JLC reverso of master calendar?

Eindelijk is ie binnen en kan ik gaan kijken. Maar twijfel, twijfel.

Werd door de juwelier gebeld dat de master calendar moonphase binnen is. Morgen gaan kijken maar opeens slaat de twijfel toe.
Want ik heb ook al een tijd een reverso op het oog. Twee totaal verschillende horloges, maar welke zal ik eerst kopen. Allebei tegelijk is geen optie. Hele lijst argumenten door mijn hoofd calendar vergt meer onderhoud en watch winder om het optijd te laten lopen. Reverso simpel 3 hands en manual wind, deze wordt geen daily watch. Maar voor sommige gelegenheden.

welke zal ik kiezen? Ook nog rekening houden met de prijsstijgingen.

6 likes

Echt heel fraai🤩

24 likes

@tompj hoor graag je mening😁

1 like

Ik zou persoonlijk eerst voor de Reverso gaan. Vind ik iconischer.

Is goud geen optie? :wink:

3 likes

Tuurlijk wel, maar budget laat het niet toe😅

1 like

Dat zijn toch wel echt twee heel verschillende horloges. Heb je ze beide al omgehad?

3 likes

Nee, morgen gaan passen. Even een back up plan bedenken als ze allebei mooi op de pols liggen. :sweat_smile: niks irritanter dan daar een uur zitten twijfelen en intussen champagnes weg drinken :joy:

2 likes

De vraag is een beetje:

Dan kom je toch op een persoonlijke kwestie. Dan zeg ik: haal die JLC Ultra Thin Moon. Die vind ik fantastisch. En dan later nog een Reverso er bij. Maar ja, wil je dit soort dingen wel horen, want die gaan je niet helpen met kiezen… :innocent:

5 likes

Heb ik eerder al gepast. Ik krijg er geen klik mee.

Eensch. Kies voor het verhaal en het iconisch gehalte. Reverso hands down.

2 likes

Oei, dat is best een lastige. Ik vind ze allebei prachtig. Ik zou voor de Moonphase gaan, maar het hangt ook wel af van de rest van je collectie. Je kunt met beide niet verkeerd gaan natuurlijk. Ik heb de complete calendar chrono (die vind ik zelf het mooist in balans), maar ik wel eigenlijk ook wel een Reverso.
Kan je niet echt helpen dus vrees ik. Als je ze beide kunt passen, dan zul je er wel achterkomen welke je het beste bevalt.

2 likes

Beiden zijn beauties, persoonlijk heb ik meer met de moonphase. En dan inderdaad de chrono.
Maar zoals eerder hier gezegd zal jouw beslissing pas komen als je ze beiden om de pols hebt gehad.
Wat de keuze ook wordt, je kunt niets fout doen :grinning_face_with_smiling_eyes:
Succes en veel plezier met het kopen.

1 like

Op maandag?
Moet kunnen :clinking_glasses::champagne:

1 like

Ik ken de rest van je horloges niet, maar ik neem aan dat die rond zijn.
Ik zou voor de Reverso gaan. Er is maar één Reverso, er is meer keuze als het gaat om moonphase/dag/maand calendars (hoewel deze JLC wel heel mooi is)

1 like

Als het prijsverschil gelijk is zou ik voor de Reverso gaan. Veel meer waar voor je geld. Die moonfase is erg mooi, maar voor dat geld zou ik zachtjes aan doorsparen richting het niveau van Lange.

In dat geval zou ik sowieso voor de Reverso gaan.

Dat is precies mijn probleem😂
Moet toch eerst passen en dan zien.

1 like

Ja. Prima toch. Uiteindelijk kies je en omdat ze beide geweldig zijn kies je goed.

1 like

Reverso maar dan duoface als je pols t aankan. Toch dat extra van n 2e dial.

1 like

Allebei mooi. Was de reverso een automaat zou ik het 100 % doen.