Jouw collectie op één foto deel IX

Wauw! :star_struck:

Vooral de verbazing over een zelf opgebouwde collectie blijft erg lollig. En herkenbaar.

Het is wel allemaal prachtspul hoor :ok_hand:

2 likes

Een band opbouwen danwel tevreden zijn met een horloge voor enkele jaren lukt volgens mij alleen maar als je 1-2 horloges hebt. Of dat je ze allemaal binnen handbereik hebt en regelmatig draagt ipv dat het in een kluis bij de bank/ dnk ligt.
Als het daar niet opgeslagen ligt met als doel voor nageslacht/ oude dag voorziening, zal de ervaring eerder zijn: Het ligt in de kluis en draag ze niet. Waarom niet verkopen/ ruilen voor iets anders.

3 likes

Max 3 thuis werkt perfect inderdaad.
Mijn 3e is eigenlijk altijd de Lange, dus een 2 piece thuis die je draagt is vrij perfect.

Werkt goed voor mij idd.

6 likes

Collectie update :hugs:

Explorer II toegevoegd, stond niet op de shortlist :upside_down_face:Wishlist update: Speedmaster Dark/Grey Side of the Moon; Zenith CMS; DJ41 blauw; Grand Seiko SBGA375.

45 likes

Huidige stand van zaken, nu nog oefenen op de foto skills :thinking:

47 likes

Free Guy Ryan Reynolds Omg GIF | GIFDB.com

I-had-no-idea GIFs - Get the best GIF on GIPHY

:rofl:

1 like

Op zich geen probleem met gelijkaardige modellen. Betekent dat ze de voorkeur dragen he.
Brede voor elke gelegenheid collectie (dresser—tool-duiker-chrono-…) lukt me niet.

3 likes

Bij mij heb ik dan snel de neiging om een favoriet te hebben en dan blijft de rest liggen. Ik loop altijd vrij casual rond en ik draag alles van 35mm vintage goud en Cartier Santos tot een bronzen Oris of duiker op rubber.

Ik heb dus liever minder overlap, maar whatever works is goed :blush:

Ik lach je ook niet uit, hoor. Lach je alleen maar toe! :wink: :+1:
Had ooit bijna alleen maar zwarte duikers (stuk of 10) en heb nu drie horloges van hetzelfde model. Ja, je koopt en draagt gewoon wat je lekker vindt. Geniet ervan! :beers:

Kies liever horloges die aansluiten bij mijn levenstijl, ook al hebben ze een beetje overlap. Op kantoor en bij klanten gaat het vrij casual en de andere kant op zou ik niet weten wat ik met een G-shock moest. Viezer dan m’n wielrenfiets schoonmaken wordt het niet.

Leuke is dat een Pepsi GMT waarschijnlijk net zo out-of-place is als een dress watch. Betekent eigenlijk ook weer dat ieder horloge wel kan.

2 likes

Toffe Nomos is dat. :+1:

1 like

Doe eens even een update? :upside_down_face:

Onlangs met een mede HF-lid een horlogeruild en daarbij ook deze mooie box ontvangen die niet meer gebruikt werd. Bodem even opnieuw verlijmd en hij kan voorlopig weer een ronde mee.

Meteen maar even het merendeel van mijn horloges erin gedaan.
Er missen nog een 50’s Oris pointer date, een 50’s Cauny Chronographe, een 70’s Omega Constellation LCD en een 80’s Omega Longchamp De Ville quartz. Allen in onderhoud buiten de deur.

25 likes

Weer tijd voor een kleine greep uit de collectie :sunglasses:

44 likes

Als de collage app moeite begint te krijgen met het ordenen weet je dat het tricky begint te worden :sweat_smile: :rofl: (spot de incomings!)

35 likes

Na de Citizen weer 5 nieuwe? :man_shrugging:t3:

6 likes

Ik tel na de Citizen 6 nieuwe, waarvan 3 al binnen gekomen (die mod met lege wijzerplaat had ik al voor de Citizen dus die had je fout haha) en 3 onderweg…

1 like

Dus ik ben niet door naar de volgende ronde :rofl:

1 like

Ik mag als host eigenlijk niet helpen, maar gun je nog een koffer om te openen :wink:

1 like