Jouw collectie op één foto deel IV (Deel 1)

:wave:

25 likes

Mooie set! :ok_hand:

1 like

@Ruud

De meeste niet vintage exemplaren hebben niet mijn voorkeur. Idem. Als het glimt… liever niet dan :rofl:

1 like

Nee daar doen we (liever) niet aan :wink:

1 like

Hallo wat een geweldig horloge, mocht je die nog eens van de hand (pols) willen doen…:heart_eyes:

1 like

Dank je wel @The_Don.

Had ik al verteld dat de originele doos er ook bijzit? En dat die in een hele mooi originele staat is? :yum:

Nee wat erg…volgens mij moet je me maar even snel PMmmen :wink:

Ruilen tegen iets moois?

1 like

Mooi, welke ref/model is het ? Welk jaar ?

1 like

Dit is een Breitling 817. Ca 1975.

Die van mij maakt geen deel uit van de 40. Maar is wel military issued. Wat hem dus eigenlijk nog bijzonderder maakt. Gewoon gebruikt door een Italiaanse soldaat die er zuinig op was :see_no_evil:

7 likes

Een fan-tas-tisch horloge!

1 like

Dude … come on man … woww

1 like

Dat zou een mooie toevoeging zijn. Zou de Seiko 5KX er ook uit doen en voor een SKX007 gaan.

Why? Iconisch design… maar geen hack+handwind in 2021 is droef.

1 like

Thanks, nu nog eentje vinden in nos-conditie. Ik denk dat ik de 035 ga kopen als ik mijn bachelor heb. Dat wit zorgt voor wat kleur in de colelctie.

Nee, ik vind de 5kx ten eerste mooier, ten tweede beter aangezien ik er nooit mee duik. Dus die schroefkroon interseert me geen moer (woordgrapje😏). Ik vind de dial en de lumedots op rvs mooier. De dial heeft net wat meer structuur en een mooiere afwerking dan de skx007 dial. Daarnaast heeft de 5kx, in tegenstelling tot de skx, hacking en handwinding en een oysterband waar ik erg fan van ben. En last but not least hij heeft voor mijn emotionele waarde omdat ik hem gekocht heb om mijn diploma van de middelbare te vieren.

Bovendien, tweedehands in deze conditie is de 5kx nog geen 200 euro waard. Ik zit er wel over te denken om er in de lange termijn een skx013 bij te doen.

9 likes

Nou ik had dit weekend en Patek Philippe Twenty 4 in mijn hand en die had tot mijn verbazing ook geen hacking. Ben even gaan Googlen en veel Patek Philippes hebben geen hacking. Dat had ik ook niet verwacht.

1 like

Blijft bizar.

2 likes

Ja vond ik ook. Dat mijn Citizen NY0040 Promaster geen hacking heeft a la. Maar een Patek van 20-30k. :sweat_smile:

1 like

Dat is wel serieus mooi spul hoor!:ok_hand:t3: Zou de Colt nog wel willen hebben.

1 like

Het is in de hogere regionen niet zo ongewoon. Een standaard JLC Reverso (cal 822/2) heeft het ook niet bv.

Anno 2021 zou’t eigenlijk niet mogen, maar ik gok dat vaste publiek er niet van wakker ligt :thinking:

1 like

Maar met wat voor reden wordt het niet gedaan dan? Minder slijtage en / of minder kwetsbaar?

1 like