John Mayer

Topper is ie

2 likes

Dan vind je dit ook cool
niet heeel virtuoos maar een goede poging.

Doet hij iets beter.

1 like

Super, dank!

Janis Joplin op NPO 2, jullie kijken toch wel hoop ik?

Pffff
 Als ik de cliché’s als Prince even laat gaan:

Er zijn te veel blanke mannen die het over gitaristen hebben. :flushed::v::grin::grin:

2 likes

En om af te sluiten- voor mij althans- heb ik dan hier nog een leuk filmpje van mensen die niet bekend zijn en gewoon lekker muziek maken. Voor mij is dĂĄt waar het om gaat! :relaxed:

WELTERUSTEN!

2 likes

Ik vind deze Pino gelijkenis echt treffend :smile::+1:

1 like

Jeff Healey. J.D. Simo

Ik gooi het even over een andere boeg. Helaas niet meer onder ons, maar toch.

Daarnaast moet ik zeggen dat ik John Mayer ook een uitzonderlijk goede gitarist vind. Heeft niet alleen een feilloze techniek, maar weet er ook precies het goede gevoel in te leggen. Iets dat maar weinigen gegeven is.

2 likes

Heb je wel eens naar Steve Lukather geluisterd? Beroemd geworden met Toto. Zijn toonkeuze en virtuoze techniek is echt ongeëvenaard.

1 like

Hehe, Zappa natuurlijk! Leermeester van Vai, bewonderd door Jimi en zelfs in solo naamgeving onnavolgbaar! Wat te denken van G-spot tornado?

1 like

Leuke discussie, maar gitaristen zijn natuurlijk eigenlijk bijzaak. Zoals iedereen van Ahmed Jamal tot Oscar Peterson tot Ray Charles ooit bewezen: de bassist en pianist doen het hem.

Gewoon zoals het heurt. En als je dan al gitaar toe wilt voegen zou ik James Brown parafraseren:

You don’t have to do no soloin’, brother, just keep what you got. Don’t turn it loose, 'cause it’s a mother.

2 likes

In mijn optiek de beste omdat hij uitblinkt met zijn gitaarspel in zoveel verschillende stylen.
Jongens zoals Clapton, Eric Johnson, Robben Ford zijn natuurlijk ook iconen

yep! kippenvel iedere keer weer. Two Rock Rules

De nieuwe generatie komt er aan :wink:

4 likes

we moesten ons schamen om de uitvinder van de fusion rock te vergeten, hij was zijn tijd ver vooruit
 onze eigen Jan Akkerman

voor veel bekende gitaristen was hij een voorbeeld en inspiratie
 hij deed dingen op de gitaar die door anderen nog niet gedaan waren :sunglasses:

hij draagt momenteel overigens een ‘Omega Constellation’

4 likes

Inderdaad, ben het helemaal met jou eens @Daani !

1 like

Of toch Steve Vai? Of Joe Satriani? Moeilijk moeilijk

Ik heb ze allebei verschillende keren zien spelen, en vind Joe echt “verfijnder” spelen. Mijn stem gaat naar Joe Satriani!

2 likes

Sophie Lloyd! Vet!

2 likes