JLC polaris memovox. Wat vind je ervan? is het waard?

hahaha,
ik heb hem ook gekocht, maar al heel snel van hand gedaan. te groot verschil met het origineel.
Ik kan geen hommages dragen. heb al meerdere hommages gekocht maar kan er toch niet de klik krijgen.

1 like

'T kan ook voor minder geld:

4 likes

Mooie Compressors die Titan, maar deze is waarschijnlijk 36mm zoals de meeste, de echte interessante SuperCompressors zijn 40 tot 42 mm kast breedte…

Ik denk inderdaad als je het verwachtingspatroon hebt van het origineel dat je dan teleurgesteld raakt… gelukkig heb ik dat niet :wink:

1 like

Ja zoals deze Enicar:

Ik durf niet eens over de prijs te fantaseren…wellicht op hetzelfde niveau als de bovenstaande jlc.

3 likes

Ik weet niet wat de diameter is van die JLC Memovox, maar als dat minder dan 42 mm is vind ik de verhouding kastdiameter vs kasthoogte niet bij elkaar passen met 16mm. En dan nòg.

1 like

ook heel mooi, maar geen alarm

Met dit horloge heb je geen alarm meer nodig, je kijkt er voortdurend op is mijn ervaring :innocent:

6 likes

Doen!

Maar ook even kijken of er niet ergens de vorige reissue wordt aangeboden. Die vind ik persoonlijk net iets meer vintage uitstraling hebben.

Als je er zo lang naar kijkt zou ik ook voor de versie met alarm gaan.
Ik heb ooit nog de amvox 1 gehad in titanium, prachtig horloge. Vooral in het echt. En de dikte… dat valt reuze mee als je hem draagt.

Succes met je keuze!

1 like

Ik vind hem leuker dan zo’n Landeron (nieuw) eigenlijk…

1 like

Ik vind dit soort non-duik Memovoxen mooier:

Die kun je vintage soms tegenkomen in goede staat.

Dat dus.

5 likes

Hij is 42mm en de oude was 18 mm dik en ik had er toen geen problemen mee. Had meer problemen met de bijna oranje markers. Dat is nu minder oranje geworden.

1 like