Jouw collectie op één foto deel III

het snoer voor de watchwinder gaat toch door de wand van de kluis heen

Ah , op die manier.
Ja klopt , gaat via een apart kanaal door de achterwand (en daarna afgesloten voor vloeistoffen en gas) . Als je het huis er omheen weg sloopt kun je er pas bij. :smirk:

1 like

Heb er over heen gelezen… wat tof!! :sunglasses::facepunch:

1 like

De GMT is echt super, wel het eerste horloge waar ik zoveel op aangesproken ben… :thinking:

Sta op de lijst voor de panda Daytona… Dus kan wel even duren, maar heb toch het gevoel dat ik op een “echte” lijst sta.

En voor de zomer zou ik de nieuwe OP in turquoise op een superjubilee nog leuk vinden.
We zien wel wat er komt :slight_smile:

1 like

Is de Longines een heritage editie of is dit een vintage piece? Hij ziet er erg gaaf uit!

Dat is zowel positief als negatief. Ik snap het wel en vind het veruit de fraaiste moderne TT.

Fijn dat je in ieder geval op een lijst staat voor de 116500, beter dan niets! Er worden er toch wel wat uitgeleverd, dus wie weet :crossed_fingers:

Speciale limited uitgave van 1,000 stuks waarvoor Longines een beroemd automatisch uurwerk uit de jaren 70 heeft geproduceerd (L 990). Dit uurwerk waas het laatste manufactuur uurwerk dat Longines heeft gebouwd. Is verkocht aan Lemania

16 likes

Kijk, dat zijn leuke weetjes!

En dat uurwerk ziet er heel mooi uit :+1::+1:

Nee niet allemaal in bezit en hoeft ook niet 1ste en 2de generatie en Zimbe waren en zijn belangrijk voor mij…wat er nog komt zal naar mijn smaak moeten zijn , al hoop ik dat er niet te veel genummerde LE’s uitkomen die ik ook graag verzamel

1 like

Jade zal zeker nog een keer komen , Ginza, zimbe en genummerde LE’s hadden eerst voorrang

1 like

Jazeker origineel en dit is ongeveer de helft van wat er van de Sumo’s bestaan

1 like

Three piece anno 2021. Laatste aankoop is de G-Shock. Hoef dus nooit meer op zoek naar een andere beater/sports watch. Dressertje wordt alleen vervangen door een Vacheron & Constantin ultraflach dus dat duurt nog wel even.

Goaltje voor 2021 is het vervangen van de Lidl Explorer (Seiko mod) door een wat meer authentiek model. Helaas is Rolex zo ongeveer de enige die de combinatie van zaken in een horloge propt waar ik naar naar op zoek ben (staal, bracelet, 36mm, no date) en aangezien Rolexen nu een alternatieve belegging zijn in deze tijden van monetaire waanzin…

13 likes

Welk Russisch model / type is die met de blauwe strap / witte dial links?

Strela Chronograaf horloge (met Poljot 3133 uurwerk).

Weer heel even alles bij elkaar begin 2021.

81 likes

Wat een ongelooflijk mooie collectie :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

1 like

Die jaeger :heart_eyes:

2 likes

Wat een collectie!!
Niet.
Nor.
Maal!!
:drooling_face:

1 like

Hij blijft mooi die collectie van je
Goed om te zien dat de JLC en de (nieuwe) Explorer nog steeds het solide hart vormen
Waarschijnlijk nu verrijkt met de Omega Museum Chrono
Benieuwd of je wel eens twijfelt over de Glashutte?
Gelukkig weer een GS in je collectie. Dat hoort ook bij je (collectie)
De B&R en Holthinrichs zullen tzt wel weer verdwijnen
Tenslotte je haat/liefde met de Speedmaster
Wordt zeker ingeruild op de 2021 versie :wink:

2 likes

Ha! Mooie voorspellingen. Voor geen van je ideeën heb ik op het moment in de verste verte plannen, maar het kan verkeren!
Zeker de Holthinrichs vind ik niet alleen mooi, maar ook bijzonder.

3 likes