Ik vind het een leuk project en ze zijn best aardig. Inderdaad, een hoog Hong Kong OEM gehalte, maar zo op het eerste gezicht niet onaardig. Als ik de Origin mag beoordelen op wat ik in de video heb gezien is, dan krijg je voor $299 best wat aardige specs.
De oranje en turquoise blauwe spreekt mij het meest aan, maar ik denk niet dat ik echt fan ben van die grove wijzerplaat structuur.
Als het direct beschikbaar was, had ik het best willen proberen, maar ik heb geen zin om tot mei 2024 te wachten.
Ik vind het een cool ding en een goede eerste productie. Wat je ook van het ontwerp vind je kan niet zeggen dat ze het niet serieus nemen.
Snap de keuze wel om als eerste met een tool/diver te komen omdat die simpelweg het beste verkopen en het risico daarmee het kleinst is.
Heb zelf altijd al iets van een Sinn U50 of een Tudor FXD willen hebben maar vind het te teveel geld. Deze heeft de looks zonder rechtstreeks te kopiëren, de specs en hele acceptabele afmetingen (had iets dunner gemogen voor mij maar ik). En voor 300 dollar? Misschien bestel ik er zelfs wel eentje.
Ik zeg good job!
Als ik het goed heb begrepen is die gast van Helm één van de mensen die advies heeft gegeven bij het ontwerpen.
Ik denk dat je onderschat hoe goedkoop die Chinezen een horloge met die specs kunnen maken. Ja, ook met saffier en keramische bezel. Kan onder de $100 zijn. En met het bereik (en aantal fans) dat hij heeft, moet hij echt niet bezorgd zijn dat hij met een paar horloges blijft zitten. Aan het design kan je zien dat het hem om enkel om de $$$ gaat, want als hij het voor het plezier deed dan hadden we wel een origineler ontwerp gezien denk ik.
Jody van JOMW is echt wel een toffe guy om eens in de zoveel tijd een review van te kijken. Ook een prima smaak en “strijdt” ook altijd wel voor een eigen smoel.
Dit horloge doet me enkel wel sterk denken aan de Pelagos 39, en nou ik de reacties zie ook aan Helm. Voor het geld een leuk horloge en wel degelijk beter dan de 1 op 1 kopieën van Ali. Een eigen smoel kan ik het echter niet noemen.
Het is ook erg lastig om nu nog met uurmarkeringen, bezels en wijzers te komen die nog niet op iets anders gebruikt worden, maar ik waardeer zeker de poging. Echter niet voor mij dit.