JLC, papieren met stempel en datum, maar zonder serienummer

Ik wil een JLC Hometime kopen bij Collection’Heure in Brussel (wordt volgens mij over het algemeen goed gewaardeerd). En het oorspronkelijke garantie bewijs met stempel van Platroz in Chantilly zit erbij. Ook is de verkoopdatum opgenomen. Maar het reference nummer en het serienummer is niet opgenomen. Daardoor kan ik moeilijk beoordelen of deze papieren bij deze klok horen.

Is het gebruikelijk dat dealers wel eens een garantiebewijs bijvoegen zonder verdere specificatie?

Wel typisch, bij een JLC zou je dat wel verwachten toch?
Het hangt er nu vanaf hoe groot je vertrouwen in de verkoper is

Ik vertrouw de winkel op zich vrij goed.

Voelt als (zegt natuurlijk niets) zeer betrouwbare en professionele lui.

Maar ook uit de (vele) reacties op het internet hoor ik niets dan goed. Enige negatieve opmerking die je vaak hoort is dat de verkoopprijzen aan de maat zijn.

Zelfde opinie hier. Nog nooit niks gekocht maar al wel is contact met hen opgenomen en voelde toch zeer pro aan! Als je zeker bent dat je ze gaat houden zou ik me er niet aan storen. Prijs moet wel naargelang zijn…

Tsja, Het lijkt wel een feit dat er dus papieren opgemaakt zijn voor een origineel horloge waar geen serienummer op staat, dus dan bestaat het origineel horloge zeker.
Gezien de reputatie van Collection d’heure (ben er zelf ook klant), zou ik het wel vertrouwen.

Tja, het lijkt wat slordig dat ze het niet invullen. Maar ja, ik zal ze eens vragen of ze bij de winkel in Frankrijk kunnen verifiëren dat ze dit horloge verkocht hebben. Ik neem aan dat ze daar gewoon een archief hebben. Het gaat om een horloge uit 2014. Dat is ook weer niet zo heel lang geleden.

Kunnen die nummers gewoon niet alsnog worden ingevuld?
Heb de ervaring dat wij als liefhebbers, en kopers, vaak krampachtiger omgaan met dat papierwerk dan winkels en fabrikanten.
Die trekken gewoon een ander formulier uit de la en hup, het is toch opgelost, nu? :slight_smile:

2 likes

Dat was ook ongeveer de reactie van Collection’Heure. Die zeiden dit soort dingen vaker tegen te komen. Gegevens niet ingevuld, of op de verkeerde plekken.

Ik wilde op deze manier eens controleren of mensen dat vaker hadden gezien.

Dus de pics volgen :blush:

1 like

Zelf nog niet meegemaakt, maar toch al paar keer gelezen op het forum, vandaar mijn reactie. Van nieuw kaartje invullen tot compleet nieuwe set papieren, gratis via de fabrikant…

Je zou altijd JLC kunnen mailen. Zij weten aan welke dealer deze geleverd is.

Ik zie het probleem niet zo. Zoals al eerder is aangegeven kan je gewoon zelf het kaartje invullen als je dat prettig vind. Ik zou ze gewoon lekker open laten en het horloge kopen als het je bevalt.

Dank allemaal voor de hulp, ik heb hem gekocht!

2 likes

Tijd voor een foto en van harte!

Daar is hij dan! Erg blij mee.

5 likes

Wow nice!!! JLC blijft een prachtig merk met fantastische modellen.

Geweldig! Geniet ervan

wow, erg, ERG mooi… jaloers !!

Mooi horloge. Van harte!

Prachtige klok, veel plezier ermee