Jomashop ???

Kan iemand mij uitleggen hoe het zit met Jomashop? Ik kreeg daar een ad-mail van, en zie op hun site wel hele vette aanbiedingen staan, kan bijna niet kloppen, toch?

Zou even zoeken…

5 likes

Klopt gewoon hoor.

Je gaat wel voor gaas qua inklaringskosten en BTW.

1 like

Leuk hoor. Maar alles in Azië en de US is natuurlijk veel goedkoper ,onder de BTW daar

Nogal eens geen fabrieksgarantie, maar (kortere) Jomashop garantie. Bij problemen dus heen en weer. Verder niets mis mee.

Kostprijs plus 25% BTW en inklaringskosten. Soms goedkoper dan kopen in E.U.:ok_hand:

Ze hebben inderdaad goede aanbiedingen, soms na BTW en inklaring nog steeds een leuke prijs.
Maar let op, als ze iets niet op voorraad hebben kan je weken of maanden wachten.
Hun klantenservice reageert heel traag (dagen) en geeft je steevast een levertijd van “2 weken”, ongeacht de werkelijke levertijd.

Dus ja, het kan je euro’s schelen, maar kan net zo veel grijze haren opleveren.

1 like

En als je een garantieclaim hebt kan je het schudden omdat er geen fabrieksgarantie bewijs bijzit
zeggen ze terugsturen naar USA en vervolgens als ie terugkomt na een hele lange tijd wederom invoerkosten plus BTW betalen.

En (persoonlijke mening) vreselijke aftersales.

Ik zag daar een mooie Omega voor een kleine 4.000 dollar. Tot drie maal toe stuurde ik de vraag of er papieren en een originele doos bij zitten.
Joma vraagt vervolgens wel een bevestiging van het email adres, maar verder krijg je geen inhoudelijke reactie. Bij het item blijft de vermelding staan dat er geen vragen zijn gesteld.
Je komt dus niet te weten of je een nieuw horloge met aantrekkelijke korting koopt of een zoveelstehandse.
Voor een voor mij toch wel forse prijs is het dus niet interessant. Het kan zo maar zijn dat ik het horloge gelijk een full-service moet laten geven.

Nieuw ja het daar wel hoor. Ik dacht dat ze alleen nieuw verkopen.

Dan denk ik dat de Jomashop garantie tegen zal vallen… Er is een hele korte lijst van merken met fabrieksgarantie en een hele lange lijst van merken met hun garantie. Alles wat IMHO interessant is, staat op die laatste lijst. En dan wordt goedkoop duurkoop :wink:

Ze hebben wel gebruikt:

https://www.jomashop.com/preowned-watches.html

maar dat staat dan wel als zodanig aangegeven.

1 like

Voor dat soort bedragen moet je niet gaan kopen van een gezichtloze organisatie met een beroerde klantenservice aan de overkant van de oceaan.
Ik zou me bij dat soort aankopen beperken tot een verkoper die bereikbaar is en waar je met eigen vervoer naar toe zou kunnen gaan.

5 likes

Heeft er iemand nog recent ervaring met deze aanbieder?