Jouw collectie op één foto deel III

Yup. Dat dus. Ik zou dan wel de JLC Reverso Medium handwinder met KS complicatie in staal nemen, maar da’s een detail. En een budgetvraag, mijn keuze is goedkoper. :slight_smile:

Zenith El Primero tricolore er bij, en je bent het heertje.

Maar wel erg saai. Dan duizend keer liever de Zenith. Maar ja, er is in Chronografenland zo veel moois.

Wat zeg je van een Sinn 356SA in zalmroze, bijvoorbeeld?

Dat zijn nog eens horloges waar je mee thuis kunt komen, @Myspeedyworld. Zalmroze en 38mm is ook unisex, dus eventuele partners kunnen er ook mee weglopen, en je hebt een conversation piece wat je hier echt, echt nooit ziet. En ze zijn gebouwd als een tank, nog 100m WR ook.

Sterker nog, nu ik dit zo zit te schrijven, ik wil er wel één.

13 likes

Degelijk. Een zalmroze chrono zou ik nooit zien zitten.

Hahahaha… Degelijk… Da’s gewoon een eufemisme voor saai met een vleugje burgertrutterigheid. Mijn moeder was een degelijke vrouw, en believe you me dat ik er nooit geil van ben geworden. Oedipus heeft ons gezin danig overgeslagen.

De durf om eens wat anders te doen is bij de één prominenter aanwezig dan bij de ander, het moet gezegd.

3 likes

Sure.

6 likes

Top combo!

1 like

Dat was een exacte beschrijving van de gevoelens die ik krijg als ik de zoveelste DJ van de dag voorbij zie komen.

Doe er je voordeel mee. :yum:

Terug on topic: Zenith el Primero dus. :+1:

1 like

Die kans zit er in maar de meest zijn een beetje “duur” geworden de afgelopen 2 jaar.

Edox was mijn eerste automaat. Gekregen voor mijn 18e. Cartier draagt mijn vriendin en de Nomos is zoveel value for money. Volledig in house, eigen design. En ik vind de combi dress/dive/chrono nu perfect.

Buiten de 103 heb ik helemaal niks met Sinn. De ZEP daarentegen is een heel goed idee.

Zal waarschijnlijk gaan tussen een vintage DJ of een ZEP

4 likes

Waaghals :sweat:

2 likes

Haha. Gaan wij wellicht dezelfde afweging maken.

Waarom ik vroeg naar die 3 is omdat t alle 3 niet nivo speedmaster of pelagos is.

Een must is toch net geen Cartier. Zelf zou ik die wellicht veredelen.

Ik snap dat Nomos een mooi merk is, maar zou zeggen dat je met t bedrag dat ie waard is ook andere keuzes kunt maken.

Zou de edox zelf nooit weg doen :stuck_out_tongue:

2 likes

Zo, nogal een significante verandering ten opzichte van, sowieso, een jaar geleden. Het nuttige/praktische met het aangename verenigd.

Nu even tot einde van het jaar herbezinnen welke GS er volgend jaar bij mag.

Voor de timebeing maar iets als opvulling van de doos erbij zoeken van max € 500. Een gshock of zo. Wellicht ook gewoon tot eind van het jaar niets. Suggesties uiteraard welkom. :wink:

Ow ja, en ik ga nog wel even op een nieuwe wat chiquere horlogedoos uit want dit ziet er niet uit. :wink:

30 likes

:scream:
Bij zulk spul past toch geen g-shock in de doos :stuck_out_tongue: .

Ik zou voor een leuke Seiko gaan tot je wilt upgraden naar GS. Wellicht zoiets:
:

1 like

Prachtige collectie! Die glashutte😍

Ik zou een leuke Seikoduiker erbij doen.

1 like

:joy:

Nee, eensch, en een G-Shock is ook helemaal mijn ding niet, dus “weest niet bevreesd”. :wink:

Een Alpinist is wel een optie, en dat blauw is natuurlijk wel erg leuk. Wellicht een HFLE Limited overnemen. In ieder geval niet ist met een donkere plaat.

Alleen wil ik eigenlijk echt even pas op de plaats maken en in het lagere segment blijven. De Seiko presages doen het altijd wel goed, maar de Alpinist is even boven budget. Eerst een QlockTwo voor mijn vrouw. :wink:

Die heb ik nog een te koop voor 2020 mocht je een funky kleurtje willen.

Jij bent niet into duikers volgens mij toch?

2 likes

Denk dat het hier een DJ wordt. Moet gewoon een keer Rolex geprobeerd hebben :wink:

Heb geen haast wordt toch pas wat voor volgend jaar

1 like

Nee klopt, ik ben er recent als ultieme test nog moedwillig ingetuind met een Tudor Black Bay, maar helaas, ik kan er gewoon niet aan wennen en ben na lang dubben en proberen terug aangekomen bij de toolwatch zonder de explorer/duikerbezel, de Railmaster.

Ik hou de HFLE even in gedachten. :wink:

@Sebastiaan Ik heb inderdaad nagedacht over de nieuwe SBP14x serie, maar zoals ik hierboven al zet… Ik moet het gewoon niet meer doen. Voor mij geen duikers meer. Ik vind een aantal duikers ook serieus echt mooi, maar gewoon niet op mijn pols.

Alpinist is ook een goede optie inderdaad! 200m wr is ook lekker. Kun je toch alles mee doen!

2 likes

Ik heb een sub. Ik overweeg een Han DJ (two-tone blauwe plaat) om alle andere diversiteits checkboxen te ticken.

Ik ben niet heel flamboyant … maar two tone is me eerder goed bevallen…

Heerlijk duo samen. :ok_hand:

1 like

Nietes. :slight_smile:

:point_up: En gewoon nette, gedistingeerde horloges. Met een knipoog.

AliExpress. Want ja, ik zie liever dat je je budget in horloges blijft stoppen. Wat een plaatjes. :+1:

2 likes