Jouw collectie op één foto deel III

het is ook allemaal zo verwarrend, oystersteel, rolesor, everose, de enige toepassing van goud hier in huis is in combinatie met een douche als ze in de stemming is

5 likes

Die moest ik Googlen. Tijdens de lunchpauze. Bedankt.

7 likes

pfff, misschien vind ik dat wel gewoon een lekker deuntje…

:neutral_face:

6 likes

Jij vindt dat verkeerd.

1 like

Eh, dat zou zo maar kunnen. Echter, er zijn twee hindernissen: recent ben ik het met mijzelf eens geworden dat de bescheiden collectie zo wel goed is, maw, einde geflipper, ben er een pietsie moe van :stuck_out_tongue: Ten tweede: goud is mooi, goud is goed, maar goud kost goudgeld!

1 like

mijn doos en dus ook mijn collectie.
de Eco-Drive Chrono Quartz van Citizen draag ik eigelijk niet.
De Seiko 5 SNGZ is vandaag bij zijn nieuwe baasje toegekomen, dus is er een lege plek.

Op mijn bureau ligt nog een Casio AE1200 :slight_smile: en een Vostok 710 waar ik eens een nieuw binnenwerk moet insteken. deze 2 zouden dan mn werkhorloges moeten worden om in huis en tuin te klussen.

Momenteel vooral veel liefde voor de Samurai (met saffier) en de Helm (de nieuwste). De Flieger is knap en mooi, maar krijg ik precies geen klik mee.
De Milsub-Seiko 5 staat te koop, maar die hoeft niemand zo lijkt.

12 likes

M’n prettige 2-piece :grimacing:

37 likes

Brick heeft al gouden lokken, een gouden horloge erbij wordt to much

4 likes

Sommige mensen hebben van nature zoveel stijl, dat ze het qua aankleding eenvoudig moeten houden. Combineer dat met de weelderige gouden lokken van @Brick en je weet, een gouden klatser is aan deze man niet besteed.

2 likes

13 likes

Venitiaans.

1 like

De Hamilton chronograaf is echt prachtig. De rest vind ik afbreuk aan de Hamilton. Goed bedoeld advies: less is more. Zou persoonlijk wat hommages eruit doen en gaan voor horloges met een eigen identiteit en eigen gezicht. Iconen hoeven niet de wereld te kosten. Seiko SKX, Citizen NY0040 Promaster, Hamilton khaki field mechanical, Hamilton Khaki Pilot W10, Tissot Visodate, Seiko Turtle SRP777, Tissot Gentleman, Longines Legend Diver. Etc.

1 like

Ik begrijp wat je bedoelt, maar dit is 20/ 25 jaar horloge historie. Tuurlijk is de Hamilton mijn favoriet maar lastig dragen onder een kostuum. Daar gebruik ik de Steinhart nu voor.
De Pagani zit in de doos om te kijken of dit model me bevalt, i.v.m. toekomstige aankoop van een Omega Seamaster 300 of een Tudor Prince date.
Om een horloge die ik in het verleden gekregen heb te verkopen of in een rommel lade te gooien vind ik ook jammer. Een oud horloge voor werk in de tuin bevalt me goed.

1 like

Waarom? Waarom is een collectie van de meest vanille horloges die je echt OVERAL ziet opduiken beter dan deze meer eigenzinnige collectie?

7 likes

Niks weg doen! Er kan toch ook gewoon een 2e doos bij :smile:

De één vindt het saai en voor de hand liggend.
Maar ik word heel blij van deze iconen uit horlogeland.

P.S.
Dit is niet de gehele collectie, had de rest niet in huis.

67 likes

Ik geef gewoon mijn kijk op het verhaal. Bedoel er niks negatiefs of vervelends mee. Opbouwende kritiek op een collectie en mogelijke verbeterpunten is toch niks mis mee?

Werkelijk waar schitterend! Is er een reden dat het een Must de Cartier is? Een Tank Louis of een gouden Tank solo zou ook erg mooi zijn.

1 like

Verre van saai!

1 like

Je mag natuurlijk alle tips geven die je wilt, maar jouw tips en keuzes zijn erg ‘middle of the road’. Een beetje de populaire ‘iconen’ altijd volgen. Dat vind ik persoonlijk weer niet echt getuigen van een eigen visie of originaliteit.

8 likes