Jody (Just One More Watch) lanceert eigen horlogemerk!

Dat is goed gelukt! Ik vind het fijn aan deze dat hij net iets kleiner is dan de Helm (42mm). Maar voor hetzelfde geld heb je een titanium diver van een bekend hommagemerk…

Zijn er mensen die zoiets dragen?

Niets voor mij, zoveel microbrands die soortgelijke dingen maken voor 200 dollar hoef je niet veel te verwachten

1 like

hij heeft volgens eigen zeggen allemaal prototypes laten maken. Toch staat de website vol renders… dat is mijn grootste klacht. Ik volg hem al jaren, hij heeft een duidelijke persoonlijke voorkeur voor duikers met dikke bak lume. Dus geen verrassing dat dit het eerste ontwerp is.

Alle kleurtjes tja, tis een trend tegenwoordig… ze verkopen vast wel goed… Helaas 41mm dus te groot voor mijn ittibittywristcommittee.

-edit- en ze laten de manier van toolfree adjustment op de stalen band niet zien… Zal wel hetzelfde ratchet systeem zijn wat op CW zit, maar als je het noemt LAAT HET ZIEN.

Mijn 2 centen.

Ik vind het een geslaagd eerste product. Het heeft weg van vele andere horloges. Maar maak eens een originele duiker…?? Ik denk dat er altijd wel invloeden zijn van andere duikers. Alles is al wel verzonnen/gebruikt.

Ik sla deze persoonlijk wel over. Ik denk ook dat er genoeg microbrands zijn en dat het aanbod inmiddels voldoende is. Er zijn ook maar enkele micro’s waar ik interesse in heb en die zijn vaak al uitverkocht voordat ik de tijd heb er een beslissing over te nemen.

Maar al om al. Leuk design. Uurwerk is gewoon prima maar ook niet meer dan dat. Misschien als het gaat lopen komt er wel een Sellita upgrade ofzo in de toekomst. Het zijn toch liefhebbers die uiteindelijk fatsoenlijk spul in hun horloge willen hebben.

Ik ben benieuwd over een jaar waar ze dan staan en wat ze dan in de collectie hebben.

Niks mis met een 4r.

SW200 zou er gelijk 200-400 bovenop gooien, gok ik? Dan zouden ze echt niks verkopen.

Ja ik zou hier geen sw200 in proppen. Dan lijkt een Miyota 9015 me een stuk voordehandliggender; die is duurder dan de NH35, maar biedt ook voordelen. Als je wilt dat mensen nóg meer betalen voor de Sellita, dan ben je niet meer met pure value for money bezig en moet je wel echt merkje gaan spelen. Op dat punt kan je niet meer de ‘youtuber met een droom’ shtick aankomen, want dan gaan mensen wel shoppen bij Christopher Ward of Yema, dat voelt toch net iets anders.

1 like

Fixed that for you. :slight_smile:

Koopt Fransche waar! :fr:

1 like

Doet hij toch?

1 like

Dit is een still van z’n YouTube kanaal? Ik zou niet een filmpje moeten hoeven kijken elders voor de uitleg… er is voor zover ik rond kon klikken geen foto van op de website. Maar zoals verwacht de Ratchet… prima systeem. Voegt wel wat dikte aan de clasp toe…

Zo ook bij Caseback watches, een van mijn favoriete kanalen. Deze gast maakt al een tijdje zelf horlogebandjes en andere lederwaren. Ik heb er geen probleem mee en baseer mijn koopgedrag niet op meningen van reviewers.

Maakte hij die niet al voordat hij z’n kanaal had? Iig lederwaren.

Volgens mij niet, althans, ik heb veel filmpjes van hem gezien zonder pluggen van zijn winkeltje.

Best wel nice. Het is wel een beetje een dertien in een dozijn ontwerp, maar dat is ook precies de bedoeling volgens mij. De uitvoering ervan ziet er wel zeer geslaagd uit.
En voor $299 een goeie deal. Maar dan wil je die straps ook, want maar $35 extra… Oh en shipping is ook $35, dus totaal $369. Met btw en import dan zo’n €430.- dat klinkt toch niet zo lekker als 299.

1 like

Ben ik het mee mee eens, alleen mijn probleem is dat ik heel YouTube aan het afstruinen ben als ik een horloge op het oog heb😂

Voor €430,- kun je in de EU ook leuke dingen kopen. Hier op het HF ook.

2 likes

Nog een review:

Vind deze toch wel aardig:

BGW9 lume is ook prima zo te zien. Ik zie liever een lichter, dunner model met max 100m WR, geen draaibare bezel en een betere movement (4Hz) voor de 99% van de tijd dat ik niet in het water lig. :wink: Maar goed duikers zullen wel beter verkopen over 't algemeen.