Ik vond de Breitling een super horloge. Maar een stalen band is wel echt een must ben ik achter. Ook de Seamaster op rubber vond ik toch minder, al is t qua looks top.
De stalen band die verkrijgbaar is voor de Breitling maakt hem dan weer veel te massief.
Maakt het kiezen wel makkelijker, want er vallen veel horloges af door gemis aan stalen band.
Eerste post van mijn setje in dit draadje. De BB58 en Tank worden als enige gedragen maar dat is helemaal prima.
Binnenkort waarschijnlijk de Tank er uit voor een Datejust. Mogelijk in de lijn van een 16014 met linnen plaat, om die vervolgens te verkopen voor een 16570. Die zou in ieder geval de collectie niet meer verlaten.
Ben er wel achter gekomen dat ik wel altijd een Tank in de collectie zal willen dus misschien dan een tijdje een vergulden Must met een goede deal vinden voor dan naast de 16570.
Ik heb me bij de 40mm neer gelegd, en vind het prima zo, ook omdat hij erg comfortabel blijft, niet zwart is en bovendien een onafhankelijk verstelbare uurwijzer heeft. Prachtig reishorloge zo.
Grappig hoe anders we hier in staan. Ik zou de Polar of Dweller verkopen, de Breitling houden en de GS ook zeer zeker, dan had ik chrono + sport + tool in een verzameling, en zou ik er nog een uitgesproken dress watch bij kopen om op vier uit te komen.
2023 is een redelijk druk horlogejaar geweest voor mij, na een periode van rust de jaren daarvoor. Met de komst van de San Martin duiker is dit mijn setje voor nu. Ik heb geleerd dat ik net zo blij word van goed gemaakte Chinese horloges als van de bekende merken
Is weer een hoop veranderd maar het blijft vintage, vintage, vintage. Heb momenteel erin van links naar rechts:
Mido multifort
Eterna matic
Longines dresser jaren 70
Longines cal 9LT jaren 50 14kt
Mido multifort
Omega seamaster 120
Longines ref 4817
Zodiac autographic power reserve
Enicar dresser
Universal geneve dresser Chinees zegelschrift
Longines ultra chron
Zodiac hermatic 24 uursplaat
Iwc cal 88
Omega constellation pie pan
Alphina dresser
Ik denk dat het een en ander eruit gaat om eens wat andere vintage merken/modellen (piaget, movado en longines conquest staan boven aan het verlanglijstje).
Je kent mijn verzamelstrategie, met die Omega 120 en de IWC heb je wmb al het perfecte duo :)* Maar als er dan toch wat uit: de Enicar of de Alpine eruit en een mooie vintage chrono erin!
De constellation pie pan, UG en ultrachron zou ik sowieso ook niet verkopen om persoonlijke redenen. Een Ug tricompax of movado m90 zouden inderdaad als vintage chrono’s ook heel gaaf zijn.