Jouw collectie op één foto deel III

Dst mag ook wel, wat een heerlijke samenstelling zeg.

1 like

Thanks! Komt ook beetje door de foto en hij heeft natuurlijk geen bezel waardoor hij groter lijkt.

Hoi Sjoerd,

Mooie collectie. Wellicht is dit iets voor jouw volgende aankoop? En de Alpina eruit.

2 likes

Oke het is niet alles maar eigenlijk is dit best een leuke 2 piece collectie :sweat_smile:

Non de ju wat ben ik slecht in fotos maken. Help

11 likes

Hoi Stefan, thanks. Leuk horloge inderdaad, prachtige kleur blauw! Ik vind de 36mm nog iets mooier door de uitlijning van de datum en de optionele stalen brick band.

Daar heb je wel een punt inderdaad. Ben zelf (nog) niet toe aan 36mm. Voelt vooralsnog te klein.

1 like

Zelf draag ik -met redelijk gemiddelde polsen- horloges tussen de 42 en 34mm. De kleinste is de Junghans Max Bill en die valt wat mij betreft prima. Maar het is even wennen als je daarvoor een Speemaster of iets dergelijks hebt gedragen. Gewoon proberen :+1:

1 like

Fatsoenlijke klokjes kopen.

1 like

Mooie collectie en mooi verhaal erachter ook!

Sowieso is een blauwe plaat wel een thema voor de nieuwe aankoop merk ik, en lijkt me ook heel cool in je collectie. Omdat je met de Nomos en Junghans al 2 nette en rustige horloges hebt, zou de IWC afvallen voor mij. Heb zelf de Monaco en dat is echt een knaller, zeker niet iets wat je iedere dag draagt maar echt heel cool om erbij te hebben :sunglasses: De blauwe OP is ook mooi maar eigenlijk ook wel best netjes. Zenith El Primero (heb ik ook) past denk ik ook erg goed ernaast, en heeft een blauwe subdial dus we tellen het goed :wink:

Succes met kiezen!

1 like

ZEP of Monaco zijn inderdaad goede suggesties. Monaco moet je een dag dragen. In het begin denk je wat is dat voor gevaarte, maar hij slinkt om de pols he @Sanderrr

3 likes

VLNR
Sub… altijd goed en hufterproof
SQ… Wel cool met de dr. Pepper plaat
SBDC053… vakantie / beater
1503… bling bling!! :metal:

30 likes
  • Dr Pepper
  • Dr Foots
  • Dr Oetker
  • Dr Dre

0 stemmers

:joy: dit klinkt echt kut.

1 like

Dat is het toch?
Iedereen zou liever een 1603 of een 1803 hebben,
Máár… voor zo’n prijsverschil is dit gewoon een super horloge en ik voel mij helemaal het mannetje met een gouden Rolex :dancer:

2 likes

Je degradeert zo’n 18k Date zelf tot bitchboy, dat bedoelde ik.

Het is nu de ballenjongen van mijn 18238. hey, ga eens haleehhh!

1 like

Hahaha. Dacht dat ik die al had :rofl::rofl:

1 like

Als ex-eigenaar vind ik dat je de 1503 wat tekort doet. Dat ie in aanschaf vriendelijker geprijsd is, doet er niets aan af. Je betaalt gewoon 2mm minder.

Dat dus eigenlijk.

Maar dat zou het wel afmaken! Go, Jurk, go!

3 likes

En tof/chic op leer. Geen gouden band voor nodig.

2 likes

Mmm… zo bedoelde ik het Iig niet.
Jullie hebben een punt.
Maar ik zal wat aardiger doen voor hem. Voor je het weet voelt hij zich een Omega of Breitling, dat moeten we niet hebben.

5 likes

Greatest watch in horological golden history!

Nee. Dan verpats je hem maar weer voor een schijtprijs aan mij.

1 like

Dat zou het idd afmaken!

Maar ik laat hem lekker op leer en ga sparen voor nog een vintage Rolex op staal. :+1:
Mooie stalen DJ op jub. Dat lijkt mij wel wat.

:joy::+1:

2 likes