Jouw collectie op één foto deel III

Spagaat Jur! Nu doe je je groene Molequin tekort.

12 likes

Helemaal mee eens!
De 1503 is helemaal thuis op leer. :ok_hand:

1 like

Dankjewel!

De blauwe plaat is inderdaad wel de rode draad (no pun intended) in mijn mijmeringen over een mogelijke nieuwe aanwinst :face_with_monocle:

Je hebt wel een punt als het gaat om de vertegenwoordiging van nette/rustige horloges. Ik zou het liefst een sportieve aanvulling hebben die zowel op staal als leer werkt. Ik merk dat JLC op dit moment erg trekt, ik wil de blauwe Polaris graag eens bekijken :star_struck:

Ik heb de Monaco een keer kort op de luchthaven van Helsinki gepast en zeker een knaller, maar dat schrok mij niet af. De ZEP 38mm zou ik misschien nog eens moeten proberen, de 42 deed het niet voor mij. Beide trouwens niet naar mijn smaak op een stalen band.

1 like

De blauwe Polaris heb ik eens om gehad maar deed mij om de pols (helaas) weinig. Monaco en ZEP idd op leer, heel mooi! Heb de ZEP nu op een tropic rubber strap, die kan echt alles hebben! Je wilt idd wel de 38mm versie.

16 likes

Beide fraaie horloges Sander, heel tof! Hopelijk kan de Polaris mij wel bekoren. Smaken verschillen tenslotte :wink:

1 like

Erg mooie collectie. Vooral die 6105. :heart_eyes:
Koesteren voor de rest van je leven! (Tenzij je aan mij wilt verkopen :grimacing:)

1 like

Dankjewel! 6105 is niet te koop :joy:

1 like

Zeker gaan passen! Volgens mij hebben ze deze bij S&C Utrecht op voorraad. Ik vond de wijzerplaat een beetje flets en het horloge zelf vrij groot, vandaar dat deze het niet geworden is voor mij.

1 like

Ik mis de review van je A. Lange op je kanaal :stuck_out_tongue:
Wel echt een heerlijke collectie zo, 4 fantastische horloges.

P.S. Leuk YouTube kanaal, met veel plezier naar je reviews gekeken :slight_smile:

2 likes

Bedankt voor de tip :+1: Ik had juist verwacht dat de wijzerplaat erg opvallend zou zijn, iets dat van mij niet perse hoeft. Ik vind het matblauwe van jouw Monaco ook juist heel mooi. Verder is 41mm inderdaad flink, maar dat moet ik gewoon gaan ervaren. Wat is jouw polsmaat, als ik vragen mag?

1 like

Thanks, leuk om te horen! :smiley:

Tja, ik moet inderdaad nog een keertje gaan zitten voor de A. Lange & Sohne. Typisch iets voor een regenachtige herfstmiddag.

4 likes

Ik ben al weer een jaartje op het forum actief en vandaag 3 NA’s binnen gekregen…! Zo door de tijd heen een aardige ontwikkeling meegemaakt moet ik zeggen. Hierbij een update van mijn horlogekist:

Dit was mijn eerste update op oudjaarsdag 2019

Dit was de inhoud eind april 2020

De huidige stand van zaken:

Begin september komt er nog een nieuwe NA binnen van een kickstarter met groene kleuren. Volgens mij dan een mooi gemêleerde collectie, wat vinden jullie?

21 likes

Ah dus jij was me voor! Gaaf hoor, die zwarte Squale :smiley:

1 like

Haha, was idd een close call begreep ik, zelfde gold voor de blauwe. Heb ze allebij maar gedaan. Moet zeggen dat ze real-live echt tof zijn maar ook wel 2 verschillende horloges. Erg content mee!

1 like

Dr Pepper was goed totdat Bavaria het niet meer mocht produceren en het suikervrije troep werd. Dr Foots it is :+1:

1 like

Flink bezig. Ik zou nog wat indikken en een klatser kopen.

1 like

Snap ik! Enjoy! :smile:

Enneh… mocht je de zwarte ooit wegdoen, stuur mij dan maar een berichtje :wink:

1 like

Welke kladser stel je voor?
Dit is al een redelijke kladser imo:

3 likes

Ik zou je Squales en Oris inruilen voor iets dressiers (fluted datejust bijv), of juist een diver zoals Pelagos of Black Bay 58 als je wat sportievers wilt.

Eventueel speedmaster terug als je je chrono mist… of zenith el primero.

Gmt is inderdaad een klatser hoor.

2 likes

Ik snap heel goed wat je voorstelt en kijk zeker regelmatig naar een fluted DJ. Maar alles wat je benoemd is behoorlijk ‘mainstream’ als ik het zo mag zeggen.
Een duiker: Pelagos, BB, sub…
Dresser: DJ
Chrono: speedmaster (Zenit EP is wel tof trouwens).

De squales zijn voor mij op dit moment juist anders qua look en zeker top duikhorloges. De clean besel is juist anders dan normale duikers.

Ik heb een 16234 DJ gehad, die had het niet voor me, met 3 dagen was tie al weer weg. Wellicht dat een 126234 of 41 mm DJ er nog eens komt.

Een chrono is uiteindelijk niet zo mijn ding. De functionaliteit van een timer op een horloge gebruik ik werkelijk nooit. Dan liever een andere complicatie of cleanere look.

Maar bedankt voor je feedback :slight_smile:

1 like