Nooit eerder gezien, maar ook nooit eerder in de winkels zien hangen. Even wat op internet gekeken. Erg mooi spul, wel iets outbolliger dan CP company en Stone island. Je ziet overduidelijk dat alle drie de merken overlap hebben.
Ziet er fraai uit! De vouwsluiting voor op leer is ook echt mooi.
Nee, hadden ze vroeger ook niet. Ze hadden alleen een bril in de capuchon. Ik gok dat dat raampje bij de pols is om je horloge te kunnen zien en de tijd of te lezen.
Nou ik vind ze allebei erg gaaf leer en staal. Maar,
De stalen band heeft origineel pcl’s. Maar dat vind ik dus niet mooi:
.Dus heb ik die laten satineren.
En nu ben ik helemaa happy en draag ik hem graag op staal.
Oude forum vrind Metin had m ook op staal en ik vond het persoonlijk een erg hoog glim gehalte hebben. Doe mij maar leer
Prachtig, maar volgens mij wordt ik er wel onrustig van als die chrono draait. Dat gaat best snel
Waar laat je zo iets doen? Lijkt mij wel een listig klusje. Kan of goed gaan of je band a la 1000+ ekkermannen is naar de filistijnen.
Oef… pcl. Veel beter brushed inderdaad
Verdomme Brickie,houd je mond!
De ontwerper is groot horloge verzamelaar.
Vandaar dat die VROEGER al met dat idee kwam en een raampje maakte.
Nice. Kan ik waarderen.
Gewoon bij een mannetje die een mannetje kende. Was een fluitje van een cent en gelijk als de fabrieksafwerking. Je ziet geen verschil.
Eigenlijk is het nog beter. En mooier. Vooral mooi.
Nou volgens mij is het exact hetzelfde uurwerk.
De normale el primero meer ook 1/10 van een seconde. Alleen dat zie je niet zo goed.
Dus ik denk een paar extra tandwieltjes.
Even lachen he.
En nu slapen tijntje
Staal is zoveel cooler dan leer imho
Soms net een kleuterschool op het forum
Yes
Iedereen weet het, Ralph. Je begon ooit zo schattig met een ongebrijdeld enthousiasme voor alles wat los en vast zit, en bent een merkensnob geworden.
Is niks mis mee, maar hoef je niet voor jezelf te ontkennen. Of voor ons. Het is namelijk evident.
Duik-extensies moeten ze inderdaad afschaffen, en rap ook. Sterker nog, die grote vierkante vouwsluitingen met glide-lock en wat dies meer zij ook. Want vouwsluitingen zijn inherent kut. Ze zijn eigenlijk per definitie te groot, lomp en on-ergonomisch, en alles wat je er aan Glide-lock of duikers-extensies bij doet maakt dat erger.
Als je je duikhorloge boven een duikpak wilt dragen stel ik voor dat je er even een NATO of langer stuk rubber op prikt.
Als je er op staat om een stalen band op je horloge te leveren, doe het dan zoals Citizen en GS, maak er dan een systeem met een zo plat mogelijke sluiting van, wat je middels halve schakels exact pas maakt.
Ergeren. Die dingen irriteren jou, maar jij ergert je.
Zeker niet nee.
Mag ik de kastvorm van de Sumo mooier vinden? Sterker nog, als ik moest kiezen tussen mijn Mini Turtle of mijn Uemura duiker of een GS duiker van 5000 ballen danwel een willekeurige Rolex Sub of Dweller zou ik waarschijnlijk de Uemura of Mini Turtle pakken.
Omdat ik ze mooier vind. Kijk, ik kocht een paar duurdere horloges, en het heeft geen reet met m’n beleving gedaan.
Mooi bruggetje naar je oorspronkelijke punt. De pre-moon Broad Arrow Speedy in wit met blauwe wijzers is tranentrekkend mooi. De gewone Speedmaster is OK, maar erg saai. Ja, de lugs zijn mooi gedraaid, maar de rest van het horloge is zo saai. Als je dan de mensen hier foto’s van een ZEP tri-colore posten dan zie je dat die Zenith echt gewoon mooier is.
Kijk nou toch eens naar die kleuren, die mooi opgelegde indices, die mooi gepolijste wijzers, bedenk toch eens hoeveel ontwikkeltijd er in dat uurwerk zit, bedenk dat het één van de eerste drie automatische chronograaf-uurwerken op de wereld was, waardoor het horologisch veel relevanter is dan de Speedy, en zeik dan de ZEP nog een keer af door met een Speedy aan te komen…
Ik durf te stellen dat jouw horloge, met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet op de maan is geweest. Het ziet er niet uit als Armstrong’s ouwe klokkie, ook al doen ze bij Omega nog zo hun best om dezelfde brakke handwindertjes 50 jaar na dato nog voor enorme doekoe te slijten met dat ene wapenfeit.
Kortom: ZEP for life. Al moet ik zeggen dat ik één chronograaf nog charmanter vind, en da’s de Seagull 1963. Die is visueel nog een tikje in het oog springender.