Ignore the fucking dirty coverall 🤌
Dat ze Seiko daar op nummer een zetten in die meme generator is een twijfelachtige. Eén bedrijf presenteerde het eerste werkende prototype, één bedrijf had de eerste press release met een werkend productiemodel en van één bedrijf vermoeden ze dat ze er als eerste 1000 van de band lieten rollen voor de JDM markt.
Wie die race gewonnen heeft is niet duidelijk. Ik vind het ook een beetje een gotspe om de El Primero de El Primero te noemen, maar of Seiko 1 was is zeer hard te betwijfelen. Gelukkig heeft @Erik11 zowel een Monaco als een ZEP, dus die heeft gewoon twee van de drie eerste chrono-automaten op de markt.
Ik zou, als je historisch compleet wil zijn, nog voor kunnen stellen om een mint Pogue te scoren, als dat lukt, maar ik vind de Pogue wel zo tranentrekkend lelijk dat ik er liever niet over begin.
Eigenlijk is die op staal bedoeld. De oorspronkelijke ZEP was ook op een stalen GF band.
Die iwc
Mooi man, die Reverso, UG, Mido, OP en Wittnauer zou ik grif in de kist willen hebben.
Hoe is de UG? Micro-rotor, handwinder, wat is het? En loopt dat over tijd goed, of is het service gevoelig? Ik vind dat ding prachtig.
Pas op, niet te lang naar de collectie van @Erik11 kijken, daardoor heb ik nu ook een Monaco, ZEP en Sub in de collectie
The best icons in the watch world!
Topic met potentie, maar jammer van die droeftoeter.
Deze gaat maar op negeren tot deel IV uit komt👋
Hahahahaa… Maak je niet te sappel, dankzij mijn twee GS quartz horloges ben ik geïnteresseerd geraakt in HAQ en alternatieve uurwerken, dus ik ben aan het loeren naar een Citizen Chronomaster met Washi-paper dial, een Spring Drive GS en een Bulova Accutron Spaceview.
Dat ligt zo ver bij de ZEP, Sub en Monaco vandaan dat kruisbestuiving zeer zeker niet gaat plaatsvinden, hoe lang ik verder ook moge loeren. De enige “klassieker” die ik nog eens zou willen hebben is een Reverso.
Oehhh die Accutron,doet me al jaren wat. Ga er van de week eentje passen
Fotootje volgt!
Die UG zou een handwinder moeten zijn. Ergens gemaakt tussen 1965-1975 ofzo.
Dank! Vind hem zelf ook mooi. En hij kijkt vooral heel fijn.
Je heb de Seiko ook nog zie ik, mooie collectie.
En niet te vergeten dat hij ook niet te groot is ben jaloers
niet helemaal uit dezelfde stal. Ten C jassen zijn namelijk geen ‘‘echte’’ Massimo Osti desgins.
Thanks!! Ik doe m’n best, ik doe m’n best.
Thanks! Zodra de huidige maatregelen versoepeld worden maar weer een GTG plannen .
Thanks! Ik ben niet van plan om ze in mij kist mee te nemen, maar ieder z’n ding
Leuk ding is het inderdaad.
Het is de Universal Geneve Ferrovie dello Stato MK2 (of UG railroad watch).
Het horloge is in drie verschillende edities uitgeven door de “Italiaanse NS” aan de medewerkers, een echte tool watch dus. Die van mij is de MK2 en is uitgegeven ergens tussen '69 & '75 en de laatste versie met de emaillen wijzerplaat.
Er zit het UG cal. 64 uurwerkje in. Hand-opwinder, non-hacking, geen chronometer, wel lekker robust, plat en goedkoop (het blijft een ambtenarenklokje natuurlijk).
het uurwerk staat niet bekend om de accuraatheid (1-2 minuten afwijking per dag). Maar ach, als je in die tijd bij de Italiaanse spoorwegen werkte was de precieze tijd het laatste waar je mee bezig was. Het horloge is prima in staat om (bij benadering) een indicatie te geven wanneer je je cappuccino kan inruilen tegen een frisse Vermentino op het terras.
Deze heeft net een onderhoudsbeurtje gehad. Ik moet nu gaan meemaken hoe robust het is. Maar gezien het no-nonsense uurwerk verwacht ik daar niet veel problemen mee.
Bovenstaande is allemaal hartstikke leuk natuurlijk, maar het aller, allerbelangrijkste…
Ik vind het echt een prachtig horloge! De maat en de bijna perfecte emaillen plaat zijn gewoon top!
Ik ben er in ieder geval bijzonder blij mee.
Groot fan van. Emaille is leuk. Zelf heb ik alleen een blauwe Seiko met een emaille plaat, maar een witte zou nog eens wat zijn. Overigens, porselein is in dat kader ook erg mooi, bijna melk-achtig.
Ik ben zo klaar met m’n eigen zolder en huis dat dat beeld haast pesterij is.
Zo zou ik wel op een Zuid-Europees terrasje willen zitten met een lokaal drankje in de ene hand en een lokale dame in de andere. Mijn partner is minder enthousiast over dat tweede, maar je begrijpt ongetwijfeld waar zes maanden thuiswerken toe leidt.
Technische kleding komt uit Scandinavië. Ook donsjassen voor elke weersomstandigheid.
En dan ben ik nog zo gracieus om niet over Norrøna te beginnen.
Oh, wacht.
Ik ben geneigd om te zeggen dat 700 ballen voor een donsjasje van Stone Island merkengeilheid is, want voor datzelfde geld heb je een technisch vele malen superieure Fjällräven, of je koopt voor 300 ballen een nog steeds technisch superieure Norrøna.
ik heb het hier totaal niet over de prijs haha.
Patagonia, Mammoet, etc. maken indd betere donsjassen.
al moet ik zeggen dat de ‘‘Soft Shell’’ jassen echt perfect zijn, mits je deze lekker met 50% korting in de uitverkoop kan kopen. heb er nu al zn 6 jaar een en nog steeds geen losse naadjes of iets.
En precies dat mijn beste @Fate_Amenable_To_Change is wat deze hobby zo leuk maakt.
Je zou kunnen denken dat ik op een grauwe herfstdag, op mijn bovenverdieping achter een grijs laptopje zit…
Ik zie mijzelf zitten op een zonnige terrasje in Lucca met een caffee dopio
Deze week gekocht?
Of onkrasbaar door adamantium coating?
Te melig grapje terzijde, hoe hou je zo’n sluiting krasvrij?