Jouw collectie op één foto deel IV

Ja daar ben ik ook benieuwd naar.
Deze 6 gebruik ik niet voor mijn werk.
Daar worden ze niet mooier van helaas.
Dus ik heb er nog 2, die zijn fake volgens de geleerden hier, die gebruik ik voor mijn werk.
Laten we over een paar maanden eens hier op terug komen.

1 like

Ja ik wilde een mm300 bekostigen.
Vandaar wat verkocht.

2 likes

Zozo flinke getallen… knap!!! Mooie collectie!

1 like

Dank je…:+1:

1 like

En hoe bevalt de MM300 ten opzichte van zijn broertje de mm200 die ernaast ligt in de kist?

1 like

Die draagt wat plomper. De kast is dikker ten opzichte van de 200.
Maar dat vind ik prima. Hou wel van wat zwaarder.

1 like

Nieuwe groepsfoto met een deel van de collectie, en met een nieuwe watchroll van onze Wesley!

60 likes

Allemaal eens bij elkaar gelegd, vind het best een leuke collectie zo :slight_smile:

Volgende wordt een seiko tank :sunglasses:

18 likes

Mooie foto! En een heerlijke collectie :+1:t2::+1:t2:

1 like

Prachtige set zo🤩

1 like

Toch zou het leuk zijn als er een Breitling tussen had gelegen :+1:

1 like

Dat kan er nog wel een keer van komen.
De Super Ocean Heritage 2 was het net niet.
Maar misschien nog een keer mooie Chronograaf.

1 like

Werd weer eens tijd voor een overzicht.

23 likes

Leuke, afwisselende collectie zo.

Zou zelf de hommages wellicht wieperen voor wat originelers… maar zeker niets mis mee.

2 likes

Thanks. Wat betreft de hommages vs origineel discussie vindt ik onbelangrijk, mij gaat het om zorgvrij draagplezier.

Akkoord.

Ik zie de toegevoegde waarde van die 2 hommages niet zo gezien de rest van je collectie. Ze doen -voor mij- hetzelfde als de rest van wat je al hebt.

Nu kan je ook het argument maken wat je met 4 seiko chrono’s moet :stuck_out_tongue:

Zie jij er slechts 2? Welke bedoel je?

van de 6139 chronos gaan er in ieder geval nog 2 weg maar niet nu, de marktwaarde wereldeijd lijkt wat ingekakt. En als ik terug zou willen naar een klein setje dan blijft alleen de gele hiervan over.

1 like

image

Die bronzen is nog wel een soort uniek, die rechtse is zo ontzettend inwisselbaar.

Wat vind jij de hommages in je collectie dan? Tel je de Sinn mee?

1 like

Mooie collectie

1 like

Dat zijn inderdaad 2 hommages van vintage seiko.
Ik wilde al heel lang een bronzen horloge en deze op zijn Bund strap en zijn groene dial heeft echt een toffe look. De rechter was mijn eerste seiko hommage welke ik inmiddels wat minder draag en snap wat je bedoelt. Maar geen haast, die is weinig waard. Heb wel een zwak voor de goud zwart combi. De andere hommage die ik bedoelde is de Casio Duro. En er zijn inderdaad mensen die de Sinn maar ook de Bulova als hommage zien maar beide zijn dit zeker niet.

Algemeen gezien is het doel om in aantal omlaag te gaan maar dit is best lastig. Voel me soms net Gollum. Maar ik wil een trede omhoog dus het moet er een keer van komen.

1 like