Jouw collectie op één foto deel IX

De Explorer II 16570 zou ik idd ook graag willen alleen heb ik mijn twijfels over de band. De nieuwere modellen zijn helaas iets te groot voor mijn polsen.

1 like

Comfortabeler dan de nieuwe :ok_hand:

De stand van zaken nadat de IWC Mark xviii le petit prince de arena heeft verlaten. De Panerai 111 was al wat eerder vertrokken. Best content zo, heb vooralsnog niet de behoefte aan iets nieuws.

41 likes

Nou….dat weet je nooit. En is ook nooit echt de bedoeling misschien :sweat_smile:.

Ik ben wel wat meer de sportieve kant op gegaan. Dressy horloges horen er nog steeds bij (JLC, Nomos), maar het pak blijft tegenwoordig meestal in de kast. Een jasje of zelfs regelmatig dat niet meer zorgt voor wat meer nadruk op sportief.

Daarnaast is een (goede) stalen band voor mij toch het meest comfortabel, vooral op een wat zwaarder horloge.

De Oysterband, de band van de (laatste) Speedmaster, de beads of rice van de Nivada en ook de band van de (laatste) Seamaster 300 dragen allemaal heel comfortabel.

1 like

• RZE Valour 38 2x :slight_smile: grijs en wit, de grijze mag weg. De Valour is een superfijn dagelijks horloge.
  • Super Squale, de mooiste van mijn clubje, gaat nooit weg
  • Garmin Fenix 7s, voor het hardlopen, fietsen, etc

De HFLE2024 komt er als het goed is bij, verder geen concrete plannen…

15 likes

Casio aq230 eruit. Bulova Jet Star er in.

Is het OCD om alle secondes gelijk te willen zien lopen?

20 likes

Ze zullen nooit lang tegelijkertijd lopen dus je blijft aan de gang.
Als je eraan stort is wel een teken van
OCD.

Ha ha ik bewaar deze foto en kijk over 1 maand wel weer hoe ze afwijken. De Casio loopt op atoomtijd dus dat zal de referentie zijn.

1 like

Dit is de stand van zaken.

De Omega’s, JLC en Rolexen worden het meest gedragen.

De Lange’s, Zenith El Primero en 4 vintage horloges af en toe op “kantoordagen”. De Chr. Ward is prima gelukt trouwens.

Erg tevreden met het geheel, maar ideeën over mogelijke veranderingen zijn er altijd.

100 likes

Lijkt me overbodig. Wat zou je nog kunnen wensen? Heerlijke collectie!

1 like

Fantastisch!
Het zou teveel zijn voor mij, maar ze zijn wel stuk voor stuk mooi!

2 likes

Naar een laatste generatie Speedmaster Pro?

1 like

Die is er, rechtsboven, saffieren versie :wink:

Eén van de topcollecties hier wat mij betreft!

1 like

Prachtig, de ZEP original ipv de ZEP kan een upgrade zijn. Maar met zo’n collectie is dat een kanttekening.

1 like

Die Original is prachtig, absoluut.

Ben echter wel gehecht aan de vorige generatie. Die vind ik wat meer “dressy” met die facetranden en andere wijzers en ik gebruik ‘m ook als “net horloge”. Zelf nieuw gekocht in 2018.

3 likes

Collectie met pareltjes :heart_eyes:
Kan geen suggestie doen

1 like

Fantastische collectie! Tudor GMT Pepsi wellicht?

1 like

Goed idee! Die wil ik inderdaad ook wel weer eens terug. Erg mooi horloge en wellicht wel ideaal als vervanger voor de FXD.:+1:

Ach tuurlijk. Wist ik toch.:+1:t2:

1 like