Jouw collectie op één foto deel IV

Die ex en polaris zijn stoer.

Nee.

1 like

Jawel

1 like

Die Ex niet. De Polaris een beetje :slight_smile:

1 like

Een stoere man hoeft geen stoer horloge.

2 likes

Daarom goed als @tompj er meerdere heeft :joy:

Edit, net als mijn kist :sweat_smile:

2 likes

:rofl:

1 like

Touché

2 likes

Tom schitterende collectie. Als ik zo vrij mag zijn: ik mis eigenlijk nog 1 high-end stuk. Wat je zou kunnen overwegen is een Vacheron 56 complete calendar met blauwe plaat toevoegen. Dan heb je een top afwerking in een kleur die je nog niet hebt en een complicatie die je ook nog niet hebt. Dan zou de MUT Moon + de PAM/Omega kunnen vertrekken en consolideer je feitelijk 2/3 stuken naar 1 en heb je VC, JLC en Rolex in de doos. Video van ons aller Tim ter vermaak:

8 likes

Heel mooi! Ik heb toch een beetje last van het feit dat ze in die serie geen eigen uurwerken gebruiken. Daarnaast gaat mijn MUT echt niet vertrekken!

Maar voor de verdere toekomst iets om naar te kijken een VC.

Maar deze wel hè. Alleen de date only heeft een Val Fleurier uurwerk. Dit is VC through en through. Geneva seal op kast en uurwerk.

1 like

Prijsje zal dan wel gepeperd zijn?

Een VC zou in ieder geval goed passen in deze topcollectie. Zit al een tijd te twijfelen over een beperking van 15 naar < 10 en dan een VC erbij…

1 like

List is 23500 euro, maar zeker met een aardige korting te krijgen. Op Chrono staan ze soms zelfs voor 17500 (nieuw, uit Spanje). Veel geld? Zeker. Maar het is wel echt fraai en als je het deels financiert met de verkoop van andere horloges is het leed te overzien. En: deze draagt een stuk kleiner dan de Overseas. Mooie blend van dress/sportswatch.

2 likes

Die kende ik nog niet, maar wat een heerlijk horloge zeg. :ok_hand:

2 likes

Dit is toch wel heel lekker hoor… :star_struck:

22 likes

Absoluut! Die gaat op de lijst…

2 likes

@flowert & @Rolopalooza: deze is onder de radar gegaan door de commotie over het uurwerk in de date only versie. Daarna dachten veel mensen, en Tom is daarbij geen uitzondering, dat de hele 56 lijn niet deugde. Niets is minder waar. Het zijn prachtige horloges in een erg fraaie kast en uurwerken die VC in andere hogergeprijsde lijnen ook gebruikt. Ik heb de zilveren 56 day-date en ben er erg blij mee. En deze blauwe vind ik nog een stukje mooier.

4 likes

Toch wel erg fijne en uitgebalanceerde collectie al zeg ik het zelf. Mocht ik de stap naar een Rolex Datejust 41 of Explorer II maken dan vind ik het ook erg lastig om een keuze te maken welke twee horloges eruit gaan (Speedmaster en Submariner zijn uitgesloten en gaan nooit weg). Maar ik heb de laatste paar dagen wel echt een serieuze Rolex itch/hunger for Rolex…

11 likes

BB en iwc eruit! Rolex erin :innocent:

2 likes