Jouw collectie op één foto deel IX

Hele mooie set @Sanderrr. Geniet van de LLD als NA

1 like

Tof :ok_hand:

1 like

Van harte proficiat met je NA! hele mooie maat en je ziet heel mooi je lichte voorkeur voor blauw icm stoer ik je collectie. :grin:

Mooie sub en zenith overigens. :beer:

Heb je geen stalen band bij die longines?

1 like

Topset.

Als je onrust voelt dan de Cartier eruit. Die voegt niks toe. Gouden misschien terugkopen en aan je Ega geven.

1 like

Hele mooie collectie.
Als je in plaats van de Moonswatch een echte Speedmaster zou hebben, dan gaat je verzameling in mijn ogen van heel mooi naar fantastisch. Ga zo door!

1 like

Nee, heb de LLD op de Longines NATO gekocht. Zie veel positieve reviews over de nieuwe stalen band, maar ik vond de combinatie minder mooi, veel mooier op leer/stof/rubber! Ben sowieso geen stalen band man heb ik geleerd.

2 likes

Dit is zo’n mooie brede collectie van 1 merk met topvintage aangevuld met modern waarbij de underrated Milgauss mijn favoriet blijft. Top!

1 like

Oehhhhh nee, heb er een gehad en vrij snel alweer verkocht, en geleerd dat ik de Speedmaster erg veilig en slaapverwekkend saai vind!

Deze blauwe is leuk voor erbij en door de kleur knalt het nog een beetje, maar als je >€6K stuk wil slaan op een chrono dan zijn er wat mij betreft veel leukere opties, waarvan de Zenith Chronomaster Original wat mij betreft de absolute winnaar is :slight_smile:

3 likes

Jee, ik heb nu flashbacks naar mijn rapport op de lagere school :smirk:

Oh dat doe je goed dan! Dit waren niet de dingen die in mijn rapport stonden … :grin:

1 like

Kan het er alleen maar mee eens zijn dat de Zenith super is. Staat ook hoog op mijn lijstje.

Snap ik deels. Alleen steekt dat goedkope plastic wat schril af tegen je andere topstukken. En daarom denk ik, doe dan een echte Speedmaster.

Mijn horlogekistje is compleet! Nog net voor het einde van 2023 met de Longines Spirit Zulu Time 39mm het laatste vakje opgevuld.

17 likes

Mooie verzameling!

1 like

Dat mag ook best :ok_hand:

De stand van de collectie aan het einde van het jaar.

Vier merken, afgezien van de onvermijdelijke Casio G-Shock. Zenith, Grand Seiko, Breitling en Seiko. Merken met een mooie historie en Z, GS en B hebben zich de laatste 5 à 10 jaren goed ontwikkeld.

Toegevoegd zijn dit jaar de GS Hi-Beat GMT, de Chronomat, de Seiko Duiker en de Presage. Opgeofferd is de Oris Big Crown Pointer Date met de Oxblood wijzerplaat. Dat deed pijn. Maar het was nodig voor de collectie.

Voorlopig zal het even hierbij blijven, al heb ik uiteraard af en toe wel gedachten over mogelijke “tweaks”, die ik moet en met enige moeite kan onderdrukken, zoals de B Premier B09 Pistacchio en de GS SBGA413 Shunbun.

25 likes

Prachtige collectie
De 6150s zijn fantastisch
Wellicht al eens nagedacht over de Chrono versie?

2 likes

Zeker. En ook al eens naar gekeken. Met de zwarte wijzerplaat en band. Dat zou de Zenith subcollectie kunnen afmaken. Maar dat zou misschien ook over the top zijn. :sweat_smile:

Ik heb inmiddels voor een andere chronograaf gekozen.

1 like

Die twee zwarte GS’ :star_struck:
Ik word alleen niet zo @Zen van hoe ze staal op staal tegen en op elkaar liggen :wink:

2 likes

De Spring Drive is donkerblauw. Altijd lastig te fotograferen. Evenals de groene wijzerplaat van de B Premier.

:sweat_smile: Gelijk heb je. Maar anders had ik niet in dit topic mogen posten. Ik ben wel voorzichtig met ze hoor. :wink:

2 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 4000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Jouw collectie op één foto deel IX (Deel 7).