JLC today

Vandaag was ik met mijn AD bij JLC. Was ook voor de eerste keer dat ik in de Vallee de Joux was. Heel apart, maar erg rustig. Wel geinig om ‘en passant’ langs ETA, Blancpain, Breguet, Audemars Piguet en JLC te rijden.

Hotel de Horlogers

De buren.

Uitzicht vanuit mijn kamer. De vallez is nauwelijks een vallei, maar eerder een komvormig weiland. Wel heel mooi.

Het doel.

Voor hardcore JLC-fans: de “overmoed”. (Op school heb ik geleerd dat “hubris” doorgaans de toorn der goden wekt. Uitkijken dus.)

Fotograferen was toch wel verleidelijk en echt moeilijk deden ze niet, althans niet op de gangen en de Atmos afdeling.

De Atmos 1930 re-edition. Mooiste klok die ik ooit gezien heb. Gelimiteerd op 300 stuks.

Uurwerk uit de glazen Hall of fame.

Now we’re talking. Serious stuff. Ik zou bijna zeggen: the good old days.

Het origineel van voornoemde Atmos. De 1930 edition, neem ik aan.

Enige wrist shots.

We mochten echt alles passen. Ik heb uitvoerig gespeeld met minute repeaters, Duometres, memovoxen, chronografen en reverso’s . Overigens vond ik vrijwel alles te groot en te dik, dat viel eerlijk gezegd een beetje tegen. Die minute repeater maakte een mooi geluid, maar was 44 bij 15, schat ik. De klassieke maat Reverso is wel super.

Erg mooie ervaring denk ik.

Zou ik persoonlijk lang van nagenieten.

En helemaal geweldig dat je er mocht fotograferen.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Geweldig dat je gewoon mocht fotograferen. Enneh, is vast leuker dan Disneyland heh? :wink:

wat een fantastische horloges…

hopelijk kan ik ooit eens een horloge kopen zoals de compressor. dit zouden toch wel mijn ultime horloges zijn.

Dat ziet er uit als een heerlijk dagje!

Bedankt voor deze mooie reportage (tu)

Groeten,

Martin

Was je bezoek nou gewoon als liefhebber-tourist of werk gerelateerd en kan iedereen dat daar bezoeken??

Leuke beelden Rainer (tu) Wat een gaaf ‘ding’ die Atmos!

hans

Fraaie impressie (tu), bedankt.

Leuke reportage! :~ Ik ben jaloers!:}

Wat een leuke ervaring moet dat zijn! bedankt voor het delen :~

Erg leuke reportage!! Mis ik iets, maar waarom zijn alle gezichten onherkenbaar gemaakt? Mogen deze mensen niet in beeld of zo?

@hammar: je kunt jlc bezoeken met een AD. Sommige organiseren met enige regelmaat dit soort reisjes. Maar op eigen initiatief met een groep kan ook wel geloof ik.
@MGS: ik heb de gezichten onherkenbaar gemaakt omdat ik niet weet of de betreffende personen wel met hun snoet op internet willen.

+1

beste Rainer B,

Prachtige foto’s. zou daar ook graag een keertje gaan kijken. heb jij voor mij adressen van bv. jaeger? hoor graag

:stuck_out_tongue: kwijl

Mooie post (tu)

Bedankt voor het maken!

gr. Roel