Jouw collectie op één foto deel IV (Deel 1)

Slimme move

1 like

Prachtige collectie!

1 like

Huh? Je had toch ook ene moderne Sub? Of vergis ik me?

Ennuhhh volgens mij heb je ook nog een Sistem 51 toch?

1 like

Meest saaie foto ever. Maar het gaat om het idee. Beide bijna 11 jaar in bezit. Wel een apart verhaal, ik wilde eens een jeer een horloge. Na maanden twijfelen uiteindelijk de Stowa gekocht. Wist ik veel dat mn vriendin de Dornbluth had besteld als huwelijkskado…

Anyway, horloges krijgen bij mij periodiek draagtijd. Ofwel, dan weer een paar dagen achter elkaar en dan zo weken niet.

Sowieso niet echt actief bezig met horloges, kwam er deze week achter dat DZVL, waar ik jaren geleden zeer kort op kwam niet meer bestaat kennelijk.

Nu het plan opgevat de Stowa te vervangen door twee anderen. Binnenkort gaat het er toch van komen. Dus ik kom hier eens kijken waar men tegenwoordig horloges koopt.

Aparte layout geeft deze site trouwens.

15 likes

Welke komt er bij?

Een mooie collectie. Ben benieuwd welke Speedmaster het wordt…

1 like

Ik zal 'm binnenkort eens verpesten. :see_no_evil::+1::stuck_out_tongue_winking_eye:

15 likes

Wil ik nog even geheim houden :stuck_out_tongue:

Wil ik een NA topicje over tikken dus nog even geduld :grin:

2 likes

Is dat niet zonde? Of blijft hij langer dan 3 weken? Anders kun je misschien beter gelijk er een verkooptopic van maken. Dat scheelt weer :sunglasses:

15 likes

Vaste kracht in de roulatie. Ben er echt super blij mee.

Ik ook, als het al een Speedmaster wordt :slight_smile:

4 likes

Die is wel geinig ja :joy:

1 like

Geinag voor nie weinag… :rofl:

2 likes

Ik had dit ook wel een beetje tot dat ik ze in het echt ging proberen. Sommige modellen helemaal niks. Te Seiko achtig zoals de simpele wijzerplaat high beats, Op staal vind ik ze ook niks, ook soms te dik…

Maar deze was direct raak, wow! En afwerking is absurd

18 likes

Veel plezier vandaag!

Mijn huidige set… ben alleen nog erg zoekende merk ik. Het voornemen is de rest van het jaar voor meer kwaliteit te gaan in plaats van kwantiteit :see_no_evil:

27 likes

Mooie set maar waar komen die vreemde slijtplekken op je bandjes vandaan?

De 6 die ik beschouw als de kern:

Hier nog aangevuld met 2 horloges met sentimentele waarde en 2 duikers die netjes liggen te wachten tot mijn zoons oud genoeg zijn :

23 likes

Ik denk hiervan. Ik laat tegenwoordig de linkermouw van mn hemden wat ruimer maken voor mn horloges. Horloges die ik op het oog heb zijn ook weer wat dikker dan de Stowa, is dus geen overbodige luxe.

Hier begint het bandje serieus te slijten zie ik nu:

2 likes

Die Longines is zeer fraai, welke referentie is dat? :innocent:

1 like

Dank. Het is een Longines Flagship uit circa 1960. Referentie weet ik niet

1 like