Ik heb een praktische vraag en ik zie even door de bomen het bos niet meer. Ik kan over een week of 2 mijn JLC Polaris ophalen en zou hier ook graag de rubberen band bij willen kopen zodat ik een beetje kan variëren. Nu zijn de fatsoenlijke horlogemakers hier niet dik gezaaid en nu lijkt het wisselen van een bandje mij niet de meest ingewikkeld exercitie.
De achterkant van de JLC met de bandaanzet en springbars ziet er als volgt uit:
Nu zou ik graag vast in NL de juiste tool bestellen om mee terug te nemen om die bandjes te kunnen verwisselen. In een recent Tudor topic over springbars kwam de Bergeon 7825 naar voren. Nou zie ik ook een paar “simpele” springbar removers waarbij je per kant de springbar los moet maken. Ik heb er geen verstand van, maar dit lijkt mij een beetje priegelen, terwijl je met zo’n pincet in 1 keer de springbar er uit kan pakken.
Concreet mijn vraag, wat kan ik het beste aanschaffen om zelf de bandjes te kunnen verwisselen?
Ik ga hier wel even mee hobbyen, zo vaak zal ik de band niet gaan wisselen. Om gelijk een pincet te kopen van 100+ euro voor die paar keer dat het nodig was is wellicht iets te enthousiast.
Ik heb recentelijk ook een 7825 gekocht via een Franse handelaar op eBay. Was €135 incl verzenden. Dacht eerst ook eens te proberen met een 6767 met fine forks, maar wat een ellende was dat zeg.