JLC stalen band verwisselen

Ik heb een praktische vraag en ik zie even door de bomen het bos niet meer. Ik kan over een week of 2 mijn JLC Polaris ophalen en zou hier ook graag de rubberen band bij willen kopen zodat ik een beetje kan variëren. Nu zijn de fatsoenlijke horlogemakers hier niet dik gezaaid en nu lijkt het wisselen van een bandje mij niet de meest ingewikkeld exercitie.

De achterkant van de JLC met de bandaanzet en springbars ziet er als volgt uit:

Nu zou ik graag vast in NL de juiste tool bestellen om mee terug te nemen om die bandjes te kunnen verwisselen. In een recent Tudor topic over springbars kwam de Bergeon 7825 naar voren. Nou zie ik ook een paar “simpele” springbar removers waarbij je per kant de springbar los moet maken. Ik heb er geen verstand van, maar dit lijkt mij een beetje priegelen, terwijl je met zo’n pincet in 1 keer de springbar er uit kan pakken.

Concreet mijn vraag, wat kan ik het beste aanschaffen om zelf de bandjes te kunnen verwisselen?

Alvast bedankt voor jullie input!

pincet:

https://www.watch-tools.de/tools/bracelet-tools.php

1 like

En dan zoiets:

of zoiets:

Dit zou genoeg moeten zijn. Rustig de pennen indrukken en loshalen

Gewoon de Bergeon 6767 kopen, met verzenden iets meer dan 2 tientjes.
Wel even de achterkant van de lugs afplakken.

s-l1600_480x480

2 likes

Met al die zg hulppincetten is het mij nog nooit gelukt. Met dit simpele staafje wel :+1:

3 likes

Ik gebruik de Bergeon al jaaaaaren, alles wat je nodig hebt.

1 like

En je wordt nog bedankt voor je foto’s van die JLC op rubber he, hahaha :smiley:

1 like

Ik krijg visioenen dat die pin vervolgens de halve kamer door schiet.

1 like

Gewoon wat tape op de achterkant van de lugs, rustig ervoor zitten… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik was het tekstje al voor je aan het opzoeken, maar jij was sneller dan ik. Beetje vergelijkbaar met COSC volgens mij.

1 like

Dat zou idd niet de eerste zijn en zeker ook niet de laatste. Doe het op de wc dan vind je hem toch nog wel? :joy:

:joy::joy:

1 like

Met mijn geluk, onder in de pot…

1 like

1.4 curvature is denk ik de beste. Niet de standaard bladen!

1 like

e2f9b02a3a57ea050713549042d8bae567bce93e_1_375x500

2 likes

Ik ga hier wel even mee hobbyen, zo vaak zal ik de band niet gaan wisselen. Om gelijk een pincet te kopen van 100+ euro voor die paar keer dat het nodig was is wellicht iets te enthousiast.

1 like

Ik heb recentelijk ook een 7825 gekocht via een Franse handelaar op eBay. Was €135 incl verzenden. Dacht eerst ook eens te proberen met een 6767 met fine forks, maar wat een ellende was dat zeg.

1 like

Anders ben je (meer dan) welkom bij mij, stuur even een pb tegen die tijd. Doe ik het voor je.

Hoe vaak kom je in Brazilië? :slight_smile:

3 likes