Jouw collectie op één foto deel III

Zo ook dit horloge. Een waanzinnig goed horloge. Regelrecht schot in de roos voor Casio. Erg tof. Ik kan dit horloge waarderen en heb er appreciatie en waardering voor.

Je moet bovenstaande fenomeen met ontgroeien los zien van een horloge niks vinden, want dat laatste is niet zo. Het wil niet zeggen dat ik bepaalde horloges uit wat voor soort segment niet kan waarderen of respecteren.

Ja zwart zwart. De tijd aflezen kan ik wel op mijn telefoon :grin:

3 likes

Die heb ik ook overwogen… maar toch voor deze gegaan omdat ik oprecht moeite had met m lezen. Dat vond ik op 34 toch een probleem.

Vind t verder leuke dingen.

1 like

De zwarte variant graag. The black rose. Wat een ding :heart_eyes:

Ik zeg ook niet dat ze kwalitatief minder zijn. Ik heb het over een stukje beleving en gevoel. Het feit dat ik een Tissot Gentleman niet meer in mijn collectie zou opnemen wil niet zeggen dat het een waanzinnig goed en mooi horloge is. Sillicon hairspring 80h power reserve etc. Fenomenaal ding.

P.S. Ik heb een Casio F91w en een Seiko 5 SNKL43 in de collectie. Wat nou snobisme.

Pssst Ralph … :point_up_2:t2:

:no_mouth:

6 likes

Maar jouw volledige “negeren” van Grand Seiko en Zenith zijn volstrekt onverklaarbaar, vanuit een “horologisch perspectief”.

9 likes

:weary:

Een stukje kaas.

Los daarvan: als die ‘beleving‘ niets met productkwaliteit te maken heeft, waarmee dan wel?

5 likes

Hoezo volledig negeren? Grand Seiko en Zenith maken fenomenale horloges. De Zenith El Primero is legendarisch. Ik zei alleen dat ie een stukje minder legendarisch is in mijn ogen dan de Omega Speedmaster Professional Moonwatch :stuck_out_tongue_winking_eye:

Grand Seiko is qua afwerking waarschijnlijk vele malen hoogwaardiger dan Rolex of andere Zwitserse merken, maar de beleving/het gevoel is anders voor mij. Het is een andere leerschool/keuken. Dat wil niet zeggen dat ik het niet lekker vind of kan waarderen, maar ik heb andere voorkeuren. Dat kan en mag toch?

Pff. Je kan eens beginnen met t een speedy noemen.

9 likes

Haal het merkje en logo er van af en er blijft vaak niks bijzonders over. :man_shrugging:

Omega Speedmaster Professional Man on the fucking Moon :rofl:

Speedy klinkt als een 50 cent ijsje, doet hij echt niet!

1 like

Peuter bij een Bentley het logo eraf en je hebt nog steeds een van de best mogelijke afwerking en het fijnste leer onder je kont.

Heerlijke collectie!:+1:t2:

Alleen koop jij hem dan niet meer want onherkenbaar. :+1:

2 likes

Mooi toch. Ik ook. :+1:

Ja dat mag.

Het is niet alleen het merk of een logo. Een merk heeft een bepaalde reputatie door de kwaliteit en afwerking van hun producten. Die naam staat ergens voor, die naam heeft met verve z’n strepen verdiend. Een stone island jas is niet alleen maar cool vanwege z’n logootje op de mouw maar voornamelijk door de jaren lange opgebouwde reputatie, afwerking en innovatie en gebruik van bijzondere materialen. Call it merkgeil. Ik noem het respect en waardering voor kwaliteit en innovatie en heritage.

Haha. True. Merk zegt veel te weinig…

Ik vind christopher ward wat dat betreft wel leuk.

1 like