Zo ook dit horloge. Een waanzinnig goed horloge. Regelrecht schot in de roos voor Casio. Erg tof. Ik kan dit horloge waarderen en heb er appreciatie en waardering voor.
Je moet bovenstaande fenomeen met ontgroeien los zien van een horloge niks vinden, want dat laatste is niet zo. Het wil niet zeggen dat ik bepaalde horloges uit wat voor soort segment niet kan waarderen of respecteren.
Ik zeg ook niet dat ze kwalitatief minder zijn. Ik heb het over een stukje beleving en gevoel. Het feit dat ik een Tissot Gentleman niet meer in mijn collectie zou opnemen wil niet zeggen dat het een waanzinnig goed en mooi horloge is. Sillicon hairspring 80h power reserve etc. Fenomenaal ding.
P.S. Ik heb een Casio F91w en een Seiko 5 SNKL43 in de collectie. Wat nou snobisme.
Hoezo volledig negeren? Grand Seiko en Zenith maken fenomenale horloges. De Zenith El Primero is legendarisch. Ik zei alleen dat ie een stukje minder legendarisch is in mijn ogen dan de Omega Speedmaster Professional Moonwatch
Grand Seiko is qua afwerking waarschijnlijk vele malen hoogwaardiger dan Rolex of andere Zwitserse merken, maar de beleving/het gevoel is anders voor mij. Het is een andere leerschool/keuken. Dat wil niet zeggen dat ik het niet lekker vind of kan waarderen, maar ik heb andere voorkeuren. Dat kan en mag toch?
Het is niet alleen het merk of een logo. Een merk heeft een bepaalde reputatie door de kwaliteit en afwerking van hun producten. Die naam staat ergens voor, die naam heeft met verve z’n strepen verdiend. Een stone island jas is niet alleen maar cool vanwege z’n logootje op de mouw maar voornamelijk door de jaren lange opgebouwde reputatie, afwerking en innovatie en gebruik van bijzondere materialen. Call it merkgeil. Ik noem het respect en waardering voor kwaliteit en innovatie en heritage.