De snowflake springdrive is prachtig en een horological masterpiece, maar ik zie mijzelf niet zo’n groot bedrag uitgeven aan een ‘Seiko’. En dat heeft niks met snobisme te maken of merk geilheid, maar wel met het gevoel dat een horloge je geeft en de beleving erbij.
Vind naar een paar Navitimers mooi en de mooiste is de gouden van @mozaiek en @Jurtz maar die voor mij veel en veels te duur nog.
Het kan inderdaad zijn dat ik de Breitling ga missen, maar wil ook wel een keer weer wat anders. Plus met 4 dikke duikers en de huidige 6 piece is de keuze ook wat veel soms wellicht. Denk dat ik met 3 duikers en een 5 piece meer van de horloges kan genieten. En er wellicht ook met balans ontstaat. Sometimes less is more.
Wellicht is het ook leuk om op de semi lange termijn weer terug naar een 6 piece te gaan maar dan in de vorm van een Cartier Tank Solo. Dit zou een perfecte dresser zijn. En meer opzich zelf staan dan de Breitling tussen 3 andere dikke duikers. De Cartier zou een extra dimensie toevoegen aan de collectie en hem nog meer in balans trekken. Dit laatste kan wellicht ook worden bewerkstelligd door een Hamilton Khaki Field Mechanical No Date. In de vorm van een field watch. Een zeer divers horloge dat veel banden kan hebben. En toch ook wel een op zichzelf staand icoon, die niet de wereld kost.
Ja bah. Stel je voor…
Inderdaad. Quartz is the horological enemy! Paar uitzonderingen op de regel na gelaten
Nee, zo werkt dat niet. Dat is je van te voren indekken als je toch een quartz gaat kopen
Foei Ralph. Dit getuigt van het niet doen van je huiswerk. Niet alleen Grand Seiko, maar ook jouw favoriete merk hebben heel mooie quartz horloges gemaakt die zeer de moeite waard zijn. Voorbeeldje (alhoewel de 17000 van @RBK ook prachtig is):
Voor straf moet je 100 keer de volgende zin opschrijven:
“Ik zal nooit meer neerbuigend praten over quartz en al helemaal niet meer over de collecties van anderen”
Ik zei toch dat er uitzonderingen op de regel zijn. Rolex Oyster Quartz, Cartier Tank, Breitling Aerospace, Breitling Emergency, Seiko MM300 Tuna, Grand Seiko 9F Quartz en wellicht nog wel een paar. Ik doe niet neerbuigend over Quartz ik gaf mij mening over Quartz, dat is wel heel wat anders. Ik ben blij dat mijn Citizen geen Quartz is. Zo heel aanstootgevend is dat toch niet? Is gewoon een constatering en een feit.
Daarnaast doe ik niet neerbuigend over andermans collectie. Waar haal je dit ineens vandaan? Is feedback of opbouwende kritiek of een goed bedoelde suggestie of mijn visie op een collectie delen ineens neerbuigend? Mijns inziens is dat absoluut niet het geval en al zeker niet zo bedoeld.
Lekker laten lullen joh
Je hoeft je niet te verdedigen wanneer je (weer eens) zogenaamd wordt belaagd. Laat gaan
Je zag de smiley staan, als teken van “neem dit niet te serieus”. Ik reageerde deels op je discussie met @Frederik81.
Maar neem mij dus maar niet al te serieus, dat doe ik zelf ook niet. Kan ik iedereen trouwens aanraden.
Leuke collectie! Komt er ook nog iets dressy bij?
Beleving en gevoel is iets dat alleen voor jezelf geldt. Ben je ze al eens bij een winkel gaan passen ofzo? Want ik had precies hetzelfde, ben me in gaan lezen en de passie en precisie van de Japanners is ongekend. Daarbij is de kwaliteit van een GS echt gigantisch! Juist prijs/kwaliteit verhouding. Ik zie GS ook niet als reguliere Seiko’s. Waarbij ik wil opmerken dat ook daar prachtige horloges bij zitten en alles als één van de weinige bedrijven in-house!
Draag dat niet snel. De flieger is m’n dressy watch
Maar er mag nog iets bij. Nog een duiker is ook zo saai (lust wel een turtle of een Orient triton) - dus moet ik wat wijder kijken
Ik wil ze nog wel een keer bij van Baal goed komen bezichtigen, maar alsnog denk ik dat ik er mijn geld niet aan zou uit geven.
Sorry, als het geen snobisme of merkengeilheid is, waar komt dat ‘gevoel’ dan vandaan?
En dat terwijl ik veel liever een GS zou hebben dan een bijv. Breitling…
Vanwege het design met name… en Breitling als merk doet mij niets.
Eens. Dat is een merk voor tweedehandsautoverkopers.
Ik wil natuurlijk niet met zulks geassocieerd worden.
Snob!