Jongleren met horloges

Doen jullie dat ook?

Ik vind het op gang houden van 3 of meer automaten zonder handwinden of hulpmiddelen sterk overeenkomen met jongleren. Alleen het tenpo ligt lager :laughing:

Ook maak ik mij af en toe schuldig aan “dubbeldragen” maar nooit een schwartzkopfje buitenshuis.
Hoe doe jij dat en hoeveel kun jij er langere tijd op gang houden?

4 likes

heb een watch winder met 8 posities,heb niet eens zo veel automaten :joy::joy::joy:

3 likes

Voor mij een verloren zaak.:confused::wink: Heb (nog steeds) teveel horloges en rouleer gewoon teveel om er meerdere op gang te houden. Heel soms loopt er één toevallig nog. Maar meestal is m’n horloge gelijk zetten onderdeel van m’n ochtendroutine. Heb me erbij neergelegd. Hoort een beetje bij de horlogehobby, toch?

5 likes

Ik zet ze wel op tijd als ik ze ga dragen. Al zouden ze uit een watchwinder komen, dan nog zou ik ze eerst op tijd zetten. Automaten lopen nu niet altijd exact op tijd.

1 like

Waarom zou je dat willen? Net zoals alles op een winder zetten. Alsof je 8 auto’s hebt en ze allemaal laat draaien voor als je er eentje wil gebruiken.

Als mechanische horloges stil staan slijten ze ook niet :sunglasses:

4 likes

Was allemaal meer met een knipoogje bedoeld op de zaterdagavond. Winder doe ik niet aan omdat het mij verder niks uitmaakt.

Zodra ik een nieuw horloge heb dan probeer ik die wel zo lang mogelijk op gang houden ivm de accuratesse. Puur om even te zien wat de eventuele afwijking ongeveer zal zijn en vanwege het zogenaamde inlopen.

En puur voor dat doel heb ik soms wel is een horloge aan de andere pols of om er wat energie in te krijgen omdat ik in principe niet met de hand wind bij een automaat.

Ik was gewoon benieuwd naar de reacties maar die zijn ondanks de titel sporadisch.

Ook waar en tenzij het een bijzonder uurwerk zou betreffen waarbij onderdelen en reparatie kostbaar en moeilijk te vinden zouden zijn maakt ook dat mij niet uit.

3 likes

Dit dus :point_up:. Hoewel Urwerk daar iets op heeft gevonden:

2 likes

Een atoomklok gebruiken om een mechanisch horloge accuraat te houden, het moet niet gekker worden :joy:

2 likes

Watchwinders zijn oplossingen voor een niet bestaand probleem :wink:

5 likes

Haha! Wat belachelijk! Maar ook: Wow! Zet het horloge gelijk en reguleert het dagelijks. :smiley:

3 Miljoen Dollar volgens een comment. Moet je wel met een in mijn ogen lelijk horloge willen lopen.

Leuk filmpje!

2 likes

Heb eens 2 weken dagelijks 2 horloges om de dag gedragen, dus bleven beide lopen. Maar dit was om te kijken hoeveel verschil er zou zijn in de afwijking tussen een Eta en een Seiko uurwerk.
De Eta had gewonnen :smile:met een paar secondes.