JLC polaris memovox. Wat vind je ervan? is het waard?

Sinds de introductie denk ik alleen ermaar aan. Zo tien jaar geleden had ik de eerste re-issue kunnen kopen, maar toen ervan af gezien. Nu komt er weer een kans. moet ik het doen? of zijn het allemaal oude gevoelens.

Flinke aan de prijs voor een alarm functie. Kan ook de goedkopere versie nemen zonder alarm. het scheelt zo 5K. Maar dat is dan niet DE Polaris memovox.

Er komt nu een gelegenheid om een in echt te zien, maar moet dan wel een besluit nemen.

Wat vinden jullie van polaris memovox?

5 likes

Als je het nooit probeert dan zul je het ook nooit weten. Het zit blijkbaar al tien jaar in je hoofd dus dan moet het wel serieus zijn dunkt me! Ik zou gaan kijken.

2 likes

Deze toch? Buitengewoon prachtig :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

7 likes

Gewoon passen. Het enige wat me zorgen baart is de hoogte van 16mm. Andere versies van de Polaris serie (time only, date en chrono) zijn 12mm.

Overigens was de vorige de issue zelfs 18mm dik!

1 like

Ik vind hem wel echt prachtig, maar inderdaad stevig aan de prijs. Het enige wat ik persoonlijk veel mooier had gevonden als ze net als bijvoorbeeld bij de LLD de datumaanduiding achtergrond zwart hadden gedaan.

3 likes

Ik heb er zo een gekocht, erg veel plezier van, topkwaliteit afwerking, mooie wijzerplaat :sunglasses::+1:

18 likes

Kom er maar in @ipe !

1 like

Oeh die wel erg tof, wat voor een is dit? (had al ff gegoegeld maar kwam deze niet tegen)

On topic: Ja doen als je er al zo lang aan denkt! Ik vind 'm geweldig in ieder geval.

Prachtig horloge, als ik de poen er voor had zou ik hem zeker kopen!:rofl:
Wat kost zo iets moois eigenlijk?

Ik zou altijd tweedehands kijken, scheelt zomaar 20-30% bij JLC binnen een jaar, hoewel ik niet van dit model specifiek weet.

1 like

Ik snap de drang naar de memovox, maar de time only is ook heul mooi.

Voor slechts €13K is ‘ie de jouwe. Het instapmodel (de Polaris Automatic) kost zelfs maar €7,5K :sweat_smile:

2 likes

Die memovox is zeer mooi en vond die niet te dik aanvoelen. Alarm functie is niet overdreven, maar het subtiel geluid en getril op je arm zal je wel wekken :wink:
Of die extra 5k dat waard is moet je zelf uitmaken :grin:

1 like

Echt heel erg mooi die. Dure grap, maar als je het kan missen is dit wel een van de betere keuzes voor die centen.

Ik ga zeker deze bekijken als hij arriveert:

3 likes

Viezerik

Erg mooi. Ik zeg DOEN!
En die datumvenster hoort eigenlijk ook wit te zijn.

Sorry, zelfs als liefhebbers onder elkaar kunnen we toch wel concluderen dat die fabrikanten helemaal van t padje zijn inmiddels? Ik vind de hobby echt steeds minder leuk worden met deze prijzen

3 likes

De techniek van die memovox is ook niet iets alledaags, vind de prijs rechtvaardiger dan de prijs van een rolex sub…

2 likes

Fantastisch! Exclusief, bijzonder kaliber, prijs meer dan waard. Prijsvast weet niemand…

1 like

Vanwege de fauxtina, (onevenredig?) grote markers en witte datumschijf zou mijn voorkeur uitgaan naar de time only. Kun je 5k uitgeven aan een wekker :wink:

Tegelijkertijd, als dit type horloge al zo lang in je hoofd zit, zegt dat misschien genoeg. Succes!

2 likes

Mooi, maar ook groot, hoog en duur.

Ik zou bijna zeggen; koop een mooie (gebruikte) “gewone” Memovox voor naar je werk (vintage of een paar jaar oud) en koop er een Longines Legend Diver bij (ook mooi, zeker de No Date). En dan ga je nog steeds geld overhouden …

2 likes