Dan zou ik er voor opteren om de Doxa Sub300T Caribbean er bij te nemen. Qua collectie zit het redelijk vast zo. Enige wat er eventueel uit zou kunnen voor bijvoorbeeld een Rolex Explorer II (of een Datejust 41 gladde bezel en Oyster band met PCLs) is de IWC Le Petit Prince Chronograph en de Tudor Black Bay Black of de GMT.
Maar eigenlijk vind ik het wel een lekkere set zo en vind ik boven genoemde ‘offers’ vrij rigoureus…
De Sub, Speedmaster en Seamaster gaan never nooit weg.
Ja dat ken ik helaas wel. Bepaalde Seiko modellen die ik erg mooi vind kunnen er eigenlijk niet echt meer in omdat deze ook geen lang leve in de collectie zullen hebben. Enige wat op dat gebied kans zou maken is nog steeds de Marine Master 300 of soortgelijke.
Mooie collectie! Echter wel erg veel horloges dubbel en ook veel verschillende modellen in vergelijkbare kleurstellingen. Zou deze uitdunnen tot 1 exemplaar per model. Op die manier ontstaat er een respectabel bedrag om een nieuw horloge toe te voegen.
Ik zou volgende horloges weg doen:
Seiko Samurai Padi
Seiko SKX007
Seiko Turtle Pepsi
CWC quartz
Seiko Sarb017 of nieuwe limited Alpinist (is mij om het even)
King Seiko en Lord marvel hebben ook ben overlap, zo er mijns inziens ook een van weg kunnen
Vlugge rekensom levert deze actie toch al wel gauw circa 2000 euro op. Misschien nog wel meer. Daar kun je een hoop moois voor kopen.
Eventueel kunnen de Certina en de Seiko LM ook nog weg, maar vermoed dat daar emotionele waarde aan zit in de vorm van een erfenis. Indien dat het geval is never nooit weg doen.
Stel dat je ook nog de Turtle weg doet dan kom je op een bedrag van ruim boven de 2000 euro. Daarvoor kun je wellicht de 62mas en de Uemura / Captain Willard en de nieuw MM200 kopen. Dan heb je wel 3 top notch Seiko duikers. Ik zie namelijk dat je fan bent van Seiko. Je zou zelfs ook voor dat bedrag de Seiko Marine Master 300 SLA021J kunnen kopen. Dan heb je het Seiko duik gebeuren helemaal uitgespeeld.
Behoorlijk uitgedund in een korte tijd…
Mis de Speedy wel, maar het is voor een doel:
Ik wil een vintage Rolex Datejust er nog in laten komen en de Tudor 1926 eruit voor een vette 3 piece!
(En eventueel nog een wat goedkoper zomers duikertje)
Ja je hebt gelijk maar ik heb deze modellen extra zo bijelkaar gezet er zijn idd een paar dubbel maar ik vind ze allemaal mooi de samurai gaat nooit weg ik vind de dubbed branding mooi, en de dressers weet ik nog niet de KS blijft. En de chrono is van pa!
Ik waardeer je rekensom maar voorlopig blijft alles zo.
Er zijn wat kanidaten voor de toekomst waaronder
Doxa
Sinn
Seiko mm300
GS
En voor de koop van mijn speedy heb ik wat toppers verkocht waaronder de Seiko mas051.
Ik zou m zelf wel uitdunnen. Tudors eruit, ook de omega’s. Zo bijzonder zijn ze per slot van rekening niet.
Dan hou je de Submariner. En dan zou ik toch ook de iwc verkopen.
Met een beetje rekenwerk zou je dan een rolex daytona kunnen terugkopen. Wellicht beetje bij leggen maar dan heb je wel een super collectie die ook nog eens aanzien heeft.