Saai? Ik dacht het niet. Ik zou direct tekenen!
Het is een horloge dat al tientallen jaren in de familie zit, en nu om de pols van m’n vrouw. Wat mij betreft dus de aller, allermooiste Cartier die er is!
in een topic waar iedereen z’n collectie toont zonder vragen te stellen vind ik het van een grote arrogantie getuigen dat iemand daar zijn (afkeurende) mening over geeft. Maar da’s het internet, veronderstel ik.
Trouwens, alleen al dat je je eigen mening definieert als ‘opbouwend’ en ‘verbeterend’ spreekt boekdelen. Soit. Dit is off-topic, en da’s mijn schuld. Never mind.
Dat gevoel heb ik dus een beetje met een Steinhart en een Pagani design. Vandaar mijn advies om voor iets met een eigen gezicht en identiteit, historie en heritage te gaan. Zou meer in balans zijn met die schitterende Hamilton Chronograaf
Ik krijg/kreeg toch ook vaak genoeg kritiek op mijn collectie vol zwarte duikers. Saai, voor de hand liggend, allemaal hetzelfde etc. Is niks mis mee met kritiek. Heb uiteindelijk ook meer kleur in de collectie gebracht en een blauwe IWC Le Petit Prince Chronograph toegevoegd.
Saai en voor de hand liggend? Heeft natuurlijk een rede dat je ze zo vaak ziet. Het zijn de krachtpatsers van Horlogeland.
Da’s, met alle respect, omdat je die kritiek zelf uitlokt meestal. Maar dat maakt het nog niet goed. En dat je dan nog 'ns hebt toegegeven aan kritiek waar je niet om vroeg vind ik helemaal erg. Maar misschien is het zo’n avond voor mij. Het is ok, ik ben blij dat je blij met de kleur in je verzameling. Je IWC is een beauty, echt waar.
Ach ik heb er geen kwade bedoelingen mee. Men laat hier zijn collectie zien en men reageert daar met respect op en geeft zijn of haar mening. Dat heb ik volgens mij netjes en goed bedoeld gedaan.
RLC, je hebt alleen een beetje tunnelvisie soms. Maar ik waardeer je berichten gewoon. Je bent zonder twijfel een watchenthousiastic! En ja, ik vind jouw collectie wel top Maar ik houd dan ook van duikers en geen niet om afwisseling…
Post nog eens een plaatje van je collectie, ben te lui om te zoeken in dit topic.
Dit is de huidige stand van zaken. De Breitling Superocean II 42 staat mag de collectie wel verlaten en staat te koop.
Prachtig. wat komt er voor terug?
Haha ja. Het is wel allemaal lekker voorspelbaar en veilige keuzes…
Tudor Pelagos is er al uit gegaan. De Breitling Superocean II 42 ook nog. De IWC Le Petit Prince Chronograph is ervoor terug gekomen. Het lege plekje van de Superocean II gaat opgevuld worden door de Citizen NY0040 Promaster of wellicht toch nog een keer de Hamilton khaki field mechanical no date, als field watch.
Interessante keuze. Ik voorspel dat je dan toch iets van Breitling gaat missen in je collectie. Wellicht IWC eruit en een mooie Navitimer erin?
Ik vind die IWC een beetje afsteken. Kan je die niet wisselen voor iets dat je nog niet in de collectie hebt? Zwarte duiker of zoiets?
zo fout dit maar wel grappig
Al eens een GS overwogen? Of gehad?
Achja. Ik heb 3x hetzelfde horloge dus
Show je collectie op 1 foto en dan 3 dezelfde posten