Jouw collectie op één foto deel III

Man jij kan een hoop dingen zeggen waar m’n liefhebbers-hart van gaat :nauseated_face:

7 likes

Prachtige collectie!

Denk dat ik niet de enige ben. Denk dat er genoeg liefhebbers zijn met een Rolex Submariner die niet nog een Steinhart of een Certina DS Diver in de collectie zullen opnemen of iets vergelijkbaars. Denk dat ze weinig draagtijd zullen krijgen. Heeft niks met snobisme te maken.

Ik heb daar 0 problemen mee.

2 likes

Tsja ik sta er zelf anders in. Ik geniet straks evenveel van dat jaren ‘40 33mm UG’tje van 400 euro als van m’n nieuwe Sub 124060. Moet lastig zijn om je steeds te laten leiden door :moneybag: en wat anderen ‘hoger of lager op de horological ladder inschalen’.

Nogmaals dan maar; duurder is niet altijd beter, duurder is niet altijd begeerlijker.

Dat zeg ik ook niet en daar probeer ik ook niet te zeggen. Ik heb zelf een Citizen NY0040 Promaster in mijn collectie en die gaat nooit of te nimmer meer weg. Geeft mij een gevoel vergelijkbaar met de ‘duurdere’ stukken. Helaas lukt dat laatste bij veel horloges niet meer. Ergens ook wel jammer, dat geef ik toe. De enige die nog kans maken zijn een Hamilton Khaki Field Mechanical, SKX007/009, Seiko Turtle SRP777J. Deze horloges mis ik soms nog wel eens.

Je zegt net dat telkens opnieuw wél. Je bent het schoolvoorbeeld merkengeile snob. Is niets mis mee, maar je moet de anderen hier daar niet altijd mee willen confronteren.

7 likes

Op dit moment draag ik die UG accutron diver meer dan subje. :joy:

3 likes

Zeker mee oneens. Ik ben een liefhebber pur sang maar ik ben wel door de jaren heen kritischer geworden.
Een Seiko SPB077 a.k.a MM200 heb ik tot twee keer toe in de collectie gehad. Fantastisch horloge, zeker in zijn soort. Alleen als ik nu die Seiko sluiting zie met die rabberige duikextensie dan word ik daar een stuk minder blij van. Als ik dit horloge zou hebben (en dat is ook twee keer toe gebleken) krijgt deze toch minder draagtijd en ga ik mij irriteren aan die kleine dingen. Neemt niet weg dat het een fenomenaal horloge is, maar helaas door andere stukken in de collectie is de beleving en het referentie kader anders geworden. Desalniettemin erg knap van de Citizen NY0040 Promaster dat dit wel gelukt is.

Schitterend :+1:t2: Genieten op insta elke dag zo !!

2 likes

Nee… denk dat je wel een tik merkengeil en snobby bent. Dit hoor je van praktisch het hele forum dus dan zal het wel kloppen… toch?

3 likes

Weet ik niet. Als je aangeeft een Rolex boven en Seiko te prefereren kan je hier tegenwoordig al linea recta het verdoemhoekje in en de brandstapel op met een hoedje van watchsnob op je kop.

@Jurk kom maar door met die visuals :rofl:

Dat lijkt me niet. Het groot deel van het forum drijft zn onderbroek uit op rolex.

Het is meer het dwepen met merken… kleding… horloges en afgeven op mensen die blij zijn met hun spul.

Neem aan dat jij het beu bent om steeds gezeik over je gezeik te horen?

Dat zijn mensen met een oris ook.

7 likes

Ik vind Oris waanzinnig mooie en goede horloges. Zo ook Seiko’s, Certina’s, Hamilton, Casio, bepaalde Tissot’s etc. Zitten echt wel hele goede en toffe horloges bij. Alleen persoonlijk niet meer voor mij gezien bovenstaand fenomeen. Neemt niet weg dat ik tal van horloges ontzettend kan waarderen en op waarde schatten.

Ik heb een zwart witte :fire:

8 likes

Die zwarte versie hiervan vind ik ook erg lekker :scream::+1:t2:

Denk dat af en toe je even stil houden het best werkt.
En onthouden, niet alles waar een bekend merk op staat is de shit.

8 likes

Helemaal zwart? Die vind ik niet zo leesbaar.

Voor dat je het weet heeft heel HF dezelfde horloges in het doosje zitten.

Iedereen een Rolex en een omega. :see_no_evil:

Nee Ralph er zijn ook mensen met een eigen smaak. :laughing:

10 likes

De merken die jij noemt zijn kwalitatief even goed als jouw “erg moeilijk te verkopen” (of te duur geprijsde) Breitling of een ETA Black Bay.

En die 2 komen wel door jouw “merkenladder”?

7 likes