Jouw collectie op één foto deel IV

Gave set zo! Twee keer de Tissot had ik wellicht niet gedaan, maar aan de andere kant het is wel een heerlijk vintage ontwerp! :+1:

1 like

Ik kan de Black Bay alleen maar aanraden! Kunt met geen elk model daarvan de fout in gaan. Echt verknocht aan dat model…

Kleine sfeer impressie om jezelf te overtuigen :yum::+1:

Tudor Black Bay Black 79230n

Tudor Black Bay GMT

12 likes

Echt een heerlijke set zo! Fantastisch!

1 like

Mijn voornemen is om alle vier varianten te vergaren, en er een aparte kist voor aan te schaffen :grin:

1 like

oeh, die GMT :drooling_face:

1 like

Gaaf! Je bent dus een groot liefhebber van dit specifieke model. En ik geef je geen ongelijk!

1 like

Ja ook erg blij mee. Echt heerlijk duo zo.

10 likes

Hele mooie collectie. Heel chique :v:

1 like

Ik was altijd voornemens om het bij 8 stuks te houden maar een aantal aankopen kort op elkaar hebben dit in de war geschopt:
‘grail’, de Chronomaster
Mogelijkheid, de Astron Yozakura LE
Impulsief avondje bier en veiling, Glycine Combat Sub en Turtle
Nieuwsgierigheid, full lume Promaster

En nu komt de moeilijke opgave om uit te dunnen en weer aan te vullen tot maximaal 10 stuks.

Ben er wel al uit wat er weg moet/mag en in welke volgorde:

1. Seiko SRPD11 was ik nog niet eens aan toegekomen om de band op maat te laten maken toen de Astron in beeld kwam en is daarmee overbodig geworden voor mij. Kastvorm en zwarte coating komen teveel overeen.

2. Hanowa Swiss Military Helvetus is voor mij te lastig om te combineren met de champagne/bruinige sunburst en lederen band. Heb eigenlijk elke dag meer zin om een ander horloge dan deze te dragen.

3. Citizen Promaster NY0040-50W is gaaf maar de titanium versie met groene sunburst draagt fijner, is minder een gimmick en heb ik veel meer binding mee.

4. Tissot Le Locle powermatic 80, schitterend horloge maar te formeel voor de wereld en levensfase waar ik me in bevind. Mooi horloge maar voor mij een beetje een miskoop, misschien nog proberen op zwart leder. Als dat niet werkt dan misschien ruilen voor hetzelfde model met zwarte plaat.

Dan kom ik op 7 stuks welke sowieso (uit het boekje: “die heb ik vaker gehoord”) niet weggaan. Daar mogen er dus nog 3 bij, lege vakjes zijn lelijk.

Eerste daarvan moet eigenlijk gevuld worden met deze:

Maar die ben ik nog niet tegengekomen zoals ik graag wil: full set, op staal en met recente servicehistorie.

Maar wat de rest gaat worden heb ik nog geen idee van.
Er komt in het najaar waarschijnlijk wel een nieuwe Citizen series 8 bij als hij live bevalt:
afbeelding

Wil ook wel eens een Millgauss proberen maar Rolex trekt mij totaal niet :crazy_face:

10 likes

Volle bak voor die seamaster gaan :ok_hand:

Wat een schitterende collectie

1 like

Ja ik denk dat ik hem dit najaar ga kopen, mits ik door eventuele wachtlijsten kom. En het is even afhankelijk waar Tudor dit jaar nog mee komt.

Ik hoop enorm op een groene BB58 of een BB58 GMT.

13 likes

Poooohhh die zou wel echt lekker zijn. De Tudor Hulk.
Ik weet niet of Tudor het GMT uurwerk in een BB58 kast krijgt. Bij de Tudor Black Bay GMT hebben ze ruimte gewonnen door de wijzerplaat wat hoger te monteren. Bij de Black Bay Black ligt de wijzerplaat twee keer zo diep (chapterring is twee keer zo dik dan bij de GMT).

Hier zie je al wel het verschil op afstand.

2 likes

Mooie verzameling heb je zo!

1 like

Mooi :star_struck:

1 like

Naast je IWC ben ik blij nog iets van kleur toegevoegd te zien in je collectie Ralph! Mooie toevoeging, de GMT :slight_smile:

2 likes

Best wel content met deze set :sunglasses:

Om de pols: Marathon MSAR Red Maple
In de roll:
Mühle Glashütte Seebataillon
Sin UX SDR
Tudor Black Bay 41
Tag Heuer Carrera Cal.6
Glycine Combat uit 1967

35 likes

nice :ok_hand:t2:

Met name de Carrera weet ik zeer te waarderen. Ik heb wel eens in tweestrijd gestaan.

1 like

Ja, zeker in real life is de wijzerplaat echt heel mooi.
Dat zilver maakt dat de blauwe subdial er echt uit spat. En dat rode Heuer logo :ok_hand:t3:

3 likes

Begrijpelijk, fijne set zo! :ok_hand:

1 like