eens buiten de box gedacht? Want als je twijfelt zijn ze het allebei niet. Voor onder 6000 Euro vindt je, buiten de dubieuze Hublot Classic Fusion en hele ritsen clichés ook van dit soort dingen:

Glashütte Original Senator Sixties:

Omega Globemaster Constellation 39:

Grand Seiko SBGR055J:

Je kunt in alle rust veel kanten op.

1 like