Topper is ie
Dan vind je dit ook coolâŠniet heeel virtuoos maar een goede poging.
Doet hij iets beter.
Super, dank!
Janis Joplin op NPO 2, jullie kijken toch wel hoop ik?
Pffff⊠Als ik de clichĂ©âs als Prince even laat gaan:

Er zijn te veel blanke mannen die het over gitaristen hebben. 
ïž:grin:
En om af te sluiten- voor mij althans- heb ik dan hier nog een leuk filmpje van mensen die niet bekend zijn en gewoon lekker muziek maken. Voor mij is dĂĄt waar het om gaat! 
WELTERUSTEN!
Ik vind deze Pino gelijkenis echt treffend 

Jeff Healey. J.D. SimoâŠ
Ik gooi het even over een andere boeg. Helaas niet meer onder ons, maar toch.
Daarnaast moet ik zeggen dat ik John Mayer ook een uitzonderlijk goede gitarist vind. Heeft niet alleen een feilloze techniek, maar weet er ook precies het goede gevoel in te leggen. Iets dat maar weinigen gegeven is.
Heb je wel eens naar Steve Lukather geluisterd? Beroemd geworden met Toto. Zijn toonkeuze en virtuoze techniek is echt ongeëvenaard.
Hehe, Zappa natuurlijk! Leermeester van Vai, bewonderd door Jimi en zelfs in solo naamgeving onnavolgbaar! Wat te denken van G-spot tornado?
Leuke discussie, maar gitaristen zijn natuurlijk eigenlijk bijzaak. Zoals iedereen van Ahmed Jamal tot Oscar Peterson tot Ray Charles ooit bewezen: de bassist en pianist doen het hem.
Gewoon zoals het heurt. En als je dan al gitaar toe wilt voegen zou ik James Brown parafraseren:
You donât have to do no soloinâ, brother, just keep what you got. Donât turn it loose, 'cause itâs a mother.
In mijn optiek de beste omdat hij uitblinkt met zijn gitaarspel in zoveel verschillende stylen.
Jongens zoals Clapton, Eric Johnson, Robben Ford zijn natuurlijk ook iconenâŠ
yep! kippenvel iedere keer weer. Two Rock Rules
De nieuwe generatie komt er aan 
we moesten ons schamen om de uitvinder van de fusion rock te vergeten, hij was zijn tijd ver vooruit⊠onze eigen Jan Akkerman
voor veel bekende gitaristen was hij een voorbeeld en inspiratie⊠hij deed dingen op de gitaar die door anderen nog niet gedaan waren 
hij draagt momenteel overigens een âOmega Constellationâ
Of toch Steve Vai? Of Joe Satriani? Moeilijk moeilijk
Ik heb ze allebei verschillende keren zien spelen, en vind Joe echt âverfijnderâ spelen. Mijn stem gaat naar Joe Satriani!
Sophie Lloyd! Vet!