JLC stalen band verwisselen

Ik heb een praktische vraag en ik zie even door de bomen het bos niet meer. Ik kan over een week of 2 mijn JLC Polaris ophalen en zou hier ook graag de rubberen band bij willen kopen zodat ik een beetje kan variëren. Nu zijn de fatsoenlijke horlogemakers hier niet dik gezaaid en nu lijkt het wisselen van een bandje mij niet de meest ingewikkeld exercitie.

De achterkant van de JLC met de bandaanzet en springbars ziet er als volgt uit:

Nu zou ik graag vast in NL de juiste tool bestellen om mee terug te nemen om die bandjes te kunnen verwisselen. In een recent Tudor topic over springbars kwam de Bergeon 7825 naar voren. Nou zie ik ook een paar “simpele” springbar removers waarbij je per kant de springbar los moet maken. Ik heb er geen verstand van, maar dit lijkt mij een beetje priegelen, terwijl je met zo’n pincet in 1 keer de springbar er uit kan pakken.

Concreet mijn vraag, wat kan ik het beste aanschaffen om zelf de bandjes te kunnen verwisselen?

Alvast bedankt voor jullie input!

pincet:

https://www.watch-tools.de/tools/bracelet-tools.php

1 like

En dan zoiets:

of zoiets:

Dit zou genoeg moeten zijn. Rustig de pennen indrukken en loshalen

Gewoon de Bergeon 6767 kopen, met verzenden iets meer dan 2 tientjes.
Wel even de achterkant van de lugs afplakken.

s-l1600_480x480

2 likes

Met al die zg hulppincetten is het mij nog nooit gelukt. Met dit simpele staafje wel :+1:

3 likes

Ik gebruik de Bergeon al jaaaaaren, alles wat je nodig hebt.

1 like

En je wordt nog bedankt voor je foto’s van die JLC op rubber he, hahaha :smiley:

1 like

Ik krijg visioenen dat die pin vervolgens de halve kamer door schiet.

1 like

Gewoon wat tape op de achterkant van de lugs, rustig ervoor zitten… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik was het tekstje al voor je aan het opzoeken, maar jij was sneller dan ik. Beetje vergelijkbaar met COSC volgens mij.

1 like