Hmm, heb toevallig dezelfde collectie gespot gisteren
Dit is de eerste keer dat ik een bericht in dit topic post. Het met de billen bloot topic.
Op de fotocollage staan alleen de 6 horloges die ik nog draag, links bovenin het vaakst en rechts onderin het minst.
-
Nomos Club Campus Nacht; gekocht toen ik mijn laatst genoten studie had afgerond.
-
Omega Speedmaster Professional; gekocht toen onze zoon geboren werd.
-
Junghans Max Bill; gekregen van mijn vrouw toen wij trouwden.
-
Alpina Startimer Pilot GMT; gekocht als vakantie horloge.
-
Seiko 6105-8110 -Apocalypse Now; het oude duikhorloge van mijn vader.
-
Seiko A714-5060 - Running Man; ook van mijn vader geweest.
Ik ben al lang aan het twijfelen over welk horloge de volgende zal zijn. Er zijn een aantal nogal uiteenlopende horloges die mijn belangstelling hebben.
-
Rolex Oyster Perpetual 116000 met de blauwe explorer-achtige wijzerplaat.
-
Jaeger-LeCoultre MUT Réserve de Marche.
-
IWC Pilot 36mm met blauwe wijzerplaat (Petit Princess
)
-
Tag Heuer Monaco callibre 11
-
Grand Seiko SBGV245
Wat zouden jullie een passende aanvulling vinden? Hoeft niet in het rijtje hierboven te staan.
Mooi, allemaal een verhaal.
Dat JLC idee is niet verkeerd. Maar dan de MUT Moon!
Heel cool.
Dankjewel. De Moon heb jij als ik me niet vergis. Heel fraai. Ik vind de asymmetrie van de Réserve de Marche heel aantrekkelijk. William Wien heeft er al een tijdje een op zijn website staan…
Dankjewel. Dit is een hele bijzondere voor mij omdat mijn opa het horloge -na de duikavonturen van mijn vader- ook nog gebruikt heeft. Als klushorloge! Ik heb het horloge een beetje op laten knappen en ben er heel blij mee.
Dankjewel. De verhalen erachter zorgen er ook voor dat het blijvertjes zijn. Op de Alpina na dan want daar ben ik niet echt aan gehecht.
Mooie collectie!
Dankjewel. Wat zou jij een passende aanvulling vinden?
Oei, goeie vraag! Ik vind je collectie nu al mooi in balans en ze hebben een eigen verhaal, dat maakt het uniek! Allemaal erg mooie horloges! Ik heb een zwak voor Grand Seiko (en zeker voor degene die je noemt) dus dat zou mijn keuze zijn. Maar ga vooral passen en voelen wat het horloge met je doet. Dan weet je vanzelf wat het moet worden
Je vroeg het niet aan mij, maar ik zou de SBGN003 wel een mooi toevoeging vinden!
In een hoger segment zou een El Primero of een JLC Polaris ook een optie kunnen zijn.
Lastige vraag hè, maar leuk dat je er op hebt gereageerd. Dankjewel. Ik vind GS ook gaaf. Niet alles even mooi maar er zitten hele begeerlijke modellen tussen. Binnenkort maar weer eens naar Brunott
De vraag is voor idereen die erop wil reageren. Leuk om erover van gedachten te wisselen, bedankt voor je suggesties
De GS GMT is een quartz, toch? Heel mooi en bereikbaar, zou weleens een kandidaat kunnen zijn.
De El Primero heb ik al eerder in het vizier gehad maar nadat ik hem een keer paste kreeg ik niet het wow-gevoel. Helaas want blijft een topper.
De Polaris is een winnaar. Echt schitterend! Die zou ik heul graag willen. Maar deze is waarschijnlijk niet verkrijgbaar voor het budget dat ik voor ogen heb. EDIT: zou misschien toch haalbaar zijn
Ja heel lastig. Stel 'm zelf ook…iedere dag! En vaak met andere uitkomsten. Wat een hobby . Ik vind de GS die jij noemt, maar ook die SBGN003 GMT van @Jasper erg mooi en wat minder klassiek. Dat spreekt mij persoonlijk wat meer aan.
Jouw Nomos is trouwens ook erg gaaf. Zou zelf voor een witte gaan maar de lugs lijken me zo lang als ik sommige foto’s zie. Wat is jouw ervaring?
Holy shit… is dit iemands werkelijke collectie??
Het houdt je bezig hè, mij ook hoor. Wat een hobby inderdaad
De lugs van de Nomos zijn inderdaad vrij lang. Op een lederen bandje zie je dan ook wel wat ruimte tussen band en kast. Ik draag de mijne altijd op een nato en dan vind ik het niet storend. De witte vind ik ook erg mooi
Ellende is dat. De lugs van de 35mm zijn perfect maar die wijzerplaat is wat klein. De wijzerplaat van de 38mm is perfect maar die lugs weer te lang. Super irritant. Om die reden verkoos ook ooit de Hamilton Intramatic.
GTG collectie voor een avond