JLC RDM: te klein?

Ik ben in het gelukkige bezit van een JLC MC, nieuwe 40 mm-versie. Bij de aanschaf daarvan zat ik al te twijfelen tussen die, de MGT en de RDM. Het werd de MC, mede vanwege de 40 mm (en ik vind het net als de MGT een prachtige strakke klok). De MGT is inmiddels uit de JLC collectie verdwenen. Eigenlijk vind ik de oude master-lijn beter geproportioneerd dan de nieuwe. Met name de breedte van de lunette vond ik beter. Hoewel ik over de moon ben met mijn MC, blijft die RDM zeuren. Vinden jullie zoveel geld voor een horloge van 37 mm in deze tijd van grote horloges nog verantwoord? Graag jullie mening.

mooie klok (tu) , en het hangt geheel van je pols af ik ken wel meer mensen die perse horloge’s willen onder de 40mm

Ja, ik denk, dat het het geld wel waard is. Ik ben namelijk van mening, dat de hype rond oversized horloges, op een gegeven moment wel minder wordt en dat kleine horloges dan weer de voorkeur zullen krijgen. Wellicht, dat je kunt overwegen, om een goede tweedehands te kopen, om de pijn in je beurs wat te verzachten.

Trouwens, kun je van je Master Compressor eens wat foto’s plaatsen?

Groet,
Philip

Ik heb klokjes van 37 mm (de RDM) tot 44 mm (de Panerai). Eerlijk gezegd, het maakt me allemaal niet zoveel uit. Als ik een paar dagen de Panerai draag en ik doe de RDM weer om, voelt 't allemaal weer gewoon vertrouwd :slight_smile:


Een klassieker ! Zeg nooit nooit, maar ik zie niet dat ik deze nog eens weg ga doen :slight_smile:

Het is wel eens een verademing om weer eens een lekker plat horloge aan te doen, na de relatief dikke Portugieser en de Panerai. Da’s ook een van de redenen dat ik heb gepast voor een Master Calender: die was wel erg aan de dikke kant.

groet
Mark

MC staat in dit geval voor Master Control. De Compressor lijn is niet echt mijn ding. Maar hier wat foto’s

Je kkoopt het toch omdat jij het mooi vind, niet omdat het een hype is en dus meer of minder geld waard zou zijn?

Ik zelf houd niet van al die grote opgeblazen horloge’s, 38mm is voor mij de max!! De RDM is erg mooi, heb hem laatst in DH gepast en gezien, mooie grote en idd is die lunet beter dan bij de nieuwe serie’s.

Als ik jou was zou ik dus gewoon gaan voor wat je mooi vind, en of dat nou in is of niet, niets van aantrekken. Hype’s zijn er om te komen… en ook weer om te gaan. :smiley: