Wisten jullie al dat over smaak te twisten valt?
Ik heb het al vaker gezegd.
Maar vandaag stond het weer eens in de krant.
‘Over smaak valt zeker te twisten’ Over smaak valt zeker te twisten
Wisten jullie al dat over smaak te twisten valt?
Ik heb het al vaker gezegd.
Maar vandaag stond het weer eens in de krant.
‘Over smaak valt zeker te twisten’ Over smaak valt zeker te twisten
Wederom: als je er blind van uit gaat dat er maar twee mensen op aarde zijn die een bepaald merk als overpriced ervaren kom je niet genoeg onder de mensen. Ik hoop dat je zelf ook door hebt hoe vreemd die uitspraak klinkt. Badinerend en heel erg vreemd.
Grappig, uit ervaring doet de eerste het voor mij beter, en ik heb zelf ook 1,5 miljoen kilometers op de klok. Wederom, het kan maar zo zijn dat er mensen zijn die daar anders tegenaan kijken.
Mijn probleem met @tompj is niet dat hij een andere mening heeft, mijn probleem is eerder dat hij suggereert dat je dat niet eens mag of kan zeggen, omdat die mening gewoon niet geldig kan zijn. Het is altijd terug naar de suggestie dat je ze dan nog nooit in handen hebt gehad. Heeft hij al eens een limited Alpinist met 6L bezeten, denk ik dan altijd.
Ja, dat was nou exact mijn punt. Ik noemde daar alle dingen op waarin mijn limited Alpinist, een Tudor Ranger en een Rolex Explorer exact gelijk van specificatie zijn.
Appels met appels. Ook al blijft de goede man struikelen over die quartz grap, ik vergeleek inderdaad drie horloges die exact hetzelfde doen. Ook op papier.
Natuurlijk, daarom bestaat dit forum. Het is een hobby.
Sarcasme fate. Maar ergens is het toch vreemd als rolex jaar na jaar na jaar miljoenen horloges de markt in pompt en dan geen kwaliteit zou leveren die hoort bij het product.
Sterker en dat is meetbaar, rolex wordt tov van de door jouw genoemde overige suggestie over het algemeen meer waard dan de retailprijs. Dat alleen al is een kwaliteit die rolex voor elkaar heeft gekregen.
Niemand maar ook niemand mag dat uitspreken want anders komt de ‘liefhebbers’ politie langs.
Terug naar de TS starter van dit onderwerp.
Hij heeft de rolex ex verkocht omdat die zich niet prettig voelt bij het aankoopbedrag dan wel waarde.
Dat kan natuurlijk en is ook legitiem. Echter hij heeft wel heel duidelijk aangegeven dat het 1 van de mooiste horloges is die hij ooit heeft gedragen.
Ik denk dat dat toch iets te maken heeft met de look en de feel (veroorzaakt door kwaliteit).
Dat jij de prijs dit dan niet vindt rechtvaardigen is een mening. Dat wil niet zeggen dat het de prijs niet waard is als je het vergelijkt met een Renault tudor ranger, vertex of Hamilton
Heb jij echt 1,5 miljoen kilometers in 1 en dezelfde personenauto gereden?
Hoe oud is die auto inmiddels?
Dat je 1,5 miljoen kilometers op de klok hebt wil niet zeggen dat je in een andere auto na die 1,5 miljoen kilometers niet fitter was geweest of juist wel fitter🍻
Dus 1.5 miljoen zegt hier niet zoveel zonder extra informatie.
Niets meer aan doen, maar velen herkennen natuurlijk ook de onrust. Wel eens een GS zoals de skyflake overwogen?
Ik zeg niet dat ze geen kwaliteit leveren die hoort bij het product.
Dat is de waan van de dag die Veblen goederen heet. Gekoppeld aan de wildgroei aan nieuwe miljonairs in de wereld levert dat een oververhitte markt op. Dat is niet zo moeilijk.
Meer een marktpositie dan een kwaliteit, maar soit.
Nu ben je dingen aan het omdraaien. Het wordt als heiligschennis weg gezet dat ik een Explorer met een Limited Alpinist durf te vergelijken, en nu draai jij het zo om dat jij niet mag zeggen dat je de Explorer prima vindt? Een mooie truc, maar niet wat hier gebeurde.
Daar ging het me nu de hele tijd om. Als je het hele verhaal even terug leest zie je ook dat @Pasd en ik het gewoon lekker over alternatieven en datums hebben, en dat alleen jij en @tompj als een soort Don Quichote en Sancho Panza ten strijde trekken tegen die windmolen die suggereert dat er prima alternatieven voor een Explorer zijn.
Gap, natuurlijk niet. Ik heb 1,5 miljoen kilometer gereden in meer auto’s dan ik me kan herinneren. Dat was het hele punt: Vergelijkingsmateriaal.
M’n favoriet blijft Saab. Het moet gezegd.
Gap. Serieus.
Voor de goede orde, ik doe niet meer mee hoor met deze ‘discussie’. Die valt niet in een rechte lijn te voeren.
Cool @Sand! Duikcomputer aan de andere pols neem ik aan
https://www.horlogeforum.nl/t/wat-voor-auto-heb-jij-deel-7/445513/1755
Kneitergoeie stoelen hoor. Maar ik hoop toch dat je in een S-klasse minstens even goed zit.
Tof dat de Rolex mee gaat in ieder geval! Ik denk niet dat er veel zijn die zo ingezet worden
Ik wel
Zo mooi
Hele mooie verzameling zo, complimenten.
Danku Bart. Zit eigenlijk ook helemaal geen lijn in, behalve dat het no-date moet zijn. En ik zie dat ik een duikert nodig heb
De Sinn wijkt wel af van de rest zonder arabische nummers. Leuke verzameling!
Super set. 1 suggestie, ik zou die Ranger omruilen voor een Explorer
Die staat daarom al heel lang op de schopstoel. Ruil hem wel een keer in bij Jaap als ik iets leuks zie. We zijn klaar met verbouwen dus ik kan mijn geld weer uitgeven aan dingen die ik niet nodig heb
Je schrijft Railmaster verkeerd
Wist niet dat je weer een NWC Club terug had Dennis! Leuk man. Die Vertex en de Sinn zijn het meest constant volgens mij toch?
Haha ik had dibs geroepen tegen @GMTplus1 en ik had wat bier op. En zo geschiedde maar Nomos blijft voor mij een prachtig merk met een onwijs hoog bang for buck gehalte.
Die heb ik het langst idd. Heb al bijna een jaar niks meer geflipperd
Prachtig werkelijk
Chapeau
Wat vind je van de Vertex, qua kwaliteit?
Sinn ook mooi hoor pfoehhh