I know.
Mee eens. Dat gezegd hebbende; het komt ook van 2 kanten. Doordat mensen het nodig vinden om via PM nog te laten weten wat ze van bepaalde hommages vinden heb ik intussen wel een aversie richting een bepaald merk. Mijns inziens is het erg oppervlakkig als je het nodig vind om iemand het plezier te misgunnen omdat die niet net zoals jou +5k voor het horloge heeft betaald. (Imitaties buiten beschouwing gelaten).
Het doel is wel bereikt. Ik heb een dermate aversie dat ik ook de hommages niet meer wil 
Echt waar? Als je iets mooi vindt en het past in jouw budget, waarom zou je er dan voor weglopen?
Er zijn zulke leuke hommages …

Even voor de duidelijk dit was ik niet. Voordat men dingen gaat denken…
Klopt. Nooit verkeerd om het erbij te vermelden idd.
Die is inderdaad erg mooi! Alleen daarvoor zou wel de IWC Le Petit Prince Chronograph moeten wijken. Daarnaast vind ik een Portugesier toch wel erg aan de prijs (voor wat je krijgt) en ik kan niet helemaal wennen aan die halve 12 en 6 bij de chronograaf. Wellicht zou en witte Meistersinger nog wel een leuke toevoeging zijn, maar denk niet dat die een lang leven in mijn collectie zal genieten. En zou voor dat geld denk ik dan toch weer liever voor een Doxa Sub300T Caribbean gaan…
Pelagos is inderdaad ook een dijk van een horloge. Heb de two liner gehad. De blauwe versie zou ik nog wel een toevoeging vinden. Wellicht ipv de Black Bay Black. Maar wellicht zou ik voor dat geld toch dan liever de blauwe BB58 hebben.
Je heb wel chique horloge standaard.
Waar komen die vandaan als ik vragen mag?
Doxa erin ja! Goed idee 
Maarrrrr wat moet er dan uit? Ik zou het niet goed weten. De Omega Seamaster of IWC?
Eens mbt de portugieser. Ik vind hem ook erg mooi, die 6 en 12 zou ik wel aan kunnen wennen maar de prijs voor eigenlijk een simpele Valjoux 7750…
Meistersinger gaat het niet redden bij je huidige set. Kan ik je nu al vertellen. Ik ben nog in de zoektocht naar iets met een lichte wijzerplaat en heb een Perigraph geprobeerd. Lag alleen maar in de doos… ook nog even een Sarb cocktail.
Rond de 2k vind ik niks speciaals wat ik ook echt ga dragen. (Buiten doxa)
Grand Seiko maakt nu een kans dus die ga ik eens proberen binnenkort of we sparen nog of door en gaan gelijk richting JLC of IWC portugieser. Of een oranje Doxa als zomer knaller
Ben gewoon verwend en verpest door de andere horloges
. Ken je dat?
Dan zou ik er voor opteren om de Doxa Sub300T Caribbean er bij te nemen. Qua collectie zit het redelijk vast zo. Enige wat er eventueel uit zou kunnen voor bijvoorbeeld een Rolex Explorer II (of een Datejust 41 gladde bezel en Oyster band met PCLs) is de IWC Le Petit Prince Chronograph en de Tudor Black Bay Black of de GMT.
Maar eigenlijk vind ik het wel een lekkere set zo en vind ik boven genoemde ‘offers’ vrij rigoureus…
De Sub, Speedmaster en Seamaster gaan never nooit weg.
De nieuwe versie heeft een inhouse uurwerk toch?
Ja dat ken ik helaas wel. Bepaalde Seiko modellen die ik erg mooi vind kunnen er eigenlijk niet echt meer in omdat deze ook geen lang leve in de collectie zullen hebben. Enige wat op dat gebied kans zou maken is nog steeds de Marine Master 300 of soortgelijke.
Dat is zeker waar. Ben er ook heel blij mee en stiekem ook wel een beetje trots op. 

Klopt nu je het zegt. Zijn ook weer wat duurder.
Achja we zien het wel. Zoektocht is vaak nog het leukste 
Mooie collectie! Echter wel erg veel horloges dubbel en ook veel verschillende modellen in vergelijkbare kleurstellingen. Zou deze uitdunnen tot 1 exemplaar per model. Op die manier ontstaat er een respectabel bedrag om een nieuw horloge toe te voegen.
Ik zou volgende horloges weg doen:
- Seiko Samurai Padi
- Seiko SKX007
- Seiko Turtle Pepsi
- CWC quartz
- Seiko Sarb017 of nieuwe limited Alpinist (is mij om het even)
- King Seiko en Lord marvel hebben ook ben overlap, zo er mijns inziens ook een van weg kunnen
Vlugge rekensom levert deze actie toch al wel gauw circa 2000 euro op. Misschien nog wel meer. Daar kun je een hoop moois voor kopen.
Eventueel kunnen de Certina en de Seiko LM ook nog weg, maar vermoed dat daar emotionele waarde aan zit in de vorm van een erfenis. Indien dat het geval is never nooit weg doen.
Stel dat je ook nog de Turtle weg doet dan kom je op een bedrag van ruim boven de 2000 euro. Daarvoor kun je wellicht de 62mas en de Uemura / Captain Willard en de nieuw MM200 kopen. Dan heb je wel 3 top notch Seiko duikers. Ik zie namelijk dat je fan bent van Seiko. Je zou zelfs ook voor dat bedrag de Seiko Marine Master 300 SLA021J kunnen kopen. Dan heb je het Seiko duik gebeuren helemaal uitgespeeld.
Behoorlijk uitgedund in een korte tijd…
Mis de Speedy wel, maar het is voor een doel:
Ik wil een vintage Rolex Datejust er nog in laten komen en de Tudor 1926 eruit voor een vette 3 piece!
(En eventueel nog een wat goedkoper zomers duikertje)
Ja je hebt gelijk maar ik heb deze modellen extra zo bijelkaar gezet er zijn idd een paar dubbel maar ik vind ze allemaal mooi de samurai gaat nooit weg ik vind de dubbed branding mooi, en de dressers weet ik nog niet de KS blijft. En de chrono is van pa!
Ik waardeer je rekensom maar voorlopig blijft alles zo.
Er zijn wat kanidaten voor de toekomst waaronder
Doxa
Sinn
Seiko mm300
GS
En voor de koop van mijn speedy heb ik wat toppers verkocht waaronder de Seiko mas051.
Klinkt als een solide upgrade!