Jouw collectie op één foto deel IV (Deel 1)

Thanks! Ben ook wel tevreden zo :slight_smile:
De Bulova zit inderdaad in hetzelfde vaarwater van de Rolex DJ dus de Bulova mag binnenkort weg

1 like

Begrijpelijk! Ik snap dat je zeer tevreden bent! Hele gave collectie. Vooral die mooie reduced :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

:stuck_out_tongue_winking_eye: absoluut een topper

1 like

Of de Rolex eruit… :smiley:

1 like

Sinds gisteren toegevoegd. Die blijft voorlopig om de pols :stuck_out_tongue:

Inclusief de Yema als NA. Ik was van plan om wat uit te dunnen maar dat lukt niet echt. Er zit waarschijnlijk nog een Damasko of Archimede in de planning en vind ik het wel goed…voor zolang het duurt. En tja, een half lege horlogedoos is ook zo raar :see_no_evil:
De SKX en Alpinist hebben de doos verlaten, de Yema en de Junghans zijn erbij gekomen. De Orient gebruik ik voor het strand en voor vakanties. De Louis Erard draag ik niet eigenlijk, maar blijft in de doos vanwege herinneringen.
Ben blij met de huidige collectie, fijne combinatie zo.

17 likes

Schitterende collectie! Mooi divers. Ik snap alleen die twee hommages rechts onder niet. Zijn ook mooie betaalbare opties van Seiko voor te krijgen.

1 like

Schitterend toolwatch trio!!! :heart_eyes: :+1:

Mooie collectie! Maar waarom een midsize Seamaster Professional 300m als je ook een Speedmaster FOIS kunt hebben qua pols?

@RLC GTST begint.

3 likes

Echt een sicke Nautilus op rechts :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Tnx! En goeie vraag. Hij zit gewoon top. Je voelt 'm niet en past makkelijk onder je mouw. De normale is wel echt 'n bonk staal.

Maaar:
Stiekem ben ik aan 't kijken hem in te ruilen voor een BB58. Maar dan wil ik eerst de BB hebben. Anders krijg ik hetzelfde probleem als jij :joy::wink:

Mijn bescheiden collectie weer eens onder de loupe genomen. Ben best tevreden over de diversiteit, er zit voor elke gelegenheid wel wat in de doos. Doel voor 2021 is vooral wat upgrades door te gaan voeren.
Vraag blijft dan waar te beginnen?
Eerstvolgende aankoop zal ergens in de €500,- zone zijn. Voor het einde van het jaar is er nog ruimte voor een horloge van rond de €1000,-
Suggesties altijd welkom.

Voor diegene die dit pad voor mijn bewandelden: is er nog een weg terug? :roll_eyes:

16 likes

Haha nee, sorry,

omdat het mooie horloges zijn. Hommages maakt me niks uit, het gaat mij om draagplezier. Betreffende de linker, Seiko maakt geen bronzen horloges wat de reden is van de aanschaf. En de rechter kun je tegenwoordig alleen nog origineel kopen voor duizenden euros en dan krijg je een rotte rammelbak. En nieuwe modellen Seiko’s blijf ik ver vandaag. Seiko is in mijn ogen de weg kwijt geraakt. Dit zijn beide laagdrempelige horloges die een horlogefan veel plezier geeft voor weinig. De rest is irrelevant.

2 likes

Zo :hushed:

Ga je lekker? :grin: :+1:

1 like

Kan even helaas geen plaatje vinden van de NOMOS en de UG.

12 likes

Mijn suggestie zou zijn: één van 1500 euro dan.

Dan komen Tudor, Omega en Grand Seiko nét binnen bereik (misschien nog iets doorsparen of een extra horloge offeren voor ruimere keuze)

De drie duikers en de (sorry) lelijke G-shock eruit. En een mooie oris erin! (65 of aquis)
De f91 zou ik ondanks zijn enorme verkoopwaarde toch behouden.

Dan heb je een leuke en overzichtelijke 5 delige collectie met toch voldoende variatie. :+1:

Interessante overweging. De g-shock is er eigenlijk alleen maar voor de sensor functies in gekomen. Vind het zelf ook geen beauty dus die mag er als eerste uit. Ben erg gecharmeerd van Oris dus wellicht spaar ik even door en kunnen ook de duikers dit jaar het veld ruimen.

1 like