Ja, denk ik wel. Ik zie geen gekke dingen. Maar goed, ben geen JLC expert. Misschien dat de kroon niet origineel is…
Helaas niet. Zo te zien aan de roest bij de kroon is er vocht in gekomen. Wellicht kan je eenzelfde plaat ergens vinden van een gesmolten JLC.
Glaasje polywatch. De kast zou ik afblijven. Die lijkt scherp en met polijsten gaan de mooie strakke lijnen eraan. Wellicht heel lichtjes met capecod erover… maar is -vind ik- niet nodig.
Vooral niets aan doen. Het horloge is niet splinternieuw en dan mag dat.
En geen verzamelaar wil een horloge met een wijzerplaat waar aan geprutst is.
Elke gram goud die je er af laat polijsten is er IMO 1 teveel. Het gevaar dat de scherpe kanten verdwijnen is te groot.
Voorzichtig schoonmaken dat is alles.
De kroon is niet origineel. De wijzerplaat heeft oxidatie schade en dat is niet op te lossen anders dan een andere plaat vinden of deze opnieuw laten opmaken (te duur en resultaat is nooit perfect).
Als je het serienummer onder het balanswiel kunt doorgeven dan kan ik je het productiejaar vertellen.
Ik heb het serienummer gekregen, dat verwijst naar 1971. Mocht je denken, ja maar dat staat ook achterop, klopt, maar ik heb al regelmatig gezien dat daar jaren tussen kan zitten.
De wijzerplaat zal de prijs beinvloeden, hoop ik althans. Daar valt niets aan te verbeteren. Ik spreek uit ervaring - wijzerplaten gewoon met rust laten, afgezien van een zeer zachte juweliersborstel en - al heel voorzichtig zijn wegens loslatende top-lak en/of opdruk - een dotje groene Rodico.
Ja, ik heb een boek met een serienummer tabel maar ik mag op last van de auteur deze tabel niet delen op internet, maar in plaats daarvan zoek ik op verzoek nummers op, dat heb ik zo met hem afgesproken.
Ik Werk bij deze bedrijf in Mortsel België het is een grote chemische reus die vroeger heel bekend was om filmrollen, een grote concurrent van de Japanse Kodak,
Het bedrijf geeft altijd aan medewerkers een dure horloge bij 25 of 30 jaar dienstjaar dit lijkt me een juiste conclusie van het horloge