Jouw beste horloge…..

Dat zag ik zeker wel aankomen. :slight_smile:

Maar goed, iedereen spamt hier met SBGX foto’s, dus ik doe nog even mee:

Overigens valt me op dat de meeste “beste” horloges plotseling wel quartz zijn, en bovengemiddeld vaak Japans.

10 likes

Deze:

In één oogopslag af te lezen, onder elke hoek (dankzij de olievulling).
High accuracy quartz, die nu al meer dan 10 jaar op één batterij doortokkelt.
En gemaakt van U-boot staal. Dat is nog harder dan de kop van deze jongen:

10 likes

Citizen Eco-Drive

:white_check_mark: Radio-Controlled
:white_check_mark: Waterdicht
:white_check_mark: Luxe uitstraling
:white_check_mark: Groot
:white_check_mark: Datum
:white_check_mark: Tijdzones
:white_check_mark: Betaalbaar
:white_check_mark: Draag comfort
:white_check_mark: Geen batterij

Zou ik hem nu weer kopen ? Nee, sinds ik hier ben is mijn smaak veranderd :innocent:

4 likes

Geen verrassing denk ik .:wink:

:white_check_mark: Goed afleesbaar
:white_check_mark: Met 36,5 mm lekker klein, zit niet in de weg
:white_check_mark: Licht van gewicht
:white_check_mark: Robuust
:white_check_mark: Quartz ( Max 10 sec per jaar afwijking )
:white_check_mark: Vaste lugs ( je raakt m niet zomaar kwijt )
:white_check_mark: Redelijk waterdicht

5 likes

Zoals hierboven beschreven,en verder 10 maanden power reserve,3jaar in het donker en hij loopt weer in de juiste tijd bij licht activatie,draagt zeer comfortabel,heeft een Alarm-wekker,ontspiegeld saffierglas ,altijd en overal de juiste tijd,enfin hij is gewoonweg mijn beste,iedere keer weer bij aanleggen verbaasd hij mij in positieve zin.
En geloof het of niet maar de lume is uitstekend,de hele nacht en beter dan vele seiko’s die ik heb.

5 likes

Deze, loopt van alles wat ik tot nu toe gehad heb het strakst, is gebouwd als een tank en toch draagt het super comfortabel :ok_hand:

8 likes

Beste?
Als in meest geschikt voor GADA?

Dat is deze:

9 likes

Zonder twijfel.

Hierom:

3 likes

Simpel
Dun
Niet te groot
Tijdloos
Automaat
Mooi afgewerkt
Combineert met alles
A touch of gold

9 likes

Quartz is geen vies woord, Japan is een mooi land en laten we eerlijk zijn, GS is qua afwerking wel ongeëvenaard in het 5 tot 15K segment (en soms zelfs daarboven nog).

Er is er voor mij eentje die in mijn collectie met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Ook een GS, alleen een Spring Drive en geen quartz. Ik vind Spring Drive echt übergeil, het beste uit de mechanische- en quartz wereld samengesmolten tot een prachtig stukje techniek.

7 likes

Niet mijn mooiste, niet de kleinste en niet de lichtste. Wel de beste. Degelijk uurwerk, robuust en draagbaar op staal, rubber en leder. Deze kan altijd wat mij betreft. Duikers zijn sowieso onmisbaar in elke collectie :grin:

5 likes

Makkelijkere keuze dan ik dacht. Deze WylerVetta.

Ticks al the boxes:

• Jeugdsentiment
  • Toolwatch
  • Strapmonster, met pushpin holes in twee posities
  • Veel te zien onder het glas
  • Geen doorsnee horloge(merk)
  • Bovengemiddelde kwaliteit
  • Hoogwaardig quartz uurwerk
  • Pushers die niet per abuis ingedrukt worden
  • Past perfect
  • Goed afleesbaar
  • Sterke lume
  • Batterij gaat lang mee
  • COSC
2 likes

Ik blijf bij mijn Luminox.
Vanwege het draaggemak door carbon. Superlicht
Wr van 200 m
Mooi saffier glas met AR coating.
Fijne rubberen band.

1 like

Lastige vraag. Wat mijn beste horloge is, scheelt per dag of zelfs dagdeel. Mijn horlogebehoefte wisselt. Soms is een functionele eigenschap, als goede waterdichtheid, nodig of zelfs noodzakelijk. Soms moet een horloge wat netter of mag het juist wat sportiever zijn. En mijn bui is ook nog 'ns medebepalend. Dus, ik heb eigenlijk niet één maar een heleboel ‘beste horloges’. :wink:

3 likes

Beste is de Casio F91W, op de foto zie je 2 gemodificeerde exemplaren. Eén inverted screen daarvan valt de leesbaarheid bij minder licht soms mee maar hey je moet wat overhebben om fashionable te zijn en de tweede is een zogenaamd bloodmoon scherm. De bovenste is hoe ze de fabriek uit komen rollen. Datum, tijd, stopwatch en een in te stellen alarm. Lekker smal dus weg under the cuff, robuust, waterdicht, uitermate budget vriendelijke en het geboefte wordt hier ook niet hebberig van. Wat wilde gij nog meer om de pols?

1 like

In jouw geval uiteraard een Tag Heuer :wink:

1 like

Dit forum doet soms anders suggereren. :rofl:

Ik hoop het ooit nog 'ns te mogen bezoeken.

Nou doe je de ‘budget’ Grand Seiko’s geen eer aan, ook die zijn echt focking fantastisch afgewerkt.

Eens.

1 like

Oude foto. Gaat vrijwel nooit leeg vanwege solar, kan fatsoenlijk onderwater, kan tegen een stootje en de tijd/datum is altijd correct ivm synchronisatie.
En dat alles voor <100 euro.

2 likes

Mee eens, ik heb er ook een.
Beetje ge-modded.

Maar helaas niet MIJN beste horloge.

Tsja, wat is ‘beste’? Moet misschien deze quartz zijn (draagt lekker, loopt altijd op tijd, enz).

Maar deze draag ik het meest (voor mij dus de beste, denk ik).

4 likes