Jong Italiaans merk "3H Italia s.r.l."

Sinds 2004 (dus relatief jong) bestaat het Italiaanse merk
http://www.3hitalia.it/english/index.asp
, gevestigd in Viterbo, 50 km ten noorden van Rome.
Het assortiment bestaat uitsluitend uit sport-/duikhorloges met diameters van 38 tot 52 mm, dus voor elke pols wat wils.
Voor zover ik kan zien alleen mechanische klokjes in heel veel keuren(combinaties). Er zijn modellen met chrono, GMT of zelfs ingebouwde kompas.
Prijsindicaties 200 - 900 euro.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

M.vr.gr.,
Flip.

Even een snelle blik geworpen op de website en dan vooral gekeken naar het uiterlijk van de horloges. Zien er in ieder geval kleurrijk uit, niet zo saai.

Het zijn natuurlijk duikers, en van verschillende merken lijken die altijd wel wat op elkaar (duikring, duidelijke wijzers). Niet alle modellen vind ik even geslaagd, beetje standaard uiterlijk (met zelfs de looks van reeds gevestigde merken). Ze vallen in positieve zin wel op door het kleurgebruik op de bezel of wijzerplaat.

Heb ze in Italië wel in etalages zien liggen, leuke zomerse klokken. Maar nog nooit echt in de verleiding gekomen om er eentje aan te schaffen.

zie ook de site van bensonstrade

Groet
Herman

Zitten wel leuke tussen, maar ik vind ze te kleurig voor mijn smaak.

Ik ben bezig geweest met een distributeurschap, want het assortiment spreekt mij erg aan. Alleen duikers :).
Heb met ze gesproken in Basel, maar ze waren huivierig omdat ik ook via internet verkoop.

Uiteindelijk kon ik samen met de Benelux distributeur (Belg) wat opzetten, maar ben er uiteindelijk niet in gedoken. Want ondanks dat de hoge heren zo tegen internet-verkoop waren, bemerkte ik dat ze WEL via internet verkocht worden (o.a. Benson Trade). Dat voelde als meten met twee maten en als dat al meteen zo is dan hou ik daar niet van.

Verder zijn ze niet duidelijk over het uurwerken (automaat) dat erin zit, en is de waterdichtheid apart (150m). Stalen banden zijn ook een lastig iets, maar wordt beter.

En ze zijn wel wat groot :slight_smile: :slight_smile:

Ik blijf ze volgen, want het kriebelt wel…

Hoi Rob,

Kijk, dat vind ik nu weer eens leuk en interessante info van achter te coulissen.
Het geeft meer inzicht in het reilen en zeilen van dit horlogemerk.
Bedankt.

Groetjes,
Flip.

Sorry hoor, maar ik vind er niks aan.
Vooral de datum op een verkeerde plek en dan ook nog een cyclops. Verschrikkelijk, maar dat komt door mijn afkeer van een datum op die plek.

+1

Duikhorloges die wel tegen 5atm waterdruk kunnen beetje jammer!

Wel frisse modellen maar een beetje te veel kleur en te weinig echte goede specs naar mijn mening.

Kan gewoon beter.

En stijlvoller.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Ik kan er niet voor warmlopen. Veel kleur en dan heb je het zo’n beetje gehad. Daarnaast de sumiere info op de site8-)

mcfr Schreef:

Sorry hoor, maar ik vind er niks aan.
Vooral de datum op een verkeerde plek en dan ook
nog een cyclops. Verschrikkelijk, maar dat komt
door mijn afkeer van een datum op die plek.

Je bedoeld dan op de?? Zie ze namelijk data op de 3 (44m versie) en tussen de 4,5 staan. :wink:

Vind de 4,5 wel netjes eigenlijk enkel dan moet erop die plek geen cylops op…, bah.