Fantastische collectie!
Vooral regelmatig blijven delen na elke wijziging.
Klopt het dat je nul horloges hebt met een keramische bezel?
Alleen Aluminium, Staal, Witgoud (en plastic)?
Is dat een bewuste keuze, of toevallig zo gegroeid?
Ik heb zelf (ook) een beetje een haat-liefde verhouding met keramische bezels.
Zeer praktisch en duurzaam, maar ook vaak erg glimmend (te).
Dat is correct en niet geheel toevallig zo gegroeid. Naast dat ik de oudere kast vormen mooier vindt zijn deze modellen ook vaak gewoon ‘goedkoper’.
Mijn Seadweller 16600 was toen 8k en die van vrind Metin, de 116600, 12k (als ik me niet vergis). Naast elkaar vind ik dan de 4k meer het simpelweg niet waard. Ja keramisch is mooi en ja de clasp is mooi maar nee, mij overtuig je dan niet dat het zoveel mooier is dat het de meerprijs rechtvaardigt. Daarnaast vind ik de 5-digits vaak meer charme hebben. Zelfde verhaal met de GMT.
Hey @Rolopalooza wat een prachtige collectie, geniet ervan!
Die IWC is echt een prachtige klok… Toch een echte flieger maar kan ie als dresswatch? Heb je het refnr? En die band ook ben helemaal fan!! Thanks alvast!
De IWC is ietwat groot voor een dresser maar kan mijn inziens heel goed semi netjes gedragen worden. Het is de Mark XIII petit prince versie (blauwe plaat)
Dank je wel, echt een hele mooie plaat… ga m ff opzoeken… semi netjes is volgens mij de nieuwe standaard voor een (moderne) dresswatch. Ben zelf ook te semi netjes gekleed voor een echte dresswatch maar een duiker is ook zo wat😇