De collecties zijn er altijd wel geweest denk ik. Daarbij komt dat bijv. Rolex wel een enorme vlucht heeft genomen, net als HF zelf en de activiteit op dit forum. Als ik oude berichten lees is het aantal reacties/likes vele malen lager dan nu. Soort sneeuwbaleffect misschien
Drie jaar geleden had ik zelf geen enkel horloge hf heeft ook wel invloed gehad het afgelopen jaar. Waar ik me hier vaak over verbaas is de groep mensen van ruim onder de 25 die horloges van. 5-10k koopt. Op die leeftijd bestede ik mijn geld echt heel anders. Blijkbaar is de welvaart bij jonge mensen ook sterk toegenomen. Hoewel, in de tijd dat ik een rottig tweedehandsje reed waren er ook veel leeftijdgenoten die op te grote voet leefden van consumptief krediet.
Huidige stand van zaken. Tudor Black Bay Black 79230n vervangen voor een Tudor BB58 Blue 79030b. Mijns inziens een zeer geslaagde toevoeging aan de collectie. Ik vind de Black Bay GMT en de BB58 Blue met de Sub ertussen echt een top combinatie. De BB58 Blue heeft veel meer een eigen gezicht in de collectie dan de Black Bay Black en zit veel minder in het vaarwater van de GMT.
Wat een waanzinnige collectie!!!
Het kan vertekenen als je vaak dezelfde collectie voorbij ziet komen. 7-8% van de reacties hier zijn van RLC.
Mooie collectie, maar die IWC valt wat mij betreft toch een beetje buiten de boot… Te groot, te lomp
Hij is inderdaad aan de grote kant maar 43mm kan mijn pols wel hebben. Plus het is een Flieger dus dan neem ik de 43mm voor lief. Daarnaast brengt de IWC wat kleur in de collectie en een Flieger Chronograph had ik nog niet.
Ik zeg het niet vaak tegen jou, maar van harte met deze goede keuze.
Veeeeeeel mooier dan de BBB.
Ik heb hetzelfde gevoel. Als je kijkt naar de allereerste berichten in het eerste “jouw collectie op 1 foto” topic, dan waren de high end stukken toch minder aanwezig.
Echte verzamelaars van bepaalde reeksen zie ik hier ook minder passeren. Gelukkig maakt @Rolopalooza dat wat goed met een side collection van G-Shocks
Is me ook al opgevallen. 5 jaar geleden kon ik alle posts nog wat bijhouden, nu is er geen beginnen aan
Had ik vroeger ook… Zou het een leeftijdsdingetje zijn?
Als je de 3 rechtsboven alleen zou hebben, zou het al een prachtige collectie zijn. Misschien wel mooier zijn eenvoud ook, maar dat is persoonlijk.
Super leuk!!!
Interessante opmerking. Het is inderdaad allemaal persoonlijk, maar ik snap de opmerking wel.
Gisteren, bij mijn juwelier, de keus moeten maken uit mijn bescheiden collectie voor het horloge van vandaag; ‘het zondagshorloge’.
Rara, de keuzes…
De uitkomst
Fijne zondag allemaal!!
Ik zal vanmiddag ns een fototje schieten
Ik denk dat de afgelopen 3 jaar het alleen maar lastiger is geworden voor jonge mensen van 20-25 met de huizenmarkt
Het is verder geen waarde oordeel. Mensen met knallers op HF is alleen maar leuk. Maar het valt me gewoon op dat er een stuk meer zijn dan eerst.
Laat maar komen
Wel met je eens hoor. Maar ik denk ook niet dat HF helemaal representatief is voor de samenleving.
Ik wil een making of gif oid…
Hoe doe je dit, alleen of met hulp?
De collectie heeft kleur gekregen, erg mooi kerel.